Komunikaty PR

Aż 67 proc. początkujących w IT uważa, że wymagania pracodawców względem nich są

2021-05-26  |  10:03
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Oferty niedopasowane względem doświadczenia

Z danych No Fluff Jobs wynika, że rynek IT obecnie stawia początkującym wyższe wymagania – tak uważa aż 67 proc. ankietowanych. Według nich najbardziej niedopasowane elementy do proponowanego stanowiska to przede wszystkim wymagane technologie (61 proc.) oraz zadania na stanowisku pracy (43 proc.). Co ciekawe, najmniej, bo 31 proc. jako jeden z tych elementów wskazało widełki płacowe.

– Zapotrzebowanie na rozwiązania technologiczne, które zdecydowanie zwiększyło się podczas pandemii, sprawiło, że rynek jeszcze bardziej niż kiedyś potrzebuje wysoko wykwalifikowanych specjalistów – szczególnie IT. Stąd juniorom jest trudniej się przebić i znaleźć zatrudnienie – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. – Należy jednak pamiętać, że juniorzy z czasem stają się ekspertami i warto w nich inwestować. Dlatego też, jako partner strategiczny, bierzemy udział w bezpłatnych targach pracy online IT Future3 w dniach 25-26 maja. Serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich, którzy chcą stać się widoczni dla rekruterów i nawiązać kontakty z firmami, które otwarte są na początkujących w branży IT.   

Początkujący w branży zdeterminowani. Nie zarobki, a technologie mają największe znaczenie na początku drogi zawodowej w IT

No Fluff Jobs, portal z ofertami pracy dla branży IT, postanowił sprawdzić, co ma największe znaczenie w ogłoszeniach – zarówno dla tych osób, które dopiero poszukują swojej pierwszej pracy w IT oraz tych, mających w niej już pierwsze zawodowe doświadczenia. Okazuje się, że dla pierwszej grupy nie są to widełki wynagrodzeń, a wymagane technologie – wskazało na nie aż 86 proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znalazły się kwestie takie jak lokalizacja miejsca pracy (72 proc.) oraz zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). Widełki wynagrodzeń zostały wskazane przez nieco ponad 60 proc. i znalazły się dopiero na czwartej pozycji. W przypadku grupy drugiej, tych bardziej doświadczonych, najważniejsze okazały się być widełki (84 proc.), ale zaledwie dwa procent mniej (82 proc.) wskazało na wymagane technologie, a na miejscu trzecim znalazły się zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). I jak się jednak okazuje, ich oczekiwania nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością – według nich aż 62 proc. pracodawców nie umieszcza w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu, a 41 proc. zadań przypisanych do stanowiska. Z kolei, jeśli chodzi o technologie, ich zdaniem brakuje ich w ponad jednej czwartej ogłoszeń.

Publikacja pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021” już wkrótce

Jak juniorzy wspominają rekrutacje, w których wzięli udział? Z jaką formą sprawdzania wiedzy i umiejętności się spotkali? Którą uważają za najefektywniejszą, a którą woleliby wyeliminować? Jakie są najczęstsze błędy rekruterów? Odpowiedzi na te i więcej pytań znajdą się w pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021”, który ukaże się już w czerwcu.

Obecne wyniki badania opracowane zostały na próbie 1203 uczestników (początkujących w branży IT) na podstawie kwestionariusza online (CAWI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.