Powstał nowoczesny kalkulator retencji wody opadowej
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
WaterFolder – pierwsza interaktywna platforma dla projektantów instalacji wod-kan właśnie ujrzała światło dzienne. Narzędzie jest oferowane nieodpłatnie i pozwala zalogowanym użytkownikiem w łatwy i wygodny sposób dobrać właściwe urządzenia do projektowanych obiektów. Rozwiązanie zbiera w jednym miejscu wiedzę i doświadczenie inżynierów z wielu dziedzin, a dzięki współpracy z branżowymi producentami jest dopasowane do realiów rynku.
Kalkulator retencji to narzędzie, jakiego brakowało wielu specjalistom. Przede wszystkim architektom i biurom projektowym, które na co dzień mają do czynienia z tematem zarządzania gospodarką wodną. Opracowanie indywidualnej do każdego projektu kalkulacji było czasochłonne, wymagając nie tylko właściwych obliczeń, ale też stale aktualizowanej wiedzy na temat dostępnych na rynku rozwiązań. Nowe narzędzie ma uprościć ten proces, sprawiając że projektowanie stanie się szybsze i mniej skomplikowane.
Od zielonego dachu do zbiornika rurowego
WaterFolder ma przede wszystkim ułatwiać pracę projektantom, dając im w jednym miejscu grupę profesjonalnych narzędzi doboru. W tej chwili są to narzędzia dla obiektów takich jak:
- dachy zielone
- odwodnienia liniowe
- systemy rozsączające
- zbiorniki retencyjne
- pompownie
- przewody grawitacyjne
- układy podczyszczające
- zbiorniki rurowe
Ich lista ma się na bieżąco powiększać. Poza precyzyjnymi narzędziami doboru, kalkulator oferuje użytkownikom przejrzystą konstrukcję oraz intuicyjną obsługę. Każdy z procesów doboru został sprowadzony do kilku kroków, po przejściu których projektant otrzymuje nie tylko szybki wynik obliczeń, ale też kompletny zestaw materiałów – wkładkę projektową oraz inne pliki np. w formacie DWG.
– W przypadku projektowania zielonego dachu dobór narzędzi dotyczy stropodachów, płyt garażowych i tarasów dla maksymalnych wartości retencji do 150 l/m2. W kalkulatorze wystarczy określić rodzaj inwestycji, parametry zagospodarowania terenu, takie jak typ powierzchni, stopień jej nachylenia czy typ roślinności, która ma porastać zielony dach, a także określić powierzchnię zagospodarowania. Po uzupełnieniu podstawowych danych projektant otrzymuje dokładne wyniki obliczeń, schemat ułożenia warstw dachu oraz propozycje materiałów do zastosowania przy inwestycji – tłumaczy Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta, która jest jednym z partnerów projektu WaterFolder.
Dane z wielu źródeł
Serwis WaterFolder powstał z inicjatywy spółki Retencja.pl, ale stoi za nim cały szereg branżowych partnerów, którzy wsparli go swoją wiedzą i doświadczeniem. Wartość platformy podnosi dodatkowo zastosowanie narzędzia jakim jest Polski Atlas Natężeń Deszczów, czyli najbardziej miarodajne źródło informacji o natężeniach deszczów w Polsce. Połączenie wiedzy ekspertów, nowoczesnych narzędzi oraz danych od producentów ma zapewnić wysoką skuteczność serwisu, którego celem jest odpowiadać na aktualne i rzeczywiste potrzeby projektantów.
Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.