Komunikaty PR

Jak stworzyć magazyn automatyczny w swojej firmie?

2021-07-26  |  01:00
Biuro prasowe

Jak stworzyć magazyn automatyczny w swojej firmie?

 

Obecnie nowoczesny magazyn oznacza więcej niż jeszcze kilka lat temu. Łączy maksymalną wydajność z efektywnym wykorzystaniem przestrzeni. Coraz powszechniejszy jest trend nie tylko związany z digitalizacją procesów magazynowych, ale także automatyzacją. Czym charakteryzuje się magazyn automatyczny? Jak osiągnąć pełną automatyzację na magazynie w firmie? I czy każdy może to zrobić? Wyjaśniamy krok po kroku.

 

Czym jest magazyn automatyczny?

Magazyn automatyczny to taki obiekt składowania, w którym wszystkie czynności procesu logistycznego są wykonywane przez automatycznie sterowane maszyny. Wykonywane czynności nadzoruje w nim wdrożony w tym celu system zarządzania. Co może zostać zautomatyzowane? – M.in. przyjęcia towarów, magazynowanie, kompletowanie czy wysyłka zamówień – mówi Michał Paździorek, kierownik projektów z Etisoft. Skąd bierze się wciąż rosnące zainteresowanie automatyzacją? Wpływają na to obecne realia. Stale skracający się czas realizacji zamówień, coraz wyższe oczekiwania klientów oraz dążenie do maksymalnej optymalizacji procesów. Jednak wdrożenie pełnej automatyzacji nie zawsze jest możliwe. – Część przedsiębiorstw decyduje się na stopniowe wprowadzanie tego typu rozwiązań lub świadomie wdraża tylko częściową automatyzację. – dodaje specjalista z Etisoft. Niemniej każda, nawet najmniejsza zmiana w kierunku optymalizacji procesów magazynowych, może wpłynąć pozytywnie na efektywność pracy. O ile tylko zostanie wprowadzona przy użyciu sprawdzonych rozwiązań.

 

Z jakich technologii korzysta magazyn automatyczny?

Generalnie są to dwie kategorie technologii: maszyny i urządzenia oraz oprogramowanie. Tym, co robi zdecydowanie największe wrażenie w magazynie automatycznym, są systemy intralogistyczne oparte o pojazdy AGV (Automated Guided Vehicle). Są one odpowiedzialne za transport ładunków wagi ciężkiej. Co je wyróżnia? – Nasze pojazdy poruszają się po wyznaczonym torze, ryzyko wystąpienia kolizji jest zminimalizowane poprzez zaawansowany system bezpieczeństwa zgodny z najnowszymi normami, a nad wszystkim czuwa system zarządzający flotą robotów autonomicznych – IntraFleet. -tłumaczy Michał Paździorek. Taki system może działać także pomiędzy halą produkcyjną i magazynową, łącząc te dwie przestrzenie i transportując ładunki pomiędzy nimi. Jakie korzyści daje stosowanie systemów intralogistycznych? Między innymi obniżenie kosztów, zwiększenie bezpieczeństwa ludzi i ładunków oraz zapewnienie niezawodności procesów logistycznych.

 

Perfekcyjna synchronizacja działań

Rozwiązaniem, które także może w znaczący sposób usprawnić pracę magazynu, jest zastosowanie systemów automatycznej kontroli jakości. Ich zadaniem jest weryfikacja poprawności zamówień (kontrolowanie, czy są kompletne) oraz ich bezpiecznego zapakowania. Korzystają z kamer, które skanują palety w poszukiwaniu nadruków i etykiet, porównując je z tymi obecnymi w bazie danych magazynu. Oznaczenia wykonuje się z pomocą urządzeń typu Print and Apply. Te automatyczne maszyny, znakujące opakowania zbiorcze, gwarantują stuprocentową dokładność i powtarzalność znakowania. Można je także zintegrować z systemami zarządzającymi drukiem. To właśnie synchronizacja działań wykonywanych przez różne maszyny stanowi największą siłę automatyzacji. Sprawia, że możliwe jest stworzenie perfekcyjnego łańcucha działań – począwszy od linii produkcyjnej, przez magazynowanie, znakowanie aż po wysyłkę zamówień.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.