Komunikaty PR

AUTOMATYZACJA – PROSTY SPOSÓB NA ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI W SWOJEJ FIRMIE

2020-10-22  |  10:05
Biuro prasowe

Każdy właściciel firmy chce, aby jego przedsiębiorstwo było jak najbardziej efektywne i wykorzystywało w 100% swój potencjał, szczególnie gdy coraz częściej mówi się o możliwości drugiego lockdown’u. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu ciągłości produkcji, szczególnie jeśli część zespołu będzie zmuszona poddać się kwarantannie, a tym samym na dobrych wynikach i odpowiednim wykorzystywaniu wszystkich mocy przerobowych, warto zainteresować się zautomatyzowaniem swojego przedsiębiorstwa, które na pewno znacząco wpłynie na poprawę pracy, a przede wszystkim pomoże zwiększyć zyski. Jednak od czego zacząć?

Wielu przedsiębiorców już dawno postanowiło zautomatyzować swoją firmę, co z pewnością przyniosło wiele korzyści w ciągu ostatnich wyjątkowo trudnych miesięcy. Jednak wciąż sporo jest takich, którzy nadal z dystansem i pewną dozą nieufności patrzą na tę możliwość lub po prostu nie wiedzą od czego zacząć, by poprawić produktywność w swojej firmie. Mają świetnych pracowników, bardzo dobry sprzęt, ale jakiś element układanki nadal nie pasuje tak, by mogli być oni zadowoleni z wyników, które osiągają. Moment, w którym przedsiębiorca nie wie co zrobić dalej, by poprawić swoje usługi jest idealny, aby zastanowić się nad wdrożeniem automatyzacji w firmie.

Wdrożenie automatyzacji do firmy wcale nie jest takie trudne jak może się wydawać, o ile podejdziemy do tego z otwartym umysłem i podejmiemy współpracę z odpowiednimi osobami. Automatyzację można wprowadzić w niemal każdym przedsiębiorstwie, należy jednak przed jej rozpoczęciem dokonać dokładnej analizy kilku czynników, jak zarządzanie, ludzie, procesy, IT czy finanse.  Dzięki nowoczesnym technologiom automatyzacja obecnie jest jeszcze prostsza i szybsza do wdrożenia niż kiedykolwiek wcześniej, co szczególnie ma istotne znaczenie, jeśli w Polsce ponownie zagości gospodarczy lockdown, o czym mówi coraz więcej ekspertów. Niepotrzebna jest już wizyta specjalisty w konkretnej firmie. Można wykorzystać do tego platformy dostępne w sieci, a następnie skonsultować się z ekspertem online.

- Platforma dpx to narzędzie stworzone na podstawie doświadczeń zebranych na przestrzeni lat przez nasz zespół. Zrealizowane projekty biznesowe umożliwiły zaprojektowanie i stworzenie mechanizmu, który odpowiada na potrzeby współczesnych przedsiębiorstw. Jest internetowym narzędziem, które wskazuje przedsiębiorcom najistotniejsze procesy do usprawnień wraz z konkretnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez dostawców automatyzacji, optymalizacji i systemów IT. Nie musimy wychodzić z firmy czy zapraszać do siebie specjalistów, którzy będą obserwować od środka nasze przedsiębiorstwo. Wystarczy, np. wgrać na platformę próbkę nagrania z kamer czy telefonu, co następnie zostanie przeanalizowane i da nam odpowiedź, czy wykorzystujemy wydajnie swój park maszynowy, czy efektywnie wykonywany jest proces realizowany przez pracowników.  Dodatkowo możemy przeprowadzić różne analizy, np. funkcjonowania działu IT, etapów i barier rozwoju przedsiębiorstwa, czy efektywności zarządzania. To wszystko możliwe jest online i dzięki temu ułatwi nam zautomatyzowanie firmy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Niestety z dnia na dzień wskaźniki zachorowalności są coraz wyższe i wciąż przybywa nowych zakażonych koronawirusem, co wpływa na kolejne zakazy rządowe, co z kolei oddziałuje na przedsiębiorstwa. Dlatego w szczególności warto jak najszybciej pomyśleć o wprowadzeniu usprawnień, automatyzacji oraz innych rozwiązań, które pozwolą przetrwać nadchodzący okres.

-  Niestety dużo słyszymy w mediach o  tym, że drugi lockdown jest nieunikniony, dlatego przede wszystkim należy przygotować się na to automatyzując procesy, chociażby dlatego, że będzie utrudniony dostęp do pracowników, w tym ze Wschodu. Czas gra bardzo ważną rolę, gdyż rośnie obciążenie firm dostarczających rozwiązania, a co za tym idzie i cena. Dzięki temu firmom uda się przetrwać nadchodzący okres bez większych strat – dodaje Dramowicz.

Aktualna sytuacja na świecie pokazuje, że trzeba nauczyć się jeszcze szybciej reagować na zmieniającą się rzeczywistość gospodarczą i być elastycznym. Każde przedsiębiorstwo powinno przygotować się na kolejne zmiany, a automatyzacja może ułatwić ten proces i pomóc funkcjonować firmie nawet w trudniejszym momencie, szczególnie kiedy część zespołu nie będzie w stanie chwilowo pracować, a produkcja, czy dystrybucja będzie szła dalej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Pokolenie Z chce pracować dla inspirujących liderów – ci oczekują partnerstwa Biuro prasowe
2024-11-22 | 08:10

Pokolenie Z chce pracować dla inspirujących liderów – ci oczekują partnerstwa

Warszawa, listopad 2024 roku – Jakie jest wymarzone miejsce pracy osób z pokolenia Z, rozpoczynających karierę zawodową? Studentki i studenci mówią jasno: takie,
Firma Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu
2024-11-15 | 14:14

Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu

Już 15 listopada 2024 roku Starbucks otwiera pierwszą kawiarnię w Radomiu w Galerii Słonecznej. Nowy lokal marki będzie oferował nie tylko szeroki wybór wysokiej jakości kaw i
Firma MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku
2024-11-04 | 09:00

MAAG Polska wprowadził 100 nowych kolorów i 2 nowe rozmiary obrzeży w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany w ofercie MAAG Polska, jednego z wiodących producentów obrzeży meblowych na rynku. Firma zaprezentowała aż 100 nowych kolorów oraz dwa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.