Praca asynchroniczna - trend europejski?
W sześcioodcinkowej serii prowadzonej przez Piersa Linneya, przedsiębiorcę i byłego inwestora w produkowanym przez stację BBC programie „Dragons’ Den”, postanowiono zbadać wpływ wspomnianego trendu w poszczególnych regionach Europy. Sprawdzono, jak technologia może pomóc pracownikom biurowym w Polsce, w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech, w Hiszpanii i we Włoszech we wdrożeniu tego stylu pracy.
Praca asynchroniczna pozwala członkom zespołu pracować o różnych porach zamiast spędzać ustalone godziny w biurze — bez potrzeby natychmiastowego kontaktu z innymi. Trend ten przeanalizowano w badaniu poświęconym przyszłości pracy zrealizowanym na początku roku na zlecenie Sony Professional Displays & Solutions. Na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród 3000 pracowników biurowych w Europie firma Sony przekonała się, że uważają oni pracę asynchroniczną za rozwiązanie przyszłościowe. Jednocześnie ankietowani stwierdzili jednak, że brak wystarczających rozwiązań technologicznych i zaufania hamuje zmiany.
W każdym odcinku serii Piers Linney przeprowadza wywiady z ekspertami Sony, aby poznać niuanse i spostrzeżenia związane z tym trendem w poszczególnych krajach, zwracając uwagę na jego wpływ na ludzi i przedsiębiorstwa.
Seria zostanie udostępniona na kanale Piersa Linneya w serwisie YouTube. W pierwszym odcinku Kevin Donnelly, kierownik ds. rozwoju działalności biznesowej w Wielkiej Brytanii i Irlandii, omawia w nim, jak technologia może pomóc firmom wykorzystać ten przyszłościowy model pracy. Kolejne odcinki będą publikowane w odstępach tygodniowych.
Całość można oglądać w witrynie internetowej Sony:
- Wielka Brytania: Kevin Donnelly, kierownik ds. rozwoju działalności biznesowej w Wielkiej Brytanii i Irlandii, omawia kwestie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym, zaufania pracodawców i wartości czasu w Wielkiej Brytanii
- Francja: Jatin Bhatt, dyrektor ds. rozwoju działalności biznesowej w Europie, omawia kwestie dotyczące rozwiązań do współpracy i zarządzania obiektami we Francji
- Niemcy:Thomas Eisentraut, kierownik ds. rozwoju działalności biznesowej w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, przygląda się technologiom wykorzystywanym w domach i działaniom na rzecz pracowników realizowanym przez Sony oraz sprawdza, jak praca asynchroniczna wpisuje się w niemiecką kulturę
- Polska: Kevin Donnelly powraca, aby porozmawiać o kondycji pracy asynchronicznej w Polsce
- Hiszpania: do Piersa Linneya ponownie dołącza Jatin Bhatt, aby porozmawiać o przywództwie, zrównoważonym rozwoju i wiodącej pozycji Hiszpanii w obszarze pracy asynchronicznej
- Włochy: Thomas Eisentraut wraca, aby przyjrzeć się technologii biurowej i współpracy we Włoszech

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.