Etykiety Etisoft z certyfikatem FSC® powstają już w pięciu zakładach produkcyjny
Etykiety Etisoft z certyfikatem FSC® powstają już w pięciu zakładach produkcyjnych
Charakterystyczny symbol w kształcie drzewa – FSC® (Forest Stewardship Council) – można znaleźć na tysiącach produktów na całym świecie. Ten znak świadczy o tym, że do ich produkcji użyto surowców pozyskanych w sposób odpowiedzialny i z poszanowaniem zasobów przyrody oraz zapewnieniem przestrzegania praw pracy, gwarancją płacy minimalnej
i niewykorzystywaniem pracy przymusowej lub wykorzystywaniem dzieci przy tej pracy. Jak pokazuje przykład firmy Etisoft, odpowiedzialność i troska o środowisko naturalne mogą się także wyrażać w produkcji etykiet.
Firmy, które chcą korzystać z ekologicznych materiałów do znakowania swoich produktów mogą wybrać etykiety marki Etisoft. Już w pięciu zakładach produkcyjnych Grupy Etisoft powstają one
z surowców pochodzący z certyfikowanych źródeł. Jeśli firmie leży na sercu troska o środowisko,
a jednocześnie zależy jej na tym, aby powierzchnia etykiet na wytwarzanych produktach była gładka, jednolita i wyglądała profesjonalnie może wybrać etykiety z certyfikatem FSC®.
Etykiety z certyfikatem FSC – co to oznacza?
Kolejne oddziały firmy Etisoft oraz spółki z Grupy Etisoft mogą pochwalić się posiadaniem certyfikatów FSC i spełnieniem wymogów zarządzania zgodnie z tym standardem. Czym jest Forest Stewardship Council®? To międzynarodowy system certyfikacji gospodarki leśnej. Dziesięć obowiązujących na całym świecie zasad gwarantuje, że produkty z drewna i papieru oznaczone logotypem FSC® pochodzą z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Forest Stewardship Council, niezależna organizacja non-profit, została założona w 1993 roku w odpowiedzi na obawy dotyczące wylesiania i z myślą o odwróceniu tego trendu. Globalna promocja zrównoważonego przemysłu leśnego znalazła wyraz w wyznaczeniu standardów dla produktów leśnych. Organizacja, również niezależnie, poświadcza, że standardy te zostały spełnione, a firma, której przyznano certyfikat FSC® może sprzedawać certyfikowane surowce, półfabrykaty lub wyroby. – Pomyślnie zakończony proces certyfikacji daje klientom możliwość wyboru produktów tych firm, w tym producentów etykiet i oznaczeń, które działają w sposób ekonomicznie opłacalny, a jednocześnie przyjazny dla środowiska i społecznie odpowiedzialny. - podkreśla Michał Mirkowski z Działu Zapewnienia Jakości Dostawcy Etisoft.- W obliczu coraz większej presji środowiskowej /ekologicznej/społecznej jest to coraz ważniejszy element przy wyborze dostawców towarów czy usług – dodaje Mirkowski.
Dlaczego warto kupować etykiety z certyfikatem FSC?
Przyjazne dla środowiska etykiety, które są certyfikowane zgodnie z wytycznymi FSC, aktywnie przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju na całym świecie. Stosując się do nich, Etisoft dostarcza dowód własnego wkładu w te działania – a co za tym idzie, odpowiedzialnego wykorzystania surowców. - Przeprowadzone w Etisoft audyty potwierdziły przestrzeganie wszelkich wymogów dotyczących zachowania ciągłości łańcucha kontroli FSC. Mamy tu na myśli takie etapy jak: las – producent – handlarz – producent – produkt – wymienia ekspert z Etisoft. Troska o spełnienie wymagań, związanych z posiadaniem certyfikatu FSC®, rozpoczyna się od zamówienia surowca, poprzez czynności przyjęcia na magazyn, produkcję i wreszcie wysyłkę do klienta.
Jak przejawia się działalność firm w trosce o środowisko?
Posiadane przez Etisoft certyfikaty ISO 9001, ISO 14001, IATF 16949 oraz licencja FSC® C151182 wyrobiły w pracownikach dobre nawyki. Każdy z nich, każdego dnia, dzięki swojej pracy dokłada małą cegiełkę, budując lepszy świat. - To dla nas zachęta do dalszego doskonalenia się, aby osiągać coraz lepszą pozycję w szybko zmieniającym się otoczeniu biznesowym. – mówi Michał Mirkowski. Tym co cieszy, jest także fakt, że coraz więcej klientów pyta o etykiety ze znakiem zielonego drzewa. Wybierając produkty ze znakiem FSC® wspiera się zasady i działania, które chronią powietrze, wodę
i poprawiają ogólną jakość życia.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Transport
Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia

W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.