Nowoczesne rozwiązania dla branży automotive - etykiety RFID
Czy Etykiety RFID nadają się do znakowania przewodów hydraulicznych i wiązek kablowych?
Technologia RFID (Radio Frequency Identification) cieszy się coraz większą popularnością i uznaniem w coraz liczniejszych branżach. Jedną z gałęzi przemysłu, która już dawno zauważyła korzyści płynące z jej zastosowania, jest przemysł samochodowy. Kolejne firmy z tej branży wdrażają rozwiązania usprawniające śledzenie komponentów w swoich procesach produkcyjnych, chcąc usprawnić i ułatwić identyfikację, oraz sprawniej nią zarządzać. Czy wszędzie da się wykorzystać do tego etykiety RFID? Sprawdźmy.
Etykiety RFID na trudnych powierzchniach
O ile klejenie etykiet na powierzchniach płaskich zwykle nie jest wielkim wyzwaniem (choć i tu bywa różnie), to w przypadku powierzchni obłych, o nieregularnych kształtach, zdecydowanie nie jest to już takie proste. Stopień skomplikowania zdecydowanie wzrasta, gdy do oznaczenia są np. przewody, rurki, czy wiązki kabli. - Trudność wyraża się tutaj w dwóch aspektach. Po pierwsze jest nią specyficzna powierzchnia. Problematyczny jest również brak wystarczającej ilości miejsca do aplikacji oznaczeń. – wymienia Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu odpowiedzialny za rozwiązania dotyczącej automatycznej identyfikacji w firmie ETISOFT.
Jednym z przykładów, gdy znakowanie może być utrudnione, jest aplikacja i oznaczanie przewodów hydraulicznych, pneumatycznych czy wiązek kablowych. W przypadku etykiet RFID dodatkowym czynnikiem, który należy uwzględnić, jest obecność metalu. Jak wiadomo nie jest on sprzymierzeńcem tej technologii. Naklejenie standardowych oznaczeń RFID na powierzchnie metalowe czy też zawierające w sobie ten pierwiastek, może skutkować brakiem odczytu lub znacznym zmniejszeniem jego zasięgu.
Łatwe do naklejenia, trudne do odklejenia?
Do znakowania kabli czy przewodów dobrze sprawdza się tzw. „etykieta flaga”. Musi jednak spełniać swoje zadanie. Stosowanie łatwych do aplikacji, a jednocześnie trudnych do odklejenia czy rozerwania etykiet, aplikowanych na tzw. „owijkę”, z oddaloną od właściwego produktu częścią zawierająca znacznik RFID, to rozwiązanie, jakie wypracowała z jednym ze swoich klientów firma ETISOFT. - Taka „etykieta flaga” pozwala nie tylko łatwo odczytywać zawartość, zapisaną w pamięci taga RFID. Dajemy także klientowi więcej miejsca na wydruk kodu, czy dodatkowych informacji tekstowych. – wyjaśnia Dariusz J. Kawecki.
Jakie kwestie należało uwzględnić przy projektowaniu rozwiązania? Z pewnością były to dobór właściwego materiału, odpowiedniego kleju, czy najbardziej optymalnego kształtu etykiety. Równie ważnym elementem był dobór odpowiedniego znacznika RFID, bezproblemowo działającego w środowisku klienta, a jednocześnie spełniającego wymogi końcowego odbiorcy. W przypadku producentów wiodących marek samochodowych, zadruk i kodowanie etykiet odbywa się najczęściej według ustalonych, specyfikowanych standardów. Te aspekty również należy uwzględnić na etapie projektowania etykiety. W tym przypadku - dzięki aktywnej współpracy z klientem - powstało uniwersalne rozwiązanie, możliwe do zastosowania na produktach o różnej średnicy.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Transport
Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia

W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.