GSK członkiem 30% Club Poland. Wspólne działanie na rzecz równości
Równowaga płci na wysokich stanowiskach menadżerskich to nie tylko kwestia sprawiedliwości społecznej, to także klucz do budowania bardziej różnorodnych i efektywnych organizacji. Z tego względu GSK stawia na różnorodność, równość i inkluzywność w polityce personalnej.
Głębokie przekonanie, że różnorodność i inkluzywność to kluczowe elementy sukcesu każdej organizacji, było powodem do wstąpienia GSK w szeregi 30% Club Poland. Te wartości zajmują istotne miejsce w strategii personalnej GSK. Dzięki budowaniu opartych na nich zespołów firma może osiągać lepsze wyniki oraz lepiej dbać o zdrowie pacjentów, którzy darzą ją zaufaniem.
W GSK różnorodność, równość i inkluzywność (Diversity, Equity & Inclusion – DE&I) obejmuje cztery obszary: równość płci, społeczność LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnościami oraz kwestie rasowe i etniczne. Cel globalny GSK, który firma realizuje również w Polsce, to rozwijanie, promowanie i angażowanie kobiet na każdym etapie ścieżki zawodowej. Globalnie, firma dąży do tego, aby w 2025 r. udział kobiet na wyższych stanowiskach menadżerskich wynosił 45%. Zobowiązanie to jest wspierane również w GSK Polska, gdzie dziś już 60% osób pracujących stanowią kobiety. Podejście GSK do zapewnienia odpowiedniej równowagi płci idealnie wpisuje się w misję 30% Club Poland, dlatego decyzja o przyłączeniu się do organizacji była oczywista i jest kolejnym krokiem we wzmocnieniu zobowiązania GSK w tym obszarze.
- Jesteśmy przekonani, że różnorodność to siła, która napędza innowacje i tworzy trwałą przewagę konkurencyjną. Dążenie do większej różnorodności płci w zarządach oraz na stanowiskach menadżerskich nie tylko przyczynia się do sukcesu naszej firmy, ale także do budowania lepszego i bardziej sprawiedliwego świata biznesu. Bardzo cieszę się na współpracę z 30% Club Poland. Jej potencjał jest ogromny, a cel – bliski mojemu sercu. Jestem pewna, że ta współpraca przyniesie obu stronom wiele korzyści – powiedziała Natalia Tomkiewicz, liderka GSK Poland Global Hub i jednocześnie sponsorka grupy pracowniczej GSK Women’s Leadership Initiative Polska, wspierającej kobiety w rozwoju i w drodze do kolejnych awansów zawodowych.
- Z radością witamy GSK w 30% Club Poland. Cieszymy się, że do naszej społeczności dołącza kolejna firma, która jest bardzo zaangażowana w obszarze diversity, equity and inclusion i prowadzi wiele inicjatyw na rzecz m.in. różnorodności, równości płci czy sprawiedliwości w zakresie wynagrodzeń. GSK jest również członkiem klubu w Wielkiej Brytanii i Malezji – tworzymy zatem prawdziwie międzynarodową społeczność zaangażowaną w pozytywną zmianę – skomentowała Małgorzata Kloka, członkini komitetu sterującego 30% Club Poland.
Misją organizacji 30% Club jest zwiększenie liczby kobiet w zarządach i na stanowiskach kierowniczych w firmach na całym świecie. Zrzesza ona ponad 1000 prezesów i prezesek a także przewodniczących rad nadzorczych z ponad 20 krajów, których wspólnym celem jest zapewnienie co najmniej trzydziestoprocentowego udziału kobiet w zarządach i radach nadzorczych.
Róźnorodność, równość i inkluzywność (DE&I) w GSK Polska
Dzięki temu, jak wielką wagę GSK przykłada do kwestii różnorodności, równości społecznej i inkluzywności, jest ona miejscem pracy, w którym każdy może być sobą. Firma wspiera wszystkie osoby w niej pracujące w rozwoju i wymianie doświadczeń oraz wiedzy. GSK dąży do bycia zróżnicowaną i inkluzywną organizacją, która przyciąga oraz zatrzymuje wyjątkowych i utalentowanych ludzi.
Wewnętrzne polityki i procesy zapewniają wszystkim osobom równy dostęp do świadczeń oferowanych przez GSK Polska i są napisane językiem inkluzywnym. Kwestie DE&I są także ujęte w ofercie benefitowej, m.in. w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczenia na życie, które obejmują partnerów życiowych. Wiele rozwiązań zastosowanych w GSK wykracza ponad obowiązujące w Polsce przepisy prawa pracy, na przykład dzień wolny z okazji ślubu par tej samej płci.
Co roku w firmie organizowane są szkolenia z zakresu inkluzywności, w tym te, dotyczące rozpoznawania i podejmowania działań w przypadku zachowań dyskryminacyjnych. Opracowany został program rozwoju dla pracowników o różnym pochodzeniu etnicznym oraz udoskonalone zostały pod tym względem procesy rekrutacji.
Działania GSK Polska na rzecz równości płci
W GSK kwestia równości płci jest rozpatrywana na wszystkich poziomach organizacyjnych. Od 2011 roku w GSK Polska działa grupa pracownicza Women’s Leadership Initiative (WLI) Polska. Jej misją jest wsparcie GSK w rozwijaniu, promowaniu i angażowaniu kobiet na każdym etapie ścieżki zawodowej. WLI przyspiesza rozwój osobisty i awans zawodowy kobiet poprzez zwiększanie umiejętności przywódczych i rozwój doświadczeń w zakresie kierowania zespołem. Grupa organizuje Program Mentoringowy, dzięki któremu kobiety mają zapewniony networking, mentoring i edukację, pomagające osiągnąć im swój pełny potencjał zawodowy. WLI to również książkowy klub dyskusyjny, akcje charytatywne oraz szkolenia z zakresu Health&Wellbeing. Obecnie, w szeregach WLI Polska działa ponad 300 osób, z czego 10% stanowią mężczyźni.
Co piąty Polak uważa, że 4-dniowy tydzień pracy zmniejszy naszą produktywność
Win-win-win. Innowacyjny model współpracy oświaty i biznesu
Niemal jedna piąta Polaków przeciwko 4-dniowemu tygodniowi pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.