Wsparcie faktoringowe w regionie CEE
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Faktoring równa się bezpieczne finanse. Ponadto, zabezpiecza stały i pewny dopływ gotówki. W ujęciu międzynarodowym, pozwala na optymalne wykorzystanie aktywów podmiotu, jakim są wierzytelności przysługujące od jego klientów, odpowiada na zaadresowany cel centralizacji zarządzania płynnością, ujednolicenia w podejściu do warunków finansowania, oferowanych struktur, warunków cenowych i operacyjnych. Ponadto, faktoring pozwala na obniżenie ryzyka braku płatności, jednocześnie umożliwiając sprawne zarządzanie płynnością.
Główną rolą faktoringu jest poprawa płynności finansowej i zabezpieczenie stałego dopływu gotówki. To jednak nie wszystko. Narzędzie daje przedsiębiorcom dostęp do usług dodatkowych, wspierających proces zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie. Właśnie dlatego tak istotne znaczenie ma wybór odpowiedniego rodzaju faktoringu, który powinien być sprofilowany do aktualnych potrzeb, możliwości, a także miejsca zarządzania biznesem.
Prowadzenie międzynarodowej działalności wymaga obecności w kraju kontrahenta, stałego monitorowania transakcji i znajomości lokalnego prawa. Usługa faktoringu międzynarodowego poprawia bezpieczeństwo transakcji i zwiększa płynność finansową firmy. Pełne wykorzystanie potencjału tego rodzaju wsparcia finansowego pozwala zarówno zwiększyć konkurencyjność firmy, jak i jej bezpieczeństwo finansowe między innymi w oparciu o centralne zarządzanie finansami oddziałów zagranicznych, weryfikację potencjalnych kontrahentów oraz analizę umów handlowych.
W ramach naszej grupy kapitałowej bardzo duże znaczenie ma również skala i globalny zasięg działania Grupy BNP Paribas – największego banku strefy euro pod względem kapitalizacji giełdowej. Kluczowym argumentem z perspektywy przedsiębiorców jest tańszy dostęp do europejskiej waluty. Jako faktor, proponujemy również dwie wiodące usługi – Mulitlocal i Panaeuropen. Pierwsza z nich zakłada centralną koordynację i lokalną realizację usługi. W tym przypadku, klienci BNP Paribas Faktoring mogą zarządzać majątkiem całej grupy międzynarodowej za pośrednictwem dedykowanego portalu. Podległym spółkom udostępniany jest dostęp do lokalnych platform faktoringowych. Druga usługa obejmuje jeden system i jeden sposób zarządzania należnościami. Powstała ona z myślą o wielooddziałowych grupach kapitałowych. Jest to centralna obsługa operacyjna wszystkich umów dotyczących podmiotów prowadzących działalność na obszarze Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii – mówi Agnieszka Fieback, dyrektorka ds. sprzedaży faktoringu w BNP Paribas Faktoring.
Znaczenie ma również globalna aktywność faktora. Fakt, iż dany faktor współpracuje w ramach swojej grupy kapitałowej, posiada wiedzę, sieć kontaktów oraz znajomość lokalnych specyfik, korzystnie wpływa na możliwości, jakie może zaoferować swoim klientom.
Faktoring międzynarodowy pozwala firmom szybko uzyskać środki finansowe za wystawione faktury zagraniczne, co poprawia płynność finansową i umożliwia sprawne reinwestowanie w działalność. Ponadto, często wiąże się z przejęciem ryzyka niewypłacalności zagranicznych kontrahentów przez faktora. Dzięki temu firmy mogą zmniejszyć ryzyko finansowe związane z niewywiązaniem się z płatności przez klientów. Faktorzy oferują usługi zarządzania należnościami, co pozwala firmom skupić się na swojej podstawowej działalności, zamiast tracić czas i zasoby na monitorowanie i ściąganie płatności, a dzięki łatwemu dostępowi do środków finansowych, mogą zaoferować swoim klientom lepsze warunki płatności, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku międzynarodowym. Przedsiębiorstwa korzystające z faktoringu mogą również poprawić swoją wiarygodność kredytową, ponieważ regularne korzystanie z tej usługi świadczy o stabilności finansowej i profesjonalnym zarządzaniu należnościami.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.