DACHSER i Fraunhofer IML kontynuują współpracę badawczą
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Instytut Przepływu Materiałów i Logistyki Fraunhofera oraz DACHSER przedłużają współpracę w ramach DACHSER Enterprise Lab o kolejne trzy lata. Ich kooperacja dalej będzie koncentrowała się na projektach badawczo-rozwojowych z praktycznymi korzyściami dla sieci DACHSER. Obejmą one następujące obszary: technologie cyfrowe – jak nauka o danych i sztuczna inteligencja (AI) – systemy lokalizacji w czasie rzeczywistym (RTLS), 5G, Internet rzeczy (IoT), pojazdy autonomiczne oraz dostosowujące systemy magazynowe.
- Pierwszym krokiem współpracy badawczej w ramach DACHSER Enterprise Lab jest dokładne zrozumienie nowych technologii i ich potencjału dla logistyki. Następnie, bazując na tym, rozwijamy prototypy i koncepcje, które dodają namacalną korzyść dla firmy oraz naszych klientów – przekształcając je w innowacje - wyjaśnia Stefan Hohm, Corporate Director Corporate Solutions, Research & Development w DACHSER, który od 1 stycznia 2021 r. stanie na czele nowo utworzonej jednostki – IT & Development executive unit. - Nasza dotychczasowa wspólna praca pokazała, że jesteśmy w stanie na podstawie wyników badań z DACHSER Enterprise Lab tworzyć zupełnie nowe procesy i usługi dla całej logistycznej sieci – dodaje Hohm
- Cieszymy się, że DACHSER kontynuuje współpracę z Frauhofer IML. Nasze dotychczasowe wyniki oraz kontrakt na kolejne 3 lata pokazują, jak ważne są te badania dla logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw - mówi Prof. Michael ten Hompel, Managing Director, Fraunhofer IML. - Jesteśmy szczególnie dumni, że zespoły laboratoryjnie kontynuowały efektywną pracę mimo restrykcji wynikających z pandemii koronawirusa. Oczywiście takie wsparcie techniczne jak wideokonferencje oraz inne narzędzia do współpracy były bardzo pomocne. Jednak to przede wszystkim wyjątkowe zaangażowanie i motywacja wszystkich pracujących w DACHSER Enterprise Lab są kluczem do udanych badań w tych trudnych czasach - podsumowuje Hompel.
Specjaliści logistyczni i naukowcy
W DACHSER Enterprise Lab eksperci logistyczni z firmy oraz naukowcy z Fraunhofer IML pracują w mieszanych zespołach laboratoryjnych nad różnymi zadaniami badawczo-rozwojowymi. Partnerstwo pomiędzy operatorem logistycznym a instytutem badawczym rozpoczęło się w październiku 2017 roku i właśnie zostało przedłużone do października 2023 roku.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Branża cementowa pracuje nad technologią wychwytywania CO2. Bez zielonej energii i wsparcia publicznego projekt może się nie udać
Branża cementowa nie jest w stanie produkować bez emisji dwutlenku węgla, dlatego szuka sposobów, by ograniczyć jej wpływ na środowisko. Jedynymi znanymi technologiami walki z tzw. emisją procesową są technologie CCS, czyli wychwytywania i składowania CO2. Producenci pracują nad ich rozwojem, ale problemem są koszty instalacji, ich energochłonność, a także infrastruktura do transportu i składowania dwutlenku węgla. Bez pomocy państwa i UE może się to nie udać.
Farmacja
Ten rok ma być przełomowy dla sektora biomedycznego. Badania kliniczne znacząco przyspieszą

Ponad 1,14 mld zł trafi na badania w obszarze biomedycznym z Krajowego Planu Odbudowy. Agencja Badań Medycznych w styczniu i lutym rozstrzygnęła wszystkie konkursy, które powierzyło jej Ministerstwo Zdrowia, w tym ostatnio na badania w obszarze innowacyjnych terapii, leków przyszłości i bezpieczeństwa lekowego. Dla całego sektora biomedycznego najbliższe miesiące mogą być czasem przełomowym, bo środki z KPO trzeba wykorzystać do połowy 2026 roku. To przyspieszenie to korzyść nie tylko dla firm i instytucji naukowych, lecz również dla pacjentów i gospodarki.
Transport
Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku

Z początkiem lutego ruszył program NaszEauto, w ramach którego na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych trafi łącznie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 40 tys. zł, a mogą z niego skorzystać wyłącznie osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Eksperci przestrzegają, że wyłączenie z niego firm może spowodować, że nie przyniesie on spodziewanych efektów. – Dopłaty powinny być mechanizmem towarzyszącym szerszym zmianom systemowym opartym przede wszystkim na zmianie przepisów podatkowych – ocenia Aleksander Szałański z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.