Komunikaty PR

Aż 67 proc. początkujących w IT uważa, że wymagania pracodawców względem nich są

2021-05-26  |  10:03
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Oferty niedopasowane względem doświadczenia

Z danych No Fluff Jobs wynika, że rynek IT obecnie stawia początkującym wyższe wymagania – tak uważa aż 67 proc. ankietowanych. Według nich najbardziej niedopasowane elementy do proponowanego stanowiska to przede wszystkim wymagane technologie (61 proc.) oraz zadania na stanowisku pracy (43 proc.). Co ciekawe, najmniej, bo 31 proc. jako jeden z tych elementów wskazało widełki płacowe.

– Zapotrzebowanie na rozwiązania technologiczne, które zdecydowanie zwiększyło się podczas pandemii, sprawiło, że rynek jeszcze bardziej niż kiedyś potrzebuje wysoko wykwalifikowanych specjalistów – szczególnie IT. Stąd juniorom jest trudniej się przebić i znaleźć zatrudnienie – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. – Należy jednak pamiętać, że juniorzy z czasem stają się ekspertami i warto w nich inwestować. Dlatego też, jako partner strategiczny, bierzemy udział w bezpłatnych targach pracy online IT Future3 w dniach 25-26 maja. Serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich, którzy chcą stać się widoczni dla rekruterów i nawiązać kontakty z firmami, które otwarte są na początkujących w branży IT.   

Początkujący w branży zdeterminowani. Nie zarobki, a technologie mają największe znaczenie na początku drogi zawodowej w IT

No Fluff Jobs, portal z ofertami pracy dla branży IT, postanowił sprawdzić, co ma największe znaczenie w ogłoszeniach – zarówno dla tych osób, które dopiero poszukują swojej pierwszej pracy w IT oraz tych, mających w niej już pierwsze zawodowe doświadczenia. Okazuje się, że dla pierwszej grupy nie są to widełki wynagrodzeń, a wymagane technologie – wskazało na nie aż 86 proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znalazły się kwestie takie jak lokalizacja miejsca pracy (72 proc.) oraz zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). Widełki wynagrodzeń zostały wskazane przez nieco ponad 60 proc. i znalazły się dopiero na czwartej pozycji. W przypadku grupy drugiej, tych bardziej doświadczonych, najważniejsze okazały się być widełki (84 proc.), ale zaledwie dwa procent mniej (82 proc.) wskazało na wymagane technologie, a na miejscu trzecim znalazły się zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). I jak się jednak okazuje, ich oczekiwania nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością – według nich aż 62 proc. pracodawców nie umieszcza w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu, a 41 proc. zadań przypisanych do stanowiska. Z kolei, jeśli chodzi o technologie, ich zdaniem brakuje ich w ponad jednej czwartej ogłoszeń.

Publikacja pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021” już wkrótce

Jak juniorzy wspominają rekrutacje, w których wzięli udział? Z jaką formą sprawdzania wiedzy i umiejętności się spotkali? Którą uważają za najefektywniejszą, a którą woleliby wyeliminować? Jakie są najczęstsze błędy rekruterów? Odpowiedzi na te i więcej pytań znajdą się w pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021”, który ukaże się już w czerwcu.

Obecne wyniki badania opracowane zostały na próbie 1203 uczestników (początkujących w branży IT) na podstawie kwestionariusza online (CAWI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca Biuro prasowe
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową
Firma Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
2024-12-31 | 16:00

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024

Krakowska Izba Turystyczna przyznała wyróżnienie w konkursie ODYS 2024 twórcom aplikacji mobilnej Escapecity – firmie Gamescape. Uroczysta gala rozdania nagród w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.