Powstał nowoczesny kalkulator retencji wody opadowej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
WaterFolder – pierwsza interaktywna platforma dla projektantów instalacji wod-kan właśnie ujrzała światło dzienne. Narzędzie jest oferowane nieodpłatnie i pozwala zalogowanym użytkownikiem w łatwy i wygodny sposób dobrać właściwe urządzenia do projektowanych obiektów. Rozwiązanie zbiera w jednym miejscu wiedzę i doświadczenie inżynierów z wielu dziedzin, a dzięki współpracy z branżowymi producentami jest dopasowane do realiów rynku.
Kalkulator retencji to narzędzie, jakiego brakowało wielu specjalistom. Przede wszystkim architektom i biurom projektowym, które na co dzień mają do czynienia z tematem zarządzania gospodarką wodną. Opracowanie indywidualnej do każdego projektu kalkulacji było czasochłonne, wymagając nie tylko właściwych obliczeń, ale też stale aktualizowanej wiedzy na temat dostępnych na rynku rozwiązań. Nowe narzędzie ma uprościć ten proces, sprawiając że projektowanie stanie się szybsze i mniej skomplikowane.
Od zielonego dachu do zbiornika rurowego
WaterFolder ma przede wszystkim ułatwiać pracę projektantom, dając im w jednym miejscu grupę profesjonalnych narzędzi doboru. W tej chwili są to narzędzia dla obiektów takich jak:
- dachy zielone
- odwodnienia liniowe
- systemy rozsączające
- zbiorniki retencyjne
- pompownie
- przewody grawitacyjne
- układy podczyszczające
- zbiorniki rurowe
Ich lista ma się na bieżąco powiększać. Poza precyzyjnymi narzędziami doboru, kalkulator oferuje użytkownikom przejrzystą konstrukcję oraz intuicyjną obsługę. Każdy z procesów doboru został sprowadzony do kilku kroków, po przejściu których projektant otrzymuje nie tylko szybki wynik obliczeń, ale też kompletny zestaw materiałów – wkładkę projektową oraz inne pliki np. w formacie DWG.
– W przypadku projektowania zielonego dachu dobór narzędzi dotyczy stropodachów, płyt garażowych i tarasów dla maksymalnych wartości retencji do 150 l/m2. W kalkulatorze wystarczy określić rodzaj inwestycji, parametry zagospodarowania terenu, takie jak typ powierzchni, stopień jej nachylenia czy typ roślinności, która ma porastać zielony dach, a także określić powierzchnię zagospodarowania. Po uzupełnieniu podstawowych danych projektant otrzymuje dokładne wyniki obliczeń, schemat ułożenia warstw dachu oraz propozycje materiałów do zastosowania przy inwestycji – tłumaczy Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta, która jest jednym z partnerów projektu WaterFolder.
Dane z wielu źródeł
Serwis WaterFolder powstał z inicjatywy spółki Retencja.pl, ale stoi za nim cały szereg branżowych partnerów, którzy wsparli go swoją wiedzą i doświadczeniem. Wartość platformy podnosi dodatkowo zastosowanie narzędzia jakim jest Polski Atlas Natężeń Deszczów, czyli najbardziej miarodajne źródło informacji o natężeniach deszczów w Polsce. Połączenie wiedzy ekspertów, nowoczesnych narzędzi oraz danych od producentów ma zapewnić wysoką skuteczność serwisu, którego celem jest odpowiadać na aktualne i rzeczywiste potrzeby projektantów.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.