Komunikaty PR

Zmiany w zarządach spółek Toyota Financial Services w Polsce

2021-02-02  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Sitarski
multiAN

ul. Godebskiego 20
05-820 Piastów
maciej.sitarski|multian.pl| |maciej.sitarski|multian.pl
511-114-178
www.multian.pl/

Spółki należące do Toyota Financial Services wprowadziły zmiany w swoich strukturach kierowniczych. Do zarządu Toyota Bank Polska dołączył Krzysztof Krakowiak, któremu została powierzona rola Dyrektora Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu. Nowym Członkiem Zarządu spółki Toyota Leasing Polska została natomiast Dominika Cepek, która będzie jednocześnie pełnić funkcję Dyrektora Departamentu Sprzedaży, Marketingu i Kontaktu z Klientem w Toyota Bank Polska S.A.

Od dnia 1 lutego 2021 roku, Krzysztof Krakowiak został powołany do Zarządu Toyota Bank Polska S.A. w roli Dyrektora Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu. Do jego obowiązków należeć będzie nadzór nad Departamentem Sprzedaży, Marketingu i Kontaktu z Klientem, Departamentem Rozwoju Biznesu i Innowacji, a także Departamentem Skarbu.

Krzysztof Krakowiak ma za sobą 19-letnie doświadczenie w sprzedaży i rozwoju usług finansowych (m.in. w Fiat Bank Polska S.A.). Pracę w Toyota Bank Polska S.A. rozpoczynał w 2006 roku w Departamencie Sprzedaży i Kontaktu z Klientem jako Kierownik Sprzedaży. W 2016 roku dołączył do Zarządu Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. W kolejnym roku objął stanowisko Dyrektora Departamentu Sprzedaży i Kontaktu z Klientem w Toyota Bank dzieląc swoje zaangażowanie pomiędzy reprezentację spółki leasingowej oraz rozwój sprzedaży w ramach grupy Toyota Financial Services oraz rozwój oferty produktowej w Toyota Leasing. Odpowiedzialny był m.in. za kompleksowy rozwój oferty FSL (Full Service Leasing).

Krzysztof Krakowiak jest absolwentem Technologii w procesach nauczania w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku.

Dominika Cepek wraz z początkiem lutego, objęła natomiast funkcję Członka Zarządu Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. oraz stanowisko Dyrektora Departamentu Sprzedaży, Marketingu i Kontaktu z Klientem w Toyota Bank Polska S.A. Odpowiadać będzie za realizację celów strategicznych i planów budżetowych obydwu spółek oraz dalszy rozwój współpracy z Importerem oraz Dilerami Toyota i Lexus.

Dominika Cepek posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie marketingu zdobyte w pracy dla międzynarodowych korporacji branży finansowej (Toyota Bank, AXA Direct, PZU), FMCG (Coca-Cola Beverages, Pudliszki), kosmetycznej (AVON), rządowej organizacji marketingowej (Norwegian Seafood Export Council) i agencjach reklamowych (D’Arcy Masius Benton & Bowles, G7).

W 2014 roku rozpoczęła pracę w Toyota Bank Polska S.A. obejmując kierowanie Działem Marketingu i Analiz. Od stycznia 2020 r. pełniła rolę Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu i Innowacji, kierując m.in. projektem automatyzacji obsługi klienta (AI – wdrożenie chatbotów i livechatów dla klientów, pracowników i dealerów) oraz koordynując inne projekty z obszaru optymalizacji, automatyzacji i digitalizacji.

Nowa Członek Zarządu jest absolwentką Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Dominika Cepek zastąpi na stanowisku Członka Zarządu Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. dotychczas piastującego tę funkcję Krzysztofa Krakowiaka.

 

Toyota Bank Polska oraz Toyota Leasing Polska działające w strukturze Toyota Financial Services (TFS), na przestrzeni lat 2017-2019, podwoiły swój biznes. W 2020 roku pomimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią koronawirusa, spółki Toyota Bank i Toyota Leasing (TFS) nie tylko utrzymały wolumeny sprzedaży, ale odnotowały również lepsze wyniki finansowe względem roku 2019. Toyota Leasing Polska w 2020 roku odnotowała wzrost na poziomie 6,25% w finansowaniu sprzedaży samochodów osobowych względem spadku w sektorze leasingowym na poziomie 18,62% (źródło: SAMAR). Również mimo spadku stóp procentowych i znacznego pogorszenia atrakcyjności oferty depozytowej na całym rynku, Toyota Bank utrzymuje w swojej ofercie konkurencyjne oprocentowanie wybranych lokat i kont oszczędnościowych. Ponadto nadal prowadzony jest program cashback – Tankuj Korzyści, nagradzający klientów realizujących płatności za paliwo kartą płatniczą Toyota Bank.

Spółki Toyota Financial Services w dalszym ciągu będą rozwijać ofertę e-banking‘ową oraz nowoczesne produkty finansowe pozwalające na zakup czy też najem samochodów. Głównym celem na najbliższe lata jest jednak wsparcie globalnego projektu Toyoty, czyli tzw. „mobility”. Dlatego też oprócz leasingu, kredytów, czy wynajmu aut, firmy skupią się na wdrażaniu innowacyjnych narzędzi pomagających w przemieszczaniu się klientów. Wdrażanie kolejnych inicjatyw, w tym projektów z obszaru automatyzacji i digitalizacji wspierających obsługę klienta, pozwoli zaoferować spółkom pionierskie i wygodne dla klientów rozwiązania, z których pomocy będą mogli korzystać na co dzień.

 

Informacja o banku:

Toyota Bank Polska S.A. oraz Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. wchodzą w skład Toyota Motor Corporation oraz Toyota Financial Services Corporation. Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2000 roku. W 2002 roku bank uruchomił działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota i Lexus. Usługi banku skierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: multiAN
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej

Jednym z wyzwań, z jakim mierzą się firmy faktoringowe, są przypadki oszustw związanych z dublowaniem obsługi tych samych faktur przez różne podmioty. Nowa platforma SWIFF (System
Finanse „Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
2024-11-04 | 17:30

„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe

Internet to nieskończona przestrzeń możliwości i wygody, ale również potencjalne pole pułapek. Z roku na rok rośnie liczba zagrożeń związanych z aktywnością online, od oszustw
Finanse Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
2024-10-22 | 16:00

Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami

W obliczu wymagającej sytuacji gospodarczej, zarządzanie płynnością finansową firm staje się coraz większym wyzwaniem. Zmienne warunki makroekonomiczne, wyższe koszty prowadzenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.