Komunikaty PR

DACHSER i Fraunhofer IML kontynuują współpracę badawczą

2020-11-03  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Instytut Przepływu Materiałów i Logistyki Fraunhofera oraz DACHSER przedłużają współpracę w ramach DACHSER Enterprise Lab o kolejne trzy lata. Ich kooperacja dalej będzie koncentrowała się na projektach badawczo-rozwojowych z praktycznymi korzyściami dla sieci DACHSER. Obejmą one następujące obszary: technologie cyfrowe – jak nauka o danych i sztuczna inteligencja (AI) – systemy lokalizacji w czasie rzeczywistym (RTLS), 5G, Internet rzeczy (IoT), pojazdy autonomiczne oraz dostosowujące systemy magazynowe.

- Pierwszym krokiem współpracy badawczej w ramach DACHSER Enterprise Lab jest dokładne zrozumienie nowych technologii i ich potencjału dla logistyki. Następnie, bazując na tym, rozwijamy prototypy i koncepcje, które dodają namacalną korzyść dla firmy oraz naszych klientów – przekształcając je w innowacje - wyjaśnia Stefan Hohm, Corporate Director Corporate Solutions, Research & Development w DACHSER, który od 1 stycznia 2021 r. stanie na czele nowo utworzonej jednostki – IT & Development executive unit. - Nasza dotychczasowa wspólna praca pokazała, że jesteśmy w stanie na podstawie wyników badań z DACHSER Enterprise Lab tworzyć zupełnie nowe procesy i usługi dla całej logistycznej sieci – dodaje Hohm

- Cieszymy się, że DACHSER kontynuuje współpracę z Frauhofer IML. Nasze dotychczasowe wyniki oraz kontrakt na kolejne 3 lata pokazują, jak ważne są te badania dla logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw - mówi Prof. Michael ten Hompel, Managing Director, Fraunhofer IML. - Jesteśmy szczególnie dumni, że zespoły laboratoryjnie kontynuowały efektywną pracę mimo restrykcji wynikających z pandemii koronawirusa. Oczywiście takie wsparcie techniczne jak wideokonferencje oraz inne narzędzia do współpracy były bardzo pomocne. Jednak to przede wszystkim wyjątkowe zaangażowanie i motywacja wszystkich pracujących w DACHSER Enterprise Lab są kluczem do udanych badań w tych trudnych czasach - podsumowuje Hompel.

Specjaliści logistyczni i naukowcy

W DACHSER Enterprise Lab eksperci logistyczni z firmy oraz naukowcy z Fraunhofer IML pracują w mieszanych zespołach laboratoryjnych nad różnymi zadaniami badawczo-rozwojowymi. Partnerstwo pomiędzy operatorem logistycznym a instytutem badawczym rozpoczęło się w październiku 2017 roku i właśnie zostało przedłużone do października 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.