Nowoczesne rozwiązania dla branży automotive - etykiety RFID
Czy Etykiety RFID nadają się do znakowania przewodów hydraulicznych i wiązek kablowych?
Technologia RFID (Radio Frequency Identification) cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w coraz liczniejszych branżach. Jedną z gałęzi przemysłu, która już dawno zauważyła korzyści płynące z jej zastosowania, jest przemysł samochodowy. Kolejne firmy z tej branży wdrażają rozwiązania usprawniające śledzenie komponentów w swoich procesach produkcyjnych, chcąc usprawnić i ułatwić identyfikację, oraz sprawniej nią zarządzać. Czy wszędzie da się wykorzystać do tego etykiety RFID? Sprawdźmy.
Etykiety RFID na trudnych powierzchniach
O ile klejenie etykiet na powierzchniach płaskich zwykle nie jest wielkim wyzwaniem (choć i tu bywa różnie), to w przypadku powierzchni obłych, o nieregularnych kształtach, zdecydowanie nie jest to już takie proste. Stopień skomplikowania zdecydowanie wzrasta, gdy do oznaczenia są np. przewody, rurki, czy wiązki kabli. - Trudność wyraża się tutaj w dwóch aspektach. Po pierwsze jest nią specyficzna powierzchnia. Problematyczny jest również brak wystarczającej ilości miejsca do aplikacji oznaczeń. – wymienia Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu odpowiedzialny za rozwiązania dotyczącej automatycznej identyfikacji w firmie ETISOFT.
Jednym z przykładów, gdy znakowanie może być utrudnione, jest aplikacja i oznaczanie przewodów hydraulicznych, pneumatycznych czy wiązek kablowych. W przypadku etykiet RFID dodatkowym czynnikiem, który należy uwzględnić, jest obecność metalu. Jak wiadomo nie jest on sprzymierzeńcem tej technologii. Naklejenie standardowych oznaczeń RFID na powierzchnie metalowe czy też zawierające w sobie ten pierwiastek, może skutkować brakiem odczytu lub znacznym zmniejszeniem jego zasięgu.
Łatwe do naklejenia, trudne do odklejenia?
Do znakowania kabli czy przewodów dobrze sprawdza się tzw. „etykieta flaga”. Musi jednak spełniać swoje zadanie. Stosowanie łatwych do aplikacji, a jednocześnie trudnych do odklejenia czy rozerwania etykiet, aplikowanych na tzw. „owijkę”, z oddaloną od właściwego produktu częścią zawierająca znacznik RFID, to rozwiązanie, jakie wypracowała z jednym ze swoich klientów firma ETISOFT. - Taka „etykieta flaga” pozwala nie tylko łatwo odczytywać zawartość, zapisaną w pamięci taga RFID. Dajemy także klientowi więcej miejsca na wydruk kodu, czy dodatkowych informacji tekstowych. – wyjaśnia Dariusz J. Kawecki.
Jakie kwestie należało uwzględnić przy projektowaniu rozwiązania? Z pewnością były to dobór właściwego materiału, odpowiedniego kleju, czy najbardziej optymalnego kształtu etykiety. Równie ważnym elementem był dobór odpowiedniego znacznika RFID, bezproblemowo działającego w środowisku klienta, a jednocześnie spełniającego wymogi końcowego odbiorcy. W przypadku producentów wiodących marek samochodowych, zadruk i kodowanie etykiet odbywa się najczęściej według ustalonych, specyfikowanych standardów. Te aspekty również należy uwzględnić na etapie projektowania etykiety. W tym przypadku - dzięki aktywnej współpracy z klientem - powstało uniwersalne rozwiązanie, możliwe do zastosowania na produktach o różnej średnicy.
Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.