Trwa trzecia edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) już po raz trzeci organizuje konkurs o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą. Nagroda po raz pierwszy została wręczona w 2020 roku z okazji 25-lecia AHK Polska. Finalistami są firmy, które w szczególny sposób wyróżniły się innowacyjnością w kontekście polsko-niemieckiej gospodarki, odniosły spektakularny sukces biznesowy lub dały ważny impuls do działania regionowi, w którym są aktywne. Nagroda zostanie wręczona podczas uroczystej gali w dniu 11 października br. w warszawskim hotelu Crowne Plaza.
W tym roku do konkursu zgłosiło się 40 firm, spośród których jury wybrało ostatecznie 5 kandydatów do finału. Są to firmy reprezentujące różnorodne branże.
"Ten rok upływa pod znakiem wojny w Ukrainie i innych związanych z inflacją wyzwań dla przedsiębiorstw" - powiedział Markus Baltzer, prezes AHK Polska. "Mimo to do naszego konkursu zgłosiło się 30% więcej firm niż w ubiegłym roku. To jednoznaczny dowód, że konkurs cieszy się coraz większą popularnością." - mówi menedżer. "Spodziewamy się trzymającego w napięciu głosowania na żywo podczas uroczystej gali. Z niecierpliwością czekam na zwycięzcę i gratuluję wszystkim finalistom oraz pozostałym uczestnikom konkursu. - powiedział Markus Baltzer.
Do finału konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą, weszły wybrane przez jury firmy: AssisTech Sp. z o.o.- tworząca zaawansowane technologicznie rozwiązania w obszarze rehabilitacji neurologicznej i edukacji specjalnej (oligofrenopedagogiki), MEB Technical Sp. z o.o.- dostawca rozwiązań w zakresie odnawialnych źródeł energii, magazynowania i zarządzania energią oraz infrastrukturą e-mobilności, MedApp S.A.- tworząca innowacyjne rozwiązania na pograniczu nauki, medycyny i technologii informatycznych, Scanway Sp z o.o. tworząca autorskie systemy wizyjne dla klientów przemysłowych oraz systemy obrazowania ziemi oraz diagnostyki satelitów do zastosowania w sektorze kosmicznym, oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, która koncentruje się na realizacji projektów badawczych w obszarach technologii drewna, obróbki plastycznej, pojazdów szynowych, technologii rolniczej i spożywczej, logistyki oraz technologii.
Zwycięzca konkursu otrzyma kampanię wizerunkową wzmacniającą jego markę, darmowe członkostwo na rok i inne nagrody. Głosowanie trwa do 30 września, wystarczy kliknąć w link: https://ahk.pl/pl/glosowanie
SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej
„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.