Duże maszyny Promotechu wspierają produktywność na wielu rynkach.
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Mimo pandemii nie spada zainteresowanie produkowanymi przez Promotech maszynami do ciężkiej automatyzacji cięcia i spawania. To m.in. efekt rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania, uniezależniające światowy przemysł od niedoborów siły roboczej
- Problemy gospodarcze związane z pandemią są mniej szkodliwe dla tych firm, które mają zdolność szybkiego przystosowania się do zmienionych warunków – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu. – Dlatego, póki co obecna ogólnoświatowa recesja nie wpływa negatywnie na realizacje zamówień i pozyskiwanie nowych projektów przez Promotech w dziedzinie dużej automatyzacji spawania.
Już w okresie pandemii Promotech dostarczył pięcioosiową maszynę typu PPCM – automat do profilowego cięcia rur – do klienta w Gabonie. Z powodu ograniczeń w podróżowaniu, szkolenia i uruchomienie tej maszyny odbyło się po raz pierwszy całkowicie zdalnie.
- Do niedawna wydawało nam się to zupełnie niemożliwe, lecz dzisiaj już wiemy, że musimy rozwijać się w kierunku zdalnego monitorowania i diagnostyki naszych maszyn numerycznych, a także zdalnego szkolenia operatorów i uruchamiania naszych maszyn oraz systemów automatyzacji spawania. Nie tylko szkoły przechodzą na nauczanie zdalne – mówi Bohdan Zaleski.
Kolejny rynek do Tajwan, gdzie wkrótce trafi numeryczny, pięcioosiowy automat typu MCM, przeznaczony dla firm produkujących wieże wiatrowe. To kolejna maszyna, która zostanie uruchomiona zdalnie i do której zdalnie przeszkolona została obsługa.
- W październiku powrócił do nas projekt w stoczni w Japonii, który już w przyszłym roku zamierzamy realizować we współpracy ze specjalistyczną firmą z Holandii, która opracowała i opatentowała unikalny system przygotowania i obróbki rur stoczniowych – wymienia wiceprezes Zaleski.
Również spółki-córki Promotechu w Indiach, w Emiratach Arabskich oraz w USA odnotowują coraz większe zainteresowanie maszynami do ciężkiej automatyzacji cięcia i spawania.
- Przedsiębiorstwa usiłują odrabiać straty, bo ich wyniki są znacznie poniżej zakładanych planów rocznych - mówi Ajay Sehrawat, menadżer sprzedaży regionalnej w Promotechu FM w Delhi. - Oczywiście chcą zwiększać swoje zdolności wytwórcze, ale brakuje im siły roboczej, zwłaszcza pracowników wykwalifikowanych. By przezwyciężyć te problemy szukają rozwiązań bardziej nastawionych na automatyzację produkcji. To szansa na zwiększone zapotrzebowanie na nasze automatyczne i półautomatyczne urządzenia wśród dotychczasowych i nowych klientów w Indiach.
Ale duże automaty spawalnicze cieszą się zainteresowaniem także w Polsce - jeszcze w październiku Promotech zainstaluje i uruchomi u klienta w Poznaniu nowego typu maszynę do wzdłużnego spawania specjalnych konstrukcji stalowych. Maszyna, wyposażona w nowatorskie systemy śledzenia spoiny, będzie zdalnie monitorowana i diagnozowana.
- Można powiedzieć, że epidemia Covid19 zmusiła nas do przyspieszenia rozwoju w dziedzinie zdalnej obsługi maszyn i operatorów tych maszyn – mówi Bohdan Zaleski. - Dzięki temu zdecydowanie odważniej będziemy podchodzili do nowych projektów na dalekich rynkach, takich jak Brazylia, Wietnam czy Australia. Zyskają na tym wszyscy. Dodatkowo obecne ograniczenia i zagrożenia związane z niedostępnością pracowników zmuszą naszych klientów do modernizowania procesów spawalniczych poprzez większą ich mechanizację i automatyzację.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.