Jak przedsiębiorstwa przemysłowe budują przewagę konkurencyjną?
Innowacyjny produkt szansą na zbudowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przemysłowych
Zdobycie przewagi konkurencyjnej na dzisiejszym rynku przemysłowym to niełatwe zadanie. To proces, który wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia, dostępu do specjalistycznych urządzeń i technologii oraz kreatywności. Według wielu specjalistów rozwiązaniem są innowacje.
Jak rozumieć pojęcie innowacji?
Innowacja to proces tworzenia nowych, unikalnych pomysłów bądź rozwiązań, które stosuje się po to, by uzyskać pewne korzyści lub zaspokoić konkretne, dotąd niezaspokojone potrzeby rynku. Innymi słowy, jest to realizacja pomysłów, które skutkują wprowadzeniem nowych towarów / usług bądź ulepszeniem obecnych, co przekłada się na zyski na różnych płaszczyznach. Aby osiągnąć te cele, wiele firm decyduje się na wsparcie ze strony doświadczonego partnera. Podmiotu, który specjalizuje się w zarządzaniu i wykonawstwie projektów badawczo-rozwojowych. – Dostarczamy innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mają generować oszczędności w procesach produkcyjnych, a przy tym zwiększać wydajność parku maszynowego i poprawiać wskaźniki biznesowe i finansowe danej firmy – podkreśla Paweł Uss, COO Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A.. – W ten sposób wspieramy przedsiębiorstwa przemysłowe w kreowaniu przewagi konkurencyjnej – dodaje.
Innowacje mogą dotyczyć różnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa i objawiać się na wiele sposobów. Jak stworzyć innowacyjny produkt? Kluczem do sukcesu jest posiadanie kompetentnych ekspertów, zaplecza R&D oraz odpowiednich sprzętów czy aparatury.
Znaczenie analizy biznesowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku przemysłowym
Aby wprowadzić innowację, która przełoży się na przewagę konkurencyjną, trzeba zidentyfikować wszystkie wyzwania, potrzeby i problemy oraz przeprowadzić szczegółowy audyt. Na podstawie pozyskanych informacji tworzy się warianty rozwiązań i buduje koncepcję innowacyjnego projektu. Proces ten nazywamy analizą biznesową, która przez specjalistów określana jest jako filar funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa przemysłowego.
– Dobry plan to podstawa. Swoim klientom oferujemy kompleksową pomoc – od analizy i doradztwa technicznego i technologicznego, przez opracowanie innowacyjnego projektu, aż do realizacji i wdrożenia zaproponowanych innowacji. Staramy się przenieść najnowsze zdobycze techniki do otoczenia gospodarczego i przemysłowego, by wzmocnić pozycję konkurencyjną polskich firm na rynku krajowym i międzynarodowym – wyjaśnia Paweł USS, ekspert CBRTP.
Jak stworzyć innowacyjny produkt?
CBRTP swoje innowacyjne działania opiera na kilku filarach. Jednym z nich jest nanotechnologia. Jest to dziedzina nauki z zakresu inżynierii materiałowej, zajmująca się badaniem oraz zastosowaniem materiałów mierzących od kilku do kilkudziesięciu nanometrów. W nowoczesnym Laboratorium Nanotechnologii powstają złożone nanomateriały, w tym kompozyty i materiały wielowarstwowe, które mają zastosowanie w różnego rodzaju zakładach – przemysłowych, mechanicznych, elektronicznych czy optycznych.
CBRTP wprowadza innowacje również poprzez robotyzację i automatykę różnych procesów oraz wykorzystanie innych nowoczesnych technologii.
Polskie innowacje zdobywają rynek
Innowacje przekładają się na korzyści w postaci oszczędności w procesach produkcyjnych, zwiększenie wydajności i poprawę różnych wskaźników biznesowych, co w konsekwencji prowadzi do uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Eksperci z CBRTP stworzyli m.in. komponenty fotowoltaiczne (ogniwa i moduły), stanowiące doskonałą alternatywę dla chińskich produktów. Ich przewaga konkurencyjna wynika z niższego o 35% kosztu wytworzenia ogniwa. Innym przykładem innowacyjnego produktu są elementy układu chłodniczego, oparte o technologię łączenia zmniejszającą koszty wytworzenia komponentów o 10%.
Ciekawym innowacyjnym rozwiązaniem jest autorski system rozpoznawania obrazu i mapowania laserowego przygotowany na potrzeby kontroli jakości w branży produkcji tworzyw technicznych. System wyróżnia się wydajnością produkcji do 20 tys. detali na godzinę. Dzięki niemu znacznie zmniejszono zapotrzebowanie na obsługę operatorską dla 15 gniazd wytryskowych – z 15 do 3 osób.
Nowoczesne technologie to przyszłość branży przemysłowej. Innowacyjne rozwiązania wprowadzone w odpowiedni sposób przynoszą realne korzyści ekonomiczne i biznesowe. To oszczędności procesowe i usprawnienia technologiczne, które przekładają się na długofalową przewagę konkurencyjną na rynku. Inwestycja w innowację to inwestycja w rozwój firmy.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.