Firma Brother osiągnęła kolejny kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju
Brother został pierwszym producentem na świecie, któremu przyznano poprawiony certyfikat Blue Angel DE-UZ 177 za regenerowane wkłady z tonerem i wkłady atramentowe do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma Brother otrzymała certyfikat przyznany na podstawie serii niezależnych testów i dokładnych audytów w ciągu dwóch lat w zakładzie regeneracji w Krupinie na Słowacji. Znak ekologiczny Blue Angel nakłada rygorystyczne wymagania na użyte materiały, emisje do powietrza w pomieszczeniach podczas procesu drukowania oraz charakterystykę działania tonera lub wkładów atramentowych. Toner TN-3512 RE otrzymał certyfikat po udowodnieniu, że Brother ponownie wykorzystuje komponenty, które stanowią co najmniej 75% masy produktu. Dodatkowo firma musiała przedstawić, że jest w stanie regenerować każdy wkład, tak aby mógł ponownie trafić do obiegu i zapewnia pełną identyfikację wszystkich części.
„Pracujemy od 2021 r., aby spełnić kryteria nagrody Blue Angel, co obrazuje nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i racjonalne podejście do zasobów. Ten wiodący certyfikat zrównoważonego rozwoju w Europie, potwierdza również postęp, jaki poczyniliśmy w tej dziedzinie oraz daje naszym klientom gwarancję, że kupowanie i regeneracja kaset z tonerem firmy Brother to sposób na drukowanie przyjazne środowisku” – komentuje Craig McCubbin, dyrektor zarządzający w Brother Industries UK i Globalnym Centrum Technologii Regeneracyjnych firmy Brother.
„Cieszymy się, że możemy przyznać firmie Brother jako pierwszemu producentowi OEM (producentowi oryginalnego sprzętu) certyfikat zgodnie ze zmienionymi kryteriami „Regenerowanych wkładów z tonerem i wkładów atramentowych do drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych (DE-UZ 177, wydanie 2021)”. Trudny proces certyfikacji obejmował testowanie materiałów używanych przez firmę Brother oraz właściwości użytkowych tonera monochromatycznego. Musi on być również zgodny z niskoemisyjnymi urządzeniami biurowymi i spełniać nasze surowe wymagania dotyczące uwalniania najdrobniejszych cząstek podczas drukowania” – mówi Christoph Eßer-Ayertey, kierownik ds. środowiska RAL.
EcoDesign stosowany we wkładach Brother umożliwia firmie przetworzenie około 85% całej kolekcji. Dodatkowo oryginalne wkłady z tonerem Brother nie trafiają na wysypiska, dzięki akredytowanym punktom „zero odpadów na wysypisko”. Brother od 18 lat angażuje się w zbieranie sprzętów i materiałów eksploatacyjnych, recykling, oraz co najważniejsze, regenerację zużytych kaset z tonerem.
„Mamy ambitne plany i zawsze dążymy do zwiększenia naszych możliwości regeneracji. Jesteśmy również zaangażowani we współpracę z naszymi klientami i partnerami w celu opracowania nowych sposobów zrównoważonej regeneracji lub recyklingu naszej oferty drukarek” – komentuje Craig McCubbin.
Do tej pory firma Brother zregenerowała prawie 40 milionów oryginalnych kaset z tonerem i planuje zwiększenie tej liczby, a także wprowadzenie dodatkowych procesów regeneracji w całym swoim portfolio.
„Zobowiązania dotyczące obiegu zamkniętego znajdują odzwierciedlenie w naszej wizji środowiskowej 2050 oraz ambitnym celu redukcji emisji CO2 o 65% do 2030 r. i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich operacjach biznesowych do 2050 r., a wszystko to jest certyfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi)” – dodaje ekspert Brother.
Toner TN-3512 RE z certyfikatem Blue Angel jest obecnie używany w kontraktach B2B w Europie.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.