Komunikaty PR

Innowacja na rynku przesyłek listowych: Speedmail wprowadza GPS on-line

2020-08-28  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Niezależny operator pocztowy, który kilka lat temu dał nadawcom możliwość śledzenia wszystkich przesyłek (z listami zwykłymi i marketingowymi włącznie), wprowadził kolejne innowacyjne rozwiązanie. Dzięki systemowi GPS on-line proces doręczania przesyłek można nadzorować w czasie rzeczywistym, a tym samym lepiej monitorować trasy doręczeń oraz zwiększać ich skuteczność. Po zakończonych pomyślnie testach w centrali firmy oraz wybranych punktach dystrybucji, operator wprowadził rozwiązanie do oddziałów w całej Polsce.

Usługa śledzenia przesyłek jest dobrze znana z rynku kurierskiego. Na rynek doręczeń listowych wprowadziła ją osiem lat temu spółka Speedmail, specjalizująca się w doręczaniu korespondencji masowej dla firm. Dzięki zastosowaniu systemu „track&trace” oraz wyposażeniu listonoszy w urządzenia GPS, operator jako pierwszy zaoferował możliwość monitorowania wszystkich kategorii przesyłek listowych, nawet najtańszych listów zwykłych i marketingowych.

GPS poprawia jakość doręczeń

 – Głównym celem wprowadzenia urządzeń GPS on-line były procesy optymalizacyjne związane z podniesieniem efektywności i jakości doręczeń. Wprowadzając w naszej sieci dystrybucyjnej urządzenia GPS on-line pokazujemy, że nasza spółka stale się rozwija i pozostaje liderem alternatywnych operatorów pocztowych w Polsce – mówi Janusz Konopka, prezes Speedmail.

Klienci operatora już wcześniej mieli możliwość monitorowania procesu doręczenia korespondencji, ewidencjonowania nadanych przesyłek listowych oraz dostępu do raportów z wykonania usługi. Nowe rozwiązanie zapewni stały nadzór nad doręczycielami oraz większą kontrolę nad pokonywanymi przez nich trasami. Dzięki temu będzie można jeszcze dokładniej ustalić średni czas dostarczenia przesyłki, zoptymalizować trasy doręczeń oraz usprawnić pracę listonoszy. Nowy system oznacza dla operatora mniejsze koszty oraz krótszy czas pracy, a dla nadawcy – pewność, że jego przesyłka nie zaginie i dotrze na czas do właściwego miejsca.

Technologia zmienia branżę pocztową

Branża pocztowa i kurierska stale rozwija zaawansowane rozwiązania technologiczne, a o konkurencyjności operatorów decydują wprowadzane przez nich innowacje. Wdrażając system GPS on-line zdecydowaliśmy się na współpracę z Trackimo – producentem lokalizatorów posiadającym własną opatentowaną technologię i aplikacje oraz zapewniającym transfer danych GSM. Podstawowymi kryteriami wyboru były dokładność zapisu śladu GPS oraz możliwość śledzenia urządzeń w czasie rzeczywistym tłumaczy Janusz Konopka, prezes Speedmail.

Innowacje w logistyce w pierwszej kolejności wdraża branża kurierska, ale w ślad za nią podążają dostawcy usług pocztowych. Wprowadzane przez nich rozwiązania mają nieustannie usprawniać proces doręczeń. Celem jest to, by przesyłki klientów dostarczać niezawodnie, terminowo oraz bezpiecznie. Monitorowanie ich drogi od momentu nadania do miejsca doręczenia jest dziś standardem, podobnie jak kody kreskowe umożliwiające identyfikację przesyłki. Klienci operatorów pocztowych mogą liczyć także na takie rozwiązania jak specjalne aplikacje i platformy do zarządzania procesem nadawczym. Ułatwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO, drukowanie etykiet adresowych oraz generowanie szczegółowych raportów.

***

Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.