AUTOMATYZACJA – PROSTY SPOSÓB NA ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI W SWOJEJ FIRMIE
Każdy właściciel firmy chce, aby jego przedsiębiorstwo było jak najbardziej efektywne i wykorzystywało w 100% swój potencjał, szczególnie gdy coraz częściej mówi się o możliwości drugiego lockdown’u. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu ciągłości produkcji, szczególnie jeśli część zespołu będzie zmuszona poddać się kwarantannie, a tym samym na dobrych wynikach i odpowiednim wykorzystywaniu wszystkich mocy przerobowych, warto zainteresować się zautomatyzowaniem swojego przedsiębiorstwa, które na pewno znacząco wpłynie na poprawę pracy, a przede wszystkim pomoże zwiększyć zyski. Jednak od czego zacząć?
Wielu przedsiębiorców już dawno postanowiło zautomatyzować swoją firmę, co z pewnością przyniosło wiele korzyści w ciągu ostatnich wyjątkowo trudnych miesięcy. Jednak wciąż sporo jest takich, którzy nadal z dystansem i pewną dozą nieufności patrzą na tę możliwość lub po prostu nie wiedzą od czego zacząć, by poprawić produktywność w swojej firmie. Mają świetnych pracowników, bardzo dobry sprzęt, ale jakiś element układanki nadal nie pasuje tak, by mogli być oni zadowoleni z wyników, które osiągają. Moment, w którym przedsiębiorca nie wie co zrobić dalej, by poprawić swoje usługi jest idealny, aby zastanowić się nad wdrożeniem automatyzacji w firmie.
Wdrożenie automatyzacji do firmy wcale nie jest takie trudne jak może się wydawać, o ile podejdziemy do tego z otwartym umysłem i podejmiemy współpracę z odpowiednimi osobami. Automatyzację można wprowadzić w niemal każdym przedsiębiorstwie, należy jednak przed jej rozpoczęciem dokonać dokładnej analizy kilku czynników, jak zarządzanie, ludzie, procesy, IT czy finanse. Dzięki nowoczesnym technologiom automatyzacja obecnie jest jeszcze prostsza i szybsza do wdrożenia niż kiedykolwiek wcześniej, co szczególnie ma istotne znaczenie, jeśli w Polsce ponownie zagości gospodarczy lockdown, o czym mówi coraz więcej ekspertów. Niepotrzebna jest już wizyta specjalisty w konkretnej firmie. Można wykorzystać do tego platformy dostępne w sieci, a następnie skonsultować się z ekspertem online.
- Platforma dpx to narzędzie stworzone na podstawie doświadczeń zebranych na przestrzeni lat przez nasz zespół. Zrealizowane projekty biznesowe umożliwiły zaprojektowanie i stworzenie mechanizmu, który odpowiada na potrzeby współczesnych przedsiębiorstw. Jest internetowym narzędziem, które wskazuje przedsiębiorcom najistotniejsze procesy do usprawnień wraz z konkretnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez dostawców automatyzacji, optymalizacji i systemów IT. Nie musimy wychodzić z firmy czy zapraszać do siebie specjalistów, którzy będą obserwować od środka nasze przedsiębiorstwo. Wystarczy, np. wgrać na platformę próbkę nagrania z kamer czy telefonu, co następnie zostanie przeanalizowane i da nam odpowiedź, czy wykorzystujemy wydajnie swój park maszynowy, czy efektywnie wykonywany jest proces realizowany przez pracowników. Dodatkowo możemy przeprowadzić różne analizy, np. funkcjonowania działu IT, etapów i barier rozwoju przedsiębiorstwa, czy efektywności zarządzania. To wszystko możliwe jest online i dzięki temu ułatwi nam zautomatyzowanie firmy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.
Niestety z dnia na dzień wskaźniki zachorowalności są coraz wyższe i wciąż przybywa nowych zakażonych koronawirusem, co wpływa na kolejne zakazy rządowe, co z kolei oddziałuje na przedsiębiorstwa. Dlatego w szczególności warto jak najszybciej pomyśleć o wprowadzeniu usprawnień, automatyzacji oraz innych rozwiązań, które pozwolą przetrwać nadchodzący okres.
- Niestety dużo słyszymy w mediach o tym, że drugi lockdown jest nieunikniony, dlatego przede wszystkim należy przygotować się na to automatyzując procesy, chociażby dlatego, że będzie utrudniony dostęp do pracowników, w tym ze Wschodu. Czas gra bardzo ważną rolę, gdyż rośnie obciążenie firm dostarczających rozwiązania, a co za tym idzie i cena. Dzięki temu firmom uda się przetrwać nadchodzący okres bez większych strat – dodaje Dramowicz.
Aktualna sytuacja na świecie pokazuje, że trzeba nauczyć się jeszcze szybciej reagować na zmieniającą się rzeczywistość gospodarczą i być elastycznym. Każde przedsiębiorstwo powinno przygotować się na kolejne zmiany, a automatyzacja może ułatwić ten proces i pomóc funkcjonować firmie nawet w trudniejszym momencie, szczególnie kiedy część zespołu nie będzie w stanie chwilowo pracować, a produkcja, czy dystrybucja będzie szła dalej.

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.