Komunikaty PR

Co ułatwi pracę wózka widłowego w magazynie.

2021-05-28  |  16:00
Biuro prasowe

Terminal wózkowy, ręczny czy tablet? Co sprawdzi się na wózek widłowy?

 

Z roku na rok podaż powierzchni magazynowych w Polsce rośnie. Właściwy dobór urządzeń automatycznej identyfikacji staje się więc warunkiem koniecznym do utrzymania ciągłości pracy. Przy ich wyborze trzeba mieć także na uwadze zmieniające się warunki środowiska pracy (wewnątrz, na zewnątrz) które sprawiają, że sprzęt poddawany jest dużym obciążeniom. Jakie zatem rozwiązanie wybrać na wózek widłowy? Podpowiadamy.

 

Terminal wózkowy, czyli rozwiązanie tradycyjne

Rozwiązaniem w pełni profesjonalnym, dedykowanym tylko do pracy na wózkach widłowych, jest terminal wózkowy. Tego typu urządzenia są przygotowane do pracy w najbardziej ekstremalnych środowiskach. Sprawdzą się zarówno w magazynach, na rampach rozładowczych wewnątrz i na zewnątrz, a także w mroźniach. Konstrukcja ich obudowy oferuje pyło- i wodoszczelność na poziomie IP66 oraz uszczelnione złącza komunikacyjne i zasilania. W zakresie oprogramowania użytkownicy mają do wyboru system Windows lub Android.

 

Co oferuje rynek?

Jednym z dostępnych urządzeń jest terminal wózkowy Honeywell Thor VM1A - z zintegrowaną klawiaturą, przekątną ekranu 8’’i systemem Android. Warto także zwrócić uwagę na terminal wózkowy Honeywell Thor VM3 z systemem Windows lub Thor VM3A z systemem Android. Terminale z przekątną ekranu 12,1’’, klawiszami funkcyjnymi oraz opcjonalnie dostępną klawiaturą, to rozwiązanie zdecydowanie korzystniejsze dla użytkowników. Wykorzystują bowiem oprogramowanie wyświetlające znacznie więcej informacji niezbędnych do pracy operatora. Urządzeniem o pośredniej wielkości jest Zebra VC80X, z ekranem o przekątnej 10,4’’, systemem operacyjnym Android oraz opcjonalną, zewnętrzną klawiaturą QWERTY.


Nowoczesne tablety na wózki widłowe

Oferowane dziś profesjonalne tablety biznesowe, są przygotowane do pracy w nawet najtrudniejszych warunkach. Urządzenia przechodzą testy na wstrząsy i wibracje, dzięki czemu można je montować na wózkach widłowych. - Niewątpliwie ich największym atutem jest mobilność – użytkownik może pracować zarówno w terenie, jak i stacjonarnie. – zauważa Marek Gaweł, product manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu ETISOFT. – Posiadają przy tym baterię wewnętrzną, co zapewnia pracę w trybie ciągłym. – dodaje ekspert. W wybranych modelach zintegrowany czytnik kodów kreskowych umożliwia jeszcze większą elastyczność operacji.

 

Co oferuje rynek?

Wśród urządzeń dostępnych na runku można wymienić Honeywell RT10A z systemem Android oraz RT10W z systemem Windows 10, posiadające zintegrowany czytnik kodów kreskowych oraz porty komunikacyjne USB Type A oraz Type C. Niewątpliwie uniwersalną platformą wzmocnionych tabletów do dowolnych zastosowań jest Zebra L10 z systemem Windows lub Android. Zintegrowany czytnik kodów kreskowych jest dostępny jako opcja dodatkowa. Podobnie jak procesor Intel Core i7, dla najbardziej wymagających użytkowników.

 

Ręczny terminal danych - rozwiązanie ekonomiczne

Najpopularniejszym rozwiązaniem na rynku są nadal tradycyjne, ręczne terminale danych. Skąd to wynika? – Dają one stosunkowo wysoką elastyczność pracy przy zachowaniu akceptowalnych kosztów całej inwestycji. – zauważa ekspert z ETISOFT. - Mnogość dostępnych konfiguracji sprawia, że urządzenie można dopasować do niemal wszystkich wymagań stawianych przez użytkownika. – dodaje. Dodatkowo dostępne są zintegrowane moduły, skanujące kody kreskowe nawet z odległości kilkunastu metrów. Minusem tego rozwiązania jest niewielki ekran i tylko jeden system operacyjny – Android.

 

Co oferuje rynek?

Na uwagę zasługuje topowe rozwiązanie Honeywell – terminal Honeywell CN80, z przekątną ekranu 4,2’’, komunikacją WLAN oraz WWAN i ultrawytrzymałą obudową, odporną na upadek nawet z wysokości 3 m – i to na twardą posadzkę. Na rynku zaawansowanych terminali danych, dedykowanych do pracy w środowiskach magazynowych, popularnością cieszy się także Zebra MC9300, o przekątnej ekranu dotykowego 4,3’’. Dzięki zintegrowanemu uchwytowi pistoletowemu urządzenie jest niezwykle wygodne w użytkowaniu. Opcjonalnie dostępny moduł skanujący dalekiego zasięgu umożliwia odczyt kodów z kilkunastu metrów.

 

Na co zwrócić uwagę?

Istotnym elementem każdego z wymienionych rozwiązań jest zestaw montażowy. Tego typu akcesoria gwarantują bezpieczne miejsce przechowywania i wydłużają żywotność urządzenia, pochłaniając częściowo wszelkie drgania, występujące w trakcie jazdy. Liderem na rynku uniwersalnych rozwiązań w tym zakresie jest amerykański RAM-Mounts. Liczba oferowanych elementów umożliwia montaż w każdych warunkach – do ramy wózka, bezpośrednio do płaskiej powierzchni, do szyby itp.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu Biuro prasowe
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.