Komunikaty PR

Dzięki automatyzacji rośnie efektywność zarządzania czasem pracy

2020-12-16  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Coraz więcej firm poszukuje skutecznego systemu rozliczania czasu pracy. Niewiele z nich wie, że w tym procesie może pomóc automatyczne narzędzie zintegrowane z systemem kadrowo-płacowym. Wśród wielu korzyści płynących z takiego sposobu zarządzania dominują: oszczędność czasu o nawet 70%, duża precyzja oraz optymalizacja kosztów.

Pracodawcy są zobowiązani do prowadzenia ewidencji czasu pracy. Wykonują to zwykle kierownicy którzy, pełną bezpośredni nadzór nad pracownikami. Dzięki cyfrowej transformacji mają możliwość korzystania z elektronicznych systemów do planowania i rejestracji czasu pracy. Takie systemy są o wiele wydajniejsze i szybsze niż używanie arkuszy kalkulacyjnych, list obecności lub innych analogowych narzędzi. – Dla wielu pracodawców rejestracja czasu pracy wciąż stanowi trudność, ponieważ wymaga dużych nakładów pracy i posiadania wiedzy z zakresu przepisów prawa. Z pomocą przychodzą im łatwe w obsłudze zaawansowane rozwiązania technologiczne, które są kluczowym elementem rozwoju biznesu, także w obszarze kadrowo-płacowym – zauważa Katarzyna Adamczyk, dyrektor CUP procesów kadrowo-płacowych klienta zewnętrznego w Impel Business Solutions.

Precyzja automatu

Największą zaletą systemów elektronicznych jest to, że umożliwiają one dokładne zaplanowanie, precyzyjne rozliczenie czasu pracy oraz bezbłędne naliczenie wynagrodzenia z uwzględnieniem wszystkich zmiennych, takich jak urlopy, nadgodziny, praca w godzinach nocnych itp. – Niezwykle istotne jest to, że dane są zaciągane do systemu z rejestratorów czasu pracy automatycznie. Przy czym rodzaj rejestratora nie ma znaczenia, może być to punkt odbicia karty, może być to bramka. Człowiek praktycznie niewiele musi w  tym zakresie robić – podkreśla Katarzyna Adamczyk. Dużą zaletą jest także możliwość dostosowania narzędzia do potrzeb danej firmy. – Każdy pracodawca ma bowiem różne systemy, okresy rozliczenia, zasady wewnętrzne. Narzędzie musi być elastyczne, bo często trzeba je modyfikować – zaznacza ekspert. – Automatyczne narzędzia do rejestracji i rozliczania czasu pracy sprawdzają się we wszystkich firmach, ale zwykle najlepszy efekt uzyskuje się w firmach produkcyjnych oraz wszędzie tam, gdzie pracownicy zatrudnieni są w różnych systemach czasu pracy – dodaje.

Narzędzie ma kilka bardzo przydatnych funkcjonalności. Najważniejsze z nich, w zakresie planowania czasu pracy, to opcja rozpisania godzin indywidualnie dla każdego pracownika oraz możliwość zastosowania algorytmów, które automatycznie przypisują grafik do całej grupy osób. W zakresie rozliczania najważniejsze funkcje to wykrywanie w planie błędów i zdarzeń niepożądanych, takich jak spóźnienia i nieobecności, a także automatyczne generowanie raportów. – Dzięki temu czas pracy można zweryfikować w czasie rzeczywistym każdego dnia. Nie ma konieczności szukania informacji w stosach dokumentów papierowych – dodaje Katarzyna Adamczyk.

Oszczędność czasu

Eliminacja papieru to kolejna duża korzyść wynikająca z używania systemów elektronicznych. Jeszcze większą jest oszczędność czasu. – Dzięki zastosowaniu narzędzia proces planowania, rozliczania czasu oraz naliczania wynagrodzeń skraca się nawet o 70 procent – podaje Katarzyna Adamczyk. Oprócz tego firmy także doceniają możliwość znacznego ograniczenia ryzyka błędów ludzkich oraz oszczędność. Ekspertka wskazuje jeszcze jedną bardzo ważną korzyść – menadżerowie mogą skoncentrować się na kluczowych procesach biznesowych zamiast na administracyjnych.

Obecnie duże znaczenie ma możliwość zastosowania takich narzędzi w warunkach pracy zdalnej. Rejestracja czasu pracy odbywa się online np. poprzez zalogowanie do komputera z domu. Dane są automatycznie zaciągane do systemu kadrowo-płacowego, którego częścią jest narzędzie do planowania i rozliczania czasu pracy oraz naliczania wynagrodzeń stosowane przez Impel Business Solutions. – Dzięki takim rozwiązaniom firmy mają dużo większą możliwość adaptacji do nowych realiów zwłaszcza pracy zdalnej realizowanej z domu – zauważa Katarzyna Adamczyk.

Na rynku takie narzędzia mogą być dostarczone jako odrębne narzędzie lub w pakiecie z systemem kadrowo-płacowym. Równie dobrze mogą być zintegrowane z systemem kadrowo-płacowym, którym posługuje się dana firma. Katarzyna Adamczyk podkreśla, że wspierająca człowieka w pracy automatyzacja i robotyzacja będzie się bardzo szybko rozwijać. Rozwiązania cyfrowe dają dostęp do zasobów informacji z niemalże dowolnego miejsca i o każdej porze. Dzięki temu planowanie i rozliczanie czasu pracy jest w istotny sposób ułatwione.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.