Komunikaty PR

Trwa trzecia edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą

2022-08-31  |  16:15

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) już po raz trzeci organizuje konkurs o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą. Nagroda po raz pierwszy została wręczona w 2020 roku z okazji 25-lecia AHK Polska. Finalistami są firmy, które w szczególny sposób wyróżniły się innowacyjnością w kontekście polsko-niemieckiej gospodarki, odniosły spektakularny sukces biznesowy lub dały ważny impuls do działania regionowi, w którym są aktywne. Nagroda zostanie wręczona podczas uroczystej gali w dniu 11 października br. w warszawskim hotelu Crowne Plaza.

W tym roku do konkursu zgłosiło się 40 firm, spośród których jury wybrało ostatecznie 5 kandydatów do finału. Są to firmy reprezentujące różnorodne branże.

"Ten rok upływa pod znakiem wojny w Ukrainie i innych związanych z inflacją wyzwań dla przedsiębiorstw" - powiedział Markus Baltzer, prezes AHK Polska. "Mimo to do naszego konkursu zgłosiło się 30% więcej firm niż w ubiegłym roku. To jednoznaczny dowód, że konkurs cieszy się coraz większą popularnością." - mówi menedżer. "Spodziewamy się trzymającego w napięciu głosowania na żywo podczas uroczystej gali. Z niecierpliwością czekam na zwycięzcę i gratuluję wszystkim finalistom oraz pozostałym uczestnikom konkursu. - powiedział Markus Baltzer.

Do finału konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą, weszły wybrane przez jury firmy: AssisTech Sp. z o.o.- tworząca zaawansowane technologicznie rozwiązania w obszarze rehabilitacji neurologicznej i edukacji specjalnej (oligofrenopedagogiki), MEB Technical Sp. z o.o.- dostawca rozwiązań w zakresie odnawialnych źródeł energii, magazynowania i zarządzania energią oraz infrastrukturą e-mobilności, MedApp S.A.-  tworząca innowacyjne rozwiązania na pograniczu nauki, medycyny i technologii informatycznych, Scanway Sp z o.o. tworząca autorskie systemy wizyjne dla klientów przemysłowych oraz systemy obrazowania ziemi oraz diagnostyki satelitów do zastosowania w sektorze kosmicznym, oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, która koncentruje się na realizacji projektów badawczych w obszarach technologii drewna, obróbki plastycznej, pojazdów szynowych, technologii rolniczej i spożywczej, logistyki oraz technologii.

Zwycięzca konkursu otrzyma kampanię wizerunkową wzmacniającą jego markę, darmowe członkostwo na rok i inne nagrody. Głosowanie trwa do 30 września, wystarczy kliknąć w link: https://ahk.pl/pl/glosowanie

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Kluczowe aspekty związane z bezpieczeństwem online Biuro prasowe
2024-09-05 | 17:30

Kluczowe aspekty związane z bezpieczeństwem online

Wysyłanie dokumentów mailem stało się naturalnym procesem w czasach rozwijającej się cyfryzacji oraz rosnącej roli Internetu, który jest niezbędnym narzędziem do pracy i
Finanse Transakcje wierzytelnościowe i ich wpływ na poprawę płynności firmy
2024-09-03 | 17:00

Transakcje wierzytelnościowe i ich wpływ na poprawę płynności firmy

Rynek faktoringowy na świecie ma długą historię – działa odkąd istnieje pieniądz. Transakcje wierzytelnościowe praktykowano już w starożytnej Fenicji. Jest to produkt dojrzały i
Finanse Ryzyko w sprzedaży B2B
2024-08-28 | 17:30

Ryzyko w sprzedaży B2B

Sierpień statystycznie przynosi większą zmienność na rynkach finansowych, jednak w tym roku ta tendencja spełnia się już od samego początku miesiąca. Jak wskazuje biuro maklerskie BNP

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firmy cierpią z powodu braku przewidywalnej polityki podatkowej. Częste zmiany podważają zaufanie do państwa i zniechęcają inwestorów [DEPESZA]

– Czas na reformę podatków to nie trzy miesiące czy rok, ale cała kadencja. Do tej pory zabrakło odwagi, by to zrobić – ocenia Szymon Parulski, ekspert podatkowy BCC, podczas panelu „Przewidywalność podatkowa dla przedsiębiorstw”, który odbył się podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Doradcy podatkowi debatowali o tym, co należy zrobić teraz, gdy sytuacja ekonomiczna zmusiła rząd do szukania nowych źródeł wpływów budżetowych. Wszyscy zgodnie podkreślali potrzebę przewidywalności polityki podatkowej. Ostatnie propozycje zmian w podatku akcyzowym podali jako jej antyprzykład. Cierpią na tym przede wszystkim firmy i inwestycje.

Prawo

Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają

W latach 2018–2023 zainteresowanie podpisem elektronicznym na polskim rynku zwiększyło się trzykrotnie – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie KIR i ZBP. Polscy przedsiębiorcy coraz powszechniej korzystają też z e-pieczęci, czyli kolejnego narzędzia do potwierdzania autentyczności  dokumentów elektronicznych. Rosnąca popularność tzw. usług zaufania wynika z faktu, że firmy aktywnie korzystające z rozwiązań cyfrowych są coraz bardziej świadome zagrożeń wyłudzeniami, oszustwami i atakami hakerskimi.

IT i technologie

Centra danych odpowiadają za 2 proc. globalnego zużycia energii, a wkrótce ten udział może się podwoić. Operatorzy szukają sposobów na oszczędności

Sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe zużywają ogromne ilości energii. Wdrażanie ich w firmach na coraz większą skalę powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na usługi centrów danych, a co za tym idzie – również na ilość energii, jakiej potrzebują one do obsługi klientów. Tym bardziej że centra danych także wykorzystują te innowacyjne technologie do usprawnienia funkcjonowania. Duży wzrost zużycia energii powoduje, że centra danych szukają sposobów na jego optymalizację, co ma się przyczynić do zmniejszenia śladu węglowego. Jednym ze sposobów jest wykorzystywanie ciepła wytwarzanego pracą serwerów do celów grzewczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.