Komunikaty PR

Czy tabliczki znamionowe muszą być białe?

2021-10-15  |  01:00
Biuro prasowe

Czy tabliczki znamionowe muszą być białe?

Co łączy maszyny przemysłowe, różnego typu pojazdy, sprzęt AGD czy narzędzia? Każde z tych urządzeń, zgodnie z normami, musi posiadać tabliczkę znamionową. Tabliczki znamionowe są dla urządzeń tym, czym dowód osobisty dla ludzi. Znajdują się na nich najważniejsze informacje dotyczące danego urządzenia. Przede wszystkim jego nazwa, informacje o producencie oraz roku produkcji. Jeżeli urządzenie produkuje się seryjnie, to również jego numer seryjny. Ważnym elementem tabliczki są również podstawowe parametry urządzenia, jak moc znamionowa, masa lub ładowność. Co zrobić by były trwałe? Zapytajmy eksperta.

O ile w przemyśle ciężkim stosuje się głównie tabliczki w formie grawerowanej metalowej płytki mocowanej nitami, o tyle w innych jego gałęziach z powodzeniem wykorzystuje się etykiety foliowe, na których można wydrukować potrzebne informacje. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomiczne, ale także elastyczne. Do wydruku tego typu etykiet potrzebny jest mniejszy nakład pracy. Ponadto, ponieważ drukujemy tylko tyle oznaczeń, ile aktualnie potrzebujemy, optymalizujemy koszty.

Tabliczki znamionowe „ON DEMAND”

Do druku tabliczek znamionowych zwykle wykorzystuje się etykietę foliową oraz czarną, żywiczną taśmę termotransferową. Takie połączenie zapewnia trwały i odporny na różnego rodzaju zagrożenia nadruk, a to właśnie od doboru materiału oraz taśmy termotransferowej zależy jego trwałość. Etykiety z materiału o barwie białej lub srebrnej w połączeniu z czarną taśmą termotransferową to nie jedyna opcja, jaką mają do dyspozycji producenci. Zdarzają się bowiem przypadki, w których zależy im na czarnej tabliczce. Co wtedy? - Istnieje możliwość wydruku takiej etykiety w tzw. „negatywie”. – przyznaje Mariusz Baranowski, specjalista ds. testowania produktów i rozwiązań w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft. - Jednak niesie to za sobą kilka zagrożeń. – zastrzega ekspert. Jakich konkretnie? - Po pierwsze wydruk takiej samej etykiety w negatywie skraca żywotność głowicy drukującej. Po drugie rozgrzanie głowicy drukującej na całej jej szerokości może powodować marszczenie taśmy termotransferowej, w związku z tym nadruk nie jest perfekcyjny. Zmarszczona kalka powoduje z kolei konieczność ponownego wydruku etykiety, generując dodatkowe koszty. Ponadto w przypadku „negatywu” nie mamy możliwości nadruku etykiety do samej krawędzi. – wylicza Mariusz Baranowski.

Biały nadruk na czarnym tle

Doskonałą alternatywą dla „negatywu” jest etykieta z czarnego materiału oraz biała, żywiczna taśma termotransferowa. Takie rozwiązanie przynosi wiele korzyści i przede wszystkim eliminuje wszystkie wspomniane wcześniej problemy. Na rynku dostępne są wysokiej klasy taśmy termotransferowe o podwyższonej odporności na substancje chemiczne, jak np. PANTONE RESIN CR WHITE. - Ta taśma  przeznaczona jest do drukarek z płaską głowicą drukującą. Charakteryzuje się doskonałą jakością druku, a intensywnie biały nadruk gwarantuje prawidłowe parametry odczytów kodów kreskowych i 2D. – wyjaśnia ekspert z Etisoft. Natomiast dla drukarek wykorzystujących krawędziowe głowice drukujące, ale także dla tych z głowicami płaskimi, sprawdzi się PANTONE RESIN ED WHITE . Wysoka odporność na zadrapania i powszechnie używane środki czyszczące sprawia, że taśmę tę często wykorzystuje się do druku na innym materiale niż biały. Dodatkowym atutem tej taśmy jest możliwość wydruku z dużą prędkością. Jednak w porównaniu z PANTONE RESIN CR WHITE nie daje nadruku o tak intensywnie białej barwie.

 

Co rekomendują eksperci?

- Do druku czarnych tabliczek znamionowych rekomendujemy klientom materiał E-7016. – podpowiada Mariusz Baranowski. Ta czarna folia poliestrowa, o odpowiedniej grubości do tego typu zastosowań, charakteryzuje się błyszczącą powierzchnią. Wytrzymały klej sprawia, że oznaczenia nie będą się samoczynnie odklejać pod wpływem czynników atmosferycznych. Ponadto materiał spełnia wymogi unijnych regulacji REACH oraz RoHS. Dodatkowo trwałość nadruku z wymienionymi wyżej taśmami termotransferowymi zapewnia certyfikacja UL.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.