Komunikaty PR

Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu

2021-11-15  |  19:00
Biuro prasowe

­­­­­

Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy prowadziło własne sklepy internetowe. By nadążyć za rosnącym rynkiem, stale poszukują oni nowych rozwiązań dla e-sklepu, a także atrakcyjnych rynków zbytu. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.

 

Zadbaj o podstawy

Przede wszystkim warto zadbać o wydajny serwer i hosting, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także w czasie zwiększonego ruchu - chociażby w najbliższych tygodniach, przed świętami. Dziś szybka i responsywna strona www to dla konsumenta podstawa. Gdy się zawiesza lub za długo ładuje - to prosta i pewna droga do utraty zamówienia. Kolejna rzecz to kwestia optymalizacji strony, także pod kątem wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy, poza samym jej wyglądem, musi być ona widoczna w sieci po wpisaniu tzw. fraz kluczowych, czyli zoptymalizowana pod kątem SEO. Wydawałoby się to dziś rzeczą oczywistą, jednak nie każdy o tym pamięta. Co więcej, strona bez względu na to, czy będzie otwierana na komputerze czy urządzeniu mobilnym, nie powinna ładować się dłużej niż przez 2 sekundy. Jak wskazuje raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021”, ponad dwie na trzy wizyty w sklepach odbywają się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. Przy tym najbardziej scyfryzowaną grupą wiekową pozostają osoby młode - do 24 lat, ale wart podkreślenia jest wzrost korzystania z narzędzi cyfrowych wśród starszych kategorii wiekowych: 35-54 lata. Zatem wspomaganie się technologią w trakcie zakupów nie jest już tylko domeną młodych ludzi. Co ciekawe, wskaźnik wpływu cyfrowego zwiększa się wraz z dochodem, ale niekoniecznie jest związany z miejscem zamieszkania – wieś nie odstaje od miasta (60 proc. vs 62 proc.).

 

A może za granicę?

Jednak same parametry e-sklepu to nie wszystko. Jak podaje PwC, w 2020 roku, po gwałtownym wzroście spowodowanym pandemią COVID-19, rynek e-commerce w Polsce był wart 100 mld zł. Prognozy zakładają, że w 2026 roku jego wartość wyniesie 162 mld zł, co daje średni roczny wzrost na poziomie 12%. Ze względu na powszechny dostęp do internetu, e-commerce jest dziś globalnym targowiskiem, do którego każdy ma dostęp. To doskonała okazja do poszukiwania nowych miejsc zbytu – poza macierzystym, krajowym rynkiem. Przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenia danego rynku, np. pod kątem kosztów i terminów dostaw oraz zwrotów. Konsumenci zwracają uwagę na atrakcyjne i elastyczne formy dostawy, które  różnią się od siebie na poszczególnych rynkach. Z naszych obserwacji wynika, że np. w Czechach największą popularnością cieszą się dostawy do automatów paczkowych Z-BOX i  punktów odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, zaś w Rumuni – zdecydowanie dostawa na adres wskazany przez klienta  . Analogicznie wygląda sytuacja z preferowanymi formami płatności za przesyłkę – raz będzie dominować opcja za pobraniem, a kiedy indziej opłacenie jej z góry. W tym przypadku, ważny będzie wybór integratora płatności, który powinien być przyjazny i intuicyjny dla użytkownika. Prawo wyboru i elastyczność to czynniki mające znaczący wpływa na ponowny wybór przez klienta danego sklepu.

 

Wszystko w jednym miejscu

Pamiętajmy o tym, że każdy rynek jest inny, więc ścieżka dostarczenia przesyłki do klienta będzie wyglądała w poszczególnych krajach zupełnie inaczej. Dlatego też, prowadząc e-sklep, warto wybrać partnera oferującego usługi umożliwiające obsługę płatności oraz zarządzanie dostawami i zwrotami z poziomu jednego interfejsu – API, a także dysponującego rozbudowanym i zautomatyzowanym systemem logistycznym, który zapewni sprawną dostawę przesyłek. Dzięki takiemu rozwiązaniu e-sklep nie musi samodzielnie szukać dostawców na poszczególnych rynkach, weryfikować jakości i standardów ich usług czy zasięgu działania, negocjować cen z wieloma potencjalnymi partnerami, podpisywać wielu umów, co jest nie tylko czasochłonne, ale też generuje koszty. Dlatego warto podjąć współpracę z partnerem, który może dostarczyć e-sklepowi niezbędną infrastrukturę, wsparcie oraz elastyczne formy dostawy w przystępnych cenach i  jednym, zintegrowanym module, który wystarczy tylko uruchomić.

 

 

Autorem komentarza jest Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Polska, cyfrowej platformie e-commerce, ułatwiającej sklepom internetowym zagraniczną ekspansję. Packeta zapewnia e-sklepom rozwiązanie oparte o jeden interfejs (API), w ramach którego mogą zarządzać całym procesem dostaw i płatności, również w różnych walutach.

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zasikovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 8 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 8 000 własnych punktów odbioru, 92 000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 30 000 sklepów internetowych. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca Biuro prasowe
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Firma Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
2024-12-31 | 16:00

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024

Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.