Wsparcie faktoringowe w regionie CEE
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Faktoring równa się bezpieczne finanse. Ponadto, zabezpiecza stały i pewny dopływ gotówki. W ujęciu międzynarodowym, pozwala na optymalne wykorzystanie aktywów podmiotu, jakim są wierzytelności przysługujące od jego klientów, odpowiada na zaadresowany cel centralizacji zarządzania płynnością, ujednolicenia w podejściu do warunków finansowania, oferowanych struktur, warunków cenowych i operacyjnych. Ponadto, faktoring pozwala na obniżenie ryzyka braku płatności, jednocześnie umożliwiając sprawne zarządzanie płynnością.
Główną rolą faktoringu jest poprawa płynności finansowej i zabezpieczenie stałego dopływu gotówki. To jednak nie wszystko. Narzędzie daje przedsiębiorcom dostęp do usług dodatkowych, wspierających proces zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie. Właśnie dlatego tak istotne znaczenie ma wybór odpowiedniego rodzaju faktoringu, który powinien być sprofilowany do aktualnych potrzeb, możliwości, a także miejsca zarządzania biznesem.
Prowadzenie międzynarodowej działalności wymaga obecności w kraju kontrahenta, stałego monitorowania transakcji i znajomości lokalnego prawa. Usługa faktoringu międzynarodowego poprawia bezpieczeństwo transakcji i zwiększa płynność finansową firmy. Pełne wykorzystanie potencjału tego rodzaju wsparcia finansowego pozwala zarówno zwiększyć konkurencyjność firmy, jak i jej bezpieczeństwo finansowe między innymi w oparciu o centralne zarządzanie finansami oddziałów zagranicznych, weryfikację potencjalnych kontrahentów oraz analizę umów handlowych.
W ramach naszej grupy kapitałowej bardzo duże znaczenie ma również skala i globalny zasięg działania Grupy BNP Paribas – największego banku strefy euro pod względem kapitalizacji giełdowej. Kluczowym argumentem z perspektywy przedsiębiorców jest tańszy dostęp do europejskiej waluty. Jako faktor, proponujemy również dwie wiodące usługi – Mulitlocal i Panaeuropen. Pierwsza z nich zakłada centralną koordynację i lokalną realizację usługi. W tym przypadku, klienci BNP Paribas Faktoring mogą zarządzać majątkiem całej grupy międzynarodowej za pośrednictwem dedykowanego portalu. Podległym spółkom udostępniany jest dostęp do lokalnych platform faktoringowych. Druga usługa obejmuje jeden system i jeden sposób zarządzania należnościami. Powstała ona z myślą o wielooddziałowych grupach kapitałowych. Jest to centralna obsługa operacyjna wszystkich umów dotyczących podmiotów prowadzących działalność na obszarze Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii – mówi Agnieszka Fieback, dyrektorka ds. sprzedaży faktoringu w BNP Paribas Faktoring.
Znaczenie ma również globalna aktywność faktora. Fakt, iż dany faktor współpracuje w ramach swojej grupy kapitałowej, posiada wiedzę, sieć kontaktów oraz znajomość lokalnych specyfik, korzystnie wpływa na możliwości, jakie może zaoferować swoim klientom.
Faktoring międzynarodowy pozwala firmom szybko uzyskać środki finansowe za wystawione faktury zagraniczne, co poprawia płynność finansową i umożliwia sprawne reinwestowanie w działalność. Ponadto, często wiąże się z przejęciem ryzyka niewypłacalności zagranicznych kontrahentów przez faktora. Dzięki temu firmy mogą zmniejszyć ryzyko finansowe związane z niewywiązaniem się z płatności przez klientów. Faktorzy oferują usługi zarządzania należnościami, co pozwala firmom skupić się na swojej podstawowej działalności, zamiast tracić czas i zasoby na monitorowanie i ściąganie płatności, a dzięki łatwemu dostępowi do środków finansowych, mogą zaoferować swoim klientom lepsze warunki płatności, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku międzynarodowym. Przedsiębiorstwa korzystające z faktoringu mogą również poprawić swoją wiarygodność kredytową, ponieważ regularne korzystanie z tej usługi świadczy o stabilności finansowej i profesjonalnym zarządzaniu należnościami.
SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej
„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.