Komunikaty PR

Finałowa Gala Tubądzin Design Awards 2020

2021-03-03  |  08:00
Biuro prasowe

Tegoroczna edycja konkursu była wyjątkowa ze względu na okoliczności, w których się odbywała. Pandemia SARS-COV2 wpłynęła nie tylko na życie jednostek i całkowicie zmieniła sposób naszego funkcjonowania w pracy i w domu, ale też pokazała nowe możliwości i zadania stojące przed architekturą i jej twórcami. Doskonale odzwierciedla je zwycięska praca dwojga projektantów. Projekt #azyl nadesłany przez Gąska Studio, zaprojektowany przez Łukasza Gąskę i Martę Sowińską-Gąska, zdobył Grand Prix Monolith 2020, a także nagrodę specjalną Project: Facade, za najlepszą elewację. 

#azyl to wertykalny budynek, otoczony dziką przyrodą, w którym można się wyciszyć i odpocząć od zgiełku miasta. Wpisuje się on doskonale w trendy, które są coraz bardziej widoczne w świecie pandemicznym – samowystarczalnych obiektów, które pełnią funkcję azylu właśnie, z przestrzenią mieszkalną oraz miejscem do pracy. Użytkownicy domu mogą dowolnie zaprojektować jego układ, wszystkie przestrzenie rozłożone są na antresolach, a każda zapewnia piękny widok na jezioro. W projekcie autorzy wykorzystali płytki z kolekcji Cielo e Terra by Dorota Koziara, wydobywając genezę ich powstania – połączenie kolorów nieba i ziemi. Błękitne, chłodne wnętrze pozwala poczuć atmosferę spokoju i harmonii z otaczającą przyrodą. A wyważony kolor elewacji (kolor Marrone mat z kolekcji) tworzy tło dla pięknego, naturalnego leśnego krajobrazu.

Wybitny architekt i scenograf Boris Kudlička, przewodniczący jury mówi: Projekt Gąska Studio przekroczył granice myślenia o architekturze jako o sztywnej, zdefiniowanej przestrzeni, a uruchomił myślenie kontekstualne. Nagrodziliśmy odwagę architektów w patrzeniu na wykorzystanie przestrzeni i roli architektury.  #azyl odkrywa i poszerza granice percepcji projektowania obiektów, wpisując je w sposób naturalny w otoczenie przyrody, której granice nie są naruszane

Łukasz Gąska i Marta Sowińska-Gąska sami wybiorą nagrodę główną, spośród dwóch propozycji organizatorów i zgodnie z hasłami przewodnimi konkursu  – wizytę w Abu Zabi (#future) lub wycieczkę na Islandię (#nature)

Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin: Z ogromną radością patrzymy na to, jak rozwija się nasz konkurs, jak wyczekiwanym i ważnym wydarzeniem jest on dla branży. W tym roku konkurencja była bardzo duża. Od stycznia nadesłano w sumie ponad 830 prac z ponad 50 krajów, w tym tak dalekich kulturowo jak Malezja, Iran czy Brazylia. Tubądzin jest liderem w kreowaniu trendów, reaguje także na zmieniający się świat. Naturalną odpowiedzią na sytuację związaną z pandemią i wymuszoną izolacją społeczną, oraz po konsultacjach ze środowiskiem architektów, było stworzenie nowej kategorii konkursowej Future NOW. Postawiła ona przed architektami, projektantami i studentami kierunków związanych ze wzornictwem zadanie zaprojektowania rozwiązań dla przyszłości, która dzieje się na naszych oczach. Rozmach i jakość projektów przekroczyły nasze oczekiwania. Już teraz zapraszam wszystkich na kolejną edycję Tubądzin Design Awards w 2022 r. Wkrótce wystartujemy również z naszą specjalną platformą internetową, TDA Community, którą tworzymy z myślą o architektach i projektantach. Będzie ona mostem komunikacyjnym pomiędzy marką Tubądzin a architektami, i pozwoli na wymianę doświadczeń, inspiracji, a także na wzmocnienie komunikacji i wspólnych relacji.   

Kategoria Future NOW podzielona została na dwa etapy. Większość z nagrodzonych i wyróżnionych prac pochodzi z odległych kręgów kulturowych – Wietnamu, Indonezji, Malezji, Bangladeszu, Iranu czy Brazylii.

Zdobywcą I miejsca w pierwszym etapie konkursu został wietnamski architekt, Van Long Le, który zaproponował projekt spektakularnych rozmiarów. W związku z zagrożeniem planety przez niszczycielską działalność człowieka, a jednocześnie wielki potencjał turystyczny Wietnamu, stworzył „Aquamodul” - koncept umieszczonych na morzu modułów mieszkalnych, samowystarczalnych energetycznie, ruchomych, łączących się na wiele sposobów i tworzących morską wioskę. Pozwala ona spełnić założenia autora projektu - uregulowania zarybienia terenu, rozwoju kultury wodnej oraz promocji turystyki, która w dużej mierze opiera się na wycieczkach wokół wietnamskich wysp. Wyspy-moduły pozostają w projekcie w nieinwazyjnej relacji z wyspami stworzonymi przez naturę.

Z kolei w drugim etapie Future NOW jury postanowiło przyznać I miejsce pochodzącemu z Malezji Yi Yang Chai. Autor projektu przyjrzał się opuszczonym rzędom kamienic, szpecącym obecnie malezyjskie miasteczka, kiedyś tętniącym życiem. Jeszcze nie tak dawno zamieszkiwane przez lokalną społeczność, ze sklepikami i rodzinnymi biznesami, stanowią dzisiaj spuściznę historyczną kraju i przypominającą o postkolonialnej architekturze tego rejonu, są symbolem zbiorowej pamięci. „Journey between the walls” to projekt ponownego zagospodarowania pustostanów poprzez interwencję naturalnego oświetlenia dziennego i przeprojektowanie ich. W nowym kształcie mogą stać się one zarówno muzeum dokumentującym wspomnienia lokalnej społeczności, jak i galerią, miejscem warsztatów i wydarzeń kulturalnych, małymi sklepikami, kawiarniami, kinami czy biblioteką.

Kategoria Future Now okazała się swoistą platformą wymiany myśli o szerszym kontekście architektury. Pokazała też jak różnorodne jest myślenie architektów reprezentujących odległe sobie strefy geograficzne. W nadesłanych projektach zobaczyliśmy z jakimi problemami zderzają się oni na co dzień. Prawie wszystkie prace podjęły temat ekologii i zrównoważonego rozwoju. Zobaczyliśmy myślenie kontekstualne autorów, ich opowieści o ludzkich potrzebach i dobrostanie człowieka, których te projekty stały się częścią – dodaje przewodniczący jury.

Podczas Gali wybrano także zwycięzców pozostałych konkursowych kategorii: Young Power, Everyday Design oraz Unlimited Architecture, a także wręczono nagrody specjalne.

Szczegóły: https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/znamy-zwyciezcow-konkursu-tubadzin-design-awards

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.