Poznaliśmy laureatki i laureatów kategorii zamkniętych XI edycji konkursu Biznes
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Teraz poznaliśmy kogo Jury, pod przewodnictwem dr. Ireny Eris, nagrodziło w kategoriach zamkniętych: Female Champion of Change, Male Champion of Change, Nauka i Biznes, a także w nowej kategorii Organizacja Przyjazna Rodzicom.
Konkurs Bizneswoman Roku pierwszy raz został zorganizowany 11 lat temu przez prezes Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką - Olgę Kozierowską. Ta najstarsza i największa w Polsce inicjatywa jest sposobem na docenianie kobiet, które odnoszą sukces w biznesie, nauce czy projektach społecznych. W tym roku otrzymano o ponad 20% więcej zgłoszeń niż dotychczas. To pokazuje, że z roku na rok przybywa odważnych Polek, które przekuwają swoje marzenia lub pomysły w biznes.
Od kilku lat w konkursie nagradzamy też mężczyzn, którzy w swoich firmach wprowadzają i realizują politykę różnorodności i włączania. W dzisiejszych czasach jest to niezwykle istotne by do głosu kobiet dołączył głos mężczyzn - mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką
Laureatki i laureata wybiera Jury Specjalne dedykowane dla każdej kategorii, które składa się z ekspertów. Następnie wybór ten zatwierdzany jest przez Jury Główne.
NAGRODZENI
KATEGORIA FEMALE CHAMPION OF CHANGE
Female Champion of Change to kategoria, w której nagradzane są kobiety budujące politykę różnorodności i włączania w swoich firmach, a także wspierają inne kobiety. Laureatką została:
- Dorota Strosznajder - Dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Polsce i krajach bałtyckich, pełnomocniczka ds. odpowiedzialności społecznej w HENKEL POLSKA.
Jest inicjatorką wielu programów i akcji społecznych wspierających kobiety w życiu zawodowym i prywatnym. Inicjatorka i współorganizatorka Kongresu Różnorodności, a także programu mentoringowego, który wspiera rozwój kobiet.
Konkurs Bizneswoman Roku to dla Banku BNP Paribas wyjątkowy projekt. Razem z Fundacją doceniamy liderki pracujące w korporacjach. To kobiety, które zajmują wysokie stanowiska i wspierają kobiety - wdrażają działania, które ułatwiają rozwój różnorodności wewnątrz ich organizacji. Uważamy, że promowanie postaw kobiet, które osiągnęły sukces i wspierają w tej drodze swoje koleżanki jest naprawdę ważne - mówi Izabela Tworzydło dyrektor Departamentu Komunikacji w Banku BNP Paribas
KATEGORIA MALE CHAMPION OF CHANGE
Fundacja nagradza mężczyzn, którzy wybitnie zasłużyli się budując różnorodność oraz wspierając kobiety. W tym roku Jury w tej kategorii zdecydowało, że:
- Nagrodę główną otrzymał Andrzej Pacek - Head of NatWest, Dyrektor Oddziału, National Westminster Bank PLC SA, Oddział w Polsce.
Walczy o usunięcie nierówności płacowych i zatrudnienia w firmach. Inspiruje też wielu mężczyzn do angażowania się w działania na rzecz kobiet nie tylko na płaszczyźnie zawodowej, ale również prywatnej. Stworzył „Collaboration space”, serię warsztatów Cyber@school, program #FutureReadyPL, które także nastawione są na wsparcie kobiet.
- Wyróżniony został Michał Gajewski - Prezes Zarządu, Santander Bank Polska. Wdraża i prowadzi działania równości i poszanowania różnorodności, które przynoszą wymierne efekty. Aktywnie zachęca kobiety do zdobywania kompetencji liderskich i budowania marki osobistej. Zmniejsza również różnice płacowe, co zostało poparte wynikami badań w 2019 r.
KATEGORIA NAUKA I BIZNES
Tym razem w kategorii nie wyłoniono laureatki, jednak Jury zdecydowało przyznać dwa wyróżnienia dla:
- dr Beaty Fałdy, Prorektor ds. studenckich, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie.
Zaangażowana jest naukowo w zagadnienia dot. ekonomii matematycznej i ekonometrii. Inspiruje do współpracy nauki z biznesem na poziomie instytucjonalnym, mimo, że to nie zawsze jest łatwe.
- dr hab. Ewy Kurantowicz, Rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższe, Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Odpowiedzialna za politykę rozwoju uczelni, współpracę z absolwentami, pracownikami, interesariuszami, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz władzami lokalnymi. Zaangażowana też w projekty edukacyjne i badawcze w programach o różnorodnej tematyce i wielu poziomach skomplikowania.
KATEGORIA ORGANIZACJA PRZYJAZNA RODZICOM
W tym roku Jury zdecydowało, że nie przyzna nagrody w tej kategorii.
Pracownicy coraz częściej chcą łączyć karierę i rodzinę bez wyrzeczeń. Wierzymy, że firmy mogą zaproponować szereg rozwiązań, które pomagały by na co dzień tym pracownikom, którzy mają rodzinę. Dlatego Google Cloud razem z Fundacją chcą za sprawą konkursu zwrócić uwagę na to zagadnienie. To dobry czas na popularyzację postaw przyjaznym rodzicom, dlatego właśnie powstała nowa kategoria w konkursie Bizneswoman Roku – mówi Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną.
Zdjęcia zwycięzców można pobrać tutaj: http://bit.ly/BizneswomanRoku-zdjęcia
Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: Coca-Cola
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Humanites
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Polska Press Grupa, Onet, Forbes, Forbes Women, Uroda Życia, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Polska the Times
Jury spotkało się w składzie (film z obrad: https://youtu.be/2AV-Hx93ynM)
- Dominika Bettman
- Jarosław Dąbrowski
- Magdalena Dziewguć
- dr Irena Eris
- Izabela Tworzydło
- Iva Georgijew
- Aniela Hejnowska
- Kamila Kaliszyk
- Piotr Korycki
- Tomasz Ludwicki
- Andrzej Matuszyński
- Tomasz Rudolf
- Ewa Rumińska-Zimny
- Leszek Stypułkowski
- Łukasz Zembowicz
- Katarzyna Wilkołaska-Żuromska
- Marta Życińska
Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 300 tysięcy Polek rocznie i 250 tysięcy młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.
Aplikacje Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką: gra Yep i MyOla
www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl | www.sukcestoja.pl | www.yep.academy
Komediodramat “Wysokie C”- teatralny debiut pisarski i aktorski Olgi Kordys-Kozierowskiej
Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.