Trwa trzecia edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) już po raz trzeci organizuje konkurs o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą. Nagroda po raz pierwszy została wręczona w 2020 roku z okazji 25-lecia AHK Polska. Finalistami są firmy, które w szczególny sposób wyróżniły się innowacyjnością w kontekście polsko-niemieckiej gospodarki, odniosły spektakularny sukces biznesowy lub dały ważny impuls do działania regionowi, w którym są aktywne. Nagroda zostanie wręczona podczas uroczystej gali w dniu 11 października br. w warszawskim hotelu Crowne Plaza.
W tym roku do konkursu zgłosiło się 40 firm, spośród których jury wybrało ostatecznie 5 kandydatów do finału. Są to firmy reprezentujące różnorodne branże.
"Ten rok upływa pod znakiem wojny w Ukrainie i innych związanych z inflacją wyzwań dla przedsiębiorstw" - powiedział Markus Baltzer, prezes AHK Polska. "Mimo to do naszego konkursu zgłosiło się 30% więcej firm niż w ubiegłym roku. To jednoznaczny dowód, że konkurs cieszy się coraz większą popularnością." - mówi menedżer. "Spodziewamy się trzymającego w napięciu głosowania na żywo podczas uroczystej gali. Z niecierpliwością czekam na zwycięzcę i gratuluję wszystkim finalistom oraz pozostałym uczestnikom konkursu. - powiedział Markus Baltzer.
Do finału konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą, weszły wybrane przez jury firmy: AssisTech Sp. z o.o.- tworząca zaawansowane technologicznie rozwiązania w obszarze rehabilitacji neurologicznej i edukacji specjalnej (oligofrenopedagogiki), MEB Technical Sp. z o.o.- dostawca rozwiązań w zakresie odnawialnych źródeł energii, magazynowania i zarządzania energią oraz infrastrukturą e-mobilności, MedApp S.A.- tworząca innowacyjne rozwiązania na pograniczu nauki, medycyny i technologii informatycznych, Scanway Sp z o.o. tworząca autorskie systemy wizyjne dla klientów przemysłowych oraz systemy obrazowania ziemi oraz diagnostyki satelitów do zastosowania w sektorze kosmicznym, oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, która koncentruje się na realizacji projektów badawczych w obszarach technologii drewna, obróbki plastycznej, pojazdów szynowych, technologii rolniczej i spożywczej, logistyki oraz technologii.
Zwycięzca konkursu otrzyma kampanię wizerunkową wzmacniającą jego markę, darmowe członkostwo na rok i inne nagrody. Głosowanie trwa do 30 września, wystarczy kliknąć w link: https://ahk.pl/pl/glosowanie

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.