Ceramika Paradyż wchodzi w 2021 rok z perspektywą konsekwentnego rozwoju
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Blisko 80 nowości produktowych, digitalizacja procesów biznesowych, pomoc charytatywna oraz rozpoczęcie innowacyjnej w skali światowej inwestycji o wartości ponad 125 mln złotych. Polska rodzinna firma podsumowuje podjęte w minionym roku działania i prezentuje ambitne plany na przyszłość.
Ceramika Paradyż zakończyła 2020 rok w bardzo dobrej kondycji. Dzięki szybkiej adaptacji do dynamicznie zmieniających się realiów i podjęciu konkretnych działań, firma mogła funkcjonować z poszanowaniem zdrowia oraz bezpieczeństwa swoich pracowników i klientów. Z sukcesem wdrożyła oraz zainicjowała szereg rozwiązań, które przełożyły się na doskonalenie oferty i udogodnienia w procesie zakupowym, a także podniesienie standardów współpracy w sektorze B2B. W rezultacie polski producent wchodzi w nowy rok z mocną pozycją i perspektywą konsekwentnego rozwoju w kolejnych latach.
- Niewątpliwie 2020 zostanie zapamiętany przez przedsiębiorców jako rok trudny i biznesowo niezwykle nieprzewidywalny. Spółka bardzo szybko przeszła do trybu funkcjonowania według scenariusza kryzysowego, dostosowując się do nowej rzeczywistości i wprowadzając niezbędne procedury i działania prewencyjne. Dzięki temu dziś śmiało możemy stwierdzić, że udało nam się z sukcesem stawić czoła wyzwaniom. Co więcej, stworzyć mocne fundamenty, by dobrze prosperować w roku bieżącym. - podkreśla Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Ceramiki Paradyż.
2020 rok okazał się dobry dla spółki pod kątem realizacji planów biznesowych. Firma odnotowała wzrost na kierunkach eksportowych, dla których powstała zupełnie nowa strategia. W trosce o zapewnienie wysokich standardów, Ceramika Paradyż wprowadziła działania związane z digitalizacją kluczowych procesów w firmie i jej otoczeniu. Na przestrzeni minionego roku polski producent wdrożył blisko 80 kolekcji płytek ceramicznych. Na rynku zadebiutowały m.in. stworzone w oparciu o najnowocześniejsze technologie i odpowiadające na aktualne trendy wzornicze sety Home of Wood, Home of Concrete oraz Home of Stone. Wiele produktów otrzymało nagrody w prestiżowych konkursach branżowych. Szczególny sukces odniosła zaprojektowana we współpracy z Mają Ganszyniec kolekcja Modernizm. Oprócz prestiżowych nagród „Dobry Wzór”, „Design dla Konesera” czy „must have” na polskim rynku, kultowe gorseciki doceniono także na arenie międzynarodowej, gdzie zdobyły nagrodę „Bronze A' Design Award” czy nominację do EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards).
W tym trudnym roku Ceramika Paradyż nie zaprzestała także działań charytatywnych. Firma udzieliła wsparcia finansowego i materialnego szpitalom w Opocznie, Tomaszowie czy Kielcach oraz przekazała setki metrów płyt tarasowych wykorzystanych w namiotach polowych do triażu przy placówkach medycznych w całym kraju. Polski producent ofiarował także ponad 1200 m2 płytek na rzecz ogromnej inwestycji 12-sto kondygnacyjnej, zewnętrznej klatki schodowej oraz stref wind Instytutu "Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, która już niebawem zostanie oddana do użytku.
