Komunikaty PR

W jakich branżach faktoring sprawdza się najlepiej?

2024-02-26  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Faktoring to jeden z instrumentów finansowych, który może przynieść wymierne korzyści różnym sektorom gospodarki. Większość przedsiębiorstw fakturujących swoich kontrahentów za dostarczone towary lub usługi może zamienić swoje należności w błyskawicznie dostępne środki na koncie. W ciągu trzech kwartałów 2023 roku ponad 25 tysięcy klientów firm faktoringowych zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów zamieniło swoje faktury na gotówkę i przekazało do sfinansowania prawie 20 milionów dokumentów płatniczych. Korzystają z tego z powodzeniem zarówno producenci, jak i usługodawcy. Istnieją jednak sektory, w których faktoring może przynieść największe korzyści.

Jak wynika z analiz PZF, finansowanie w formie faktoringu wybierają przeważnie firmy dystrybucyjne oraz produkcyjne, stanowiąc nawet 80% klientów korzystających z usług faktoringowych w Polsce. W sektorze produkcji przemysłowej, gdzie długie cykle produkcyjne i terminowe płatności są powszechne, faktoring może pomóc w zabezpieczeniu płynności finansowej i gwarantować zdolność do finansowania bieżących operacji. Długie terminy płatności za towary są także zjawiskiem powszechnym dla sektora dystrybucji i handlu, zwłaszcza detalicznego.

Zabezpieczenie płynności finansowej i środków na rozwój to istotne narzędzie w rozwoju branż usługowych. Podmioty świadczące opiekę medyczną mogą dzięki temu finansować wydłużone należności od ubezpieczycieli, a kancelarie prawne czy firmy marketingowe skrócić długie cykle płatnicze, często zawarte w umowach na obsługę. Faktoring umożliwia szybki dostęp do gotówki także przewoźnikom i firmom transportowym, gdzie odroczone terminy płatności znacząco wpływają na kondycję finansową tych przedsiębiorców.

Często nie sama tylko branża, ale struktura danego biznesu wpływa na potencjał korzyści, jakie czerpie dana firma korzystająca z usług faktoringu. Pewnym wyzwaniem będą podmioty, które są szczególnie wrażliwe na zmiany koniunkturalne lub cykle sezonowe. Nie zmienia to faktu, że po odpowiedniej ocenie ryzyk, doświadczony faktor jest w stanie zaproponować odpowiednią ofertę faktoringu, która wesprze kondycję finansową takiego przedsiębiorcy – mówi Dorota Dąbalewska, członkini zarządu i dyrektorka ds. ryzyka w BNP Paribas Faktoring.

Faktoring jest elastycznym narzędziem finansowym, które może być dostosowane do specyficznych potrzeb różnych branż. Korzyści z finansowania faktur odczuwają zarówno startupy i mikroprzedsiębiorstwa, jak i średni i najwięksi producenci oraz dystrybutorzy. Usługi faktoringu pomagają lepiej zarządzać przepływami pieniężnymi, zwłaszcza w sytuacjach, w których konieczne są szybkie inwestycje w rozwój, zakup nowego sprzętu czy pokrycie innych bieżących kosztów operacyjnych. Outsourcing obsługi należności do firmy faktoringowej pozwala przedsiębiorstwu skoncentrować się na głównym obszarze działalności, poprawiając jego efektywność operacyjną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:30

Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.