Równie imponująco zapowiada się bieżący rok. Spółka obrała odważny kierunek i rozpoczęła proces uruchomienia przełomowej inwestycji wartej ponad 125 mln zł, który potrwa do grudnia br. W jednym z zakładów produkcyjnych powstanie pierwsza na świecie linia demonstracyjna do produkcji wielkoformatowych płyt ceramicznych w technologii barwienia masy „na wskroś”. Jak informuje Prezes Zarządu, jest to obecnie priorytet na liście celów strategicznych firmy:
- Rozpoczęta przez nas inwestycja to milowy krok dla rozwoju firmy, jak i całej branży ceramicznej. Jej sfinalizowanie stanowi nasz główny cel na 2021 rok. Projekt ten pozwoli nam na stworzenie co najmniej 62 miejsc pracy oraz zaspokajanie potrzeb nowych kanałów dystrybucji i klientów. Dzięki niej będziemy mogli zaoferować dotychczas niespotykaną na rynku gamę wielkoformatowych płyt ceramicznych o efektach zdobniczych widocznych w całym przekroju masy ceramicznej, nawet po obróbce mechanicznej krawędzi. Produkty wytworzone w tej innowacyjnej w skali świata technologii prasowania z jednoczesnym zdobieniem „na wskroś” mogą osiągnąć rozmiar 1800 x 3200 mm oraz grubość do 30 mm, a swoją strukturą, jakością, trwałością oraz innymi parametrami użytkowymi będą udoskonaloną wersją naturalnych materiałów np. takich jak kamień. Udoskonalona, ponieważ efekty wizualne będą tożsame z naturalnym materiałem, zaś wady czy defekty wewnętrzne występujące w naturze będą w procesie produkcji wyeliminowane.
Bardzo dużo energii firma poświęci doskonaleniu oferty produktowej. Choć docelowo produkcja z pełną mocą na nowej linii ruszy w 2022 roku, spółka posiada ambitny plan, aby już w drugiej połowie roku w ofercie pojawiły się wielkoformatowe slaby ceramiczne, oddające najbardziej pożądane wzornictwo wpisujące się w aktualne trendy. W lutym na rynku pojawi się też opracowana w oparciu o gruntowną analizę potrzeb konsumenckich gama Home of Light, która wzmocni portfolio marki w zakresie płytek rektyfikowanych w rozmiarze 29,8 x 59,8 cm oraz 25x75 cm. Na II kwartał zaplanowana jest z kolei premiera kolekcji premium płytek ściennych w formacie 40x120 cm. Do prac nad kolekcją zaproszono znaną i cenioną osobę ze świata mody, o której współpracy firma niebawem poinformuje. Jesienią zaplanowano także powrót do współpracy z Mają Ganszyniec nad zupełnie nową gamą płytek. Ceramika Paradyż zapowiada również, że w roku bieżącym będzie kontynuować strategię digitalizacji procesów, wzmacniania pozycji w kraju i na rynkach zagranicznych.
- Oprócz potężnej inwestycji, mamy szereg ambitnych planów. Zależy nam także na zwiększeniu efektywności prowadzonej działalności oraz doskonaleniu standardów biznesowych i wzmacnianiu relacji z naszymi partnerami, a także skutecznym zarządzaniu ekspozycją w rynku. W dalszym ciągu będziemy kontynuować także proces digitalizacji i automatyzacji istotnych dla funkcjonowania firmy procesów, m.in. w zakresie sprzedaży. Czeka nas ogrom pracy i długa lista zadań, ale jestem przekonany, że dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i rzetelnej współpracy uda nam się z powodzeniem zrealizować wszystkie zakładane cele. – dodaje Piotr Tokarski.

Jak poprawić akustykę w nowoczesnych biurach

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polscy naukowcy pracują nad materiałami budowlanymi z roślin. Szerokie zastosowanie mogą mieć przede wszystkim konopie
W związku ze zmianami klimatycznymi i kurczącymi się zasobami naturalnymi naukowcy szukają nowoczesnych, odnawialnych materiałów budowlanych. Przyszłość budownictwa może należeć do roślin jednorocznych – przede wszystkim słomy i konopi. Naukowcy z Wydziału Leśnego i Technologii Drewna z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu pracują nad materiałami roślinnymi, które mogą zastąpić tradycyjne surowce.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Farmacja
Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.