Trwa trzecia edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) już po raz trzeci organizuje konkurs o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą. Nagroda po raz pierwszy została wręczona w 2020 roku z okazji 25-lecia AHK Polska. Finalistami są firmy, które w szczególny sposób wyróżniły się innowacyjnością w kontekście polsko-niemieckiej gospodarki, odniosły spektakularny sukces biznesowy lub dały ważny impuls do działania regionowi, w którym są aktywne. Nagroda zostanie wręczona podczas uroczystej gali w dniu 11 października br. w warszawskim hotelu Crowne Plaza.
W tym roku do konkursu zgłosiło się 40 firm, spośród których jury wybrało ostatecznie 5 kandydatów do finału. Są to firmy reprezentujące różnorodne branże.
"Ten rok upływa pod znakiem wojny w Ukrainie i innych związanych z inflacją wyzwań dla przedsiębiorstw" - powiedział Markus Baltzer, prezes AHK Polska. "Mimo to do naszego konkursu zgłosiło się 30% więcej firm niż w ubiegłym roku. To jednoznaczny dowód, że konkurs cieszy się coraz większą popularnością." - mówi menedżer. "Spodziewamy się trzymającego w napięciu głosowania na żywo podczas uroczystej gali. Z niecierpliwością czekam na zwycięzcę i gratuluję wszystkim finalistom oraz pozostałym uczestnikom konkursu. - powiedział Markus Baltzer.
Do finału konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Gospodarczą, weszły wybrane przez jury firmy: AssisTech Sp. z o.o.- tworząca zaawansowane technologicznie rozwiązania w obszarze rehabilitacji neurologicznej i edukacji specjalnej (oligofrenopedagogiki), MEB Technical Sp. z o.o.- dostawca rozwiązań w zakresie odnawialnych źródeł energii, magazynowania i zarządzania energią oraz infrastrukturą e-mobilności, MedApp S.A.- tworząca innowacyjne rozwiązania na pograniczu nauki, medycyny i technologii informatycznych, Scanway Sp z o.o. tworząca autorskie systemy wizyjne dla klientów przemysłowych oraz systemy obrazowania ziemi oraz diagnostyki satelitów do zastosowania w sektorze kosmicznym, oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny, która koncentruje się na realizacji projektów badawczych w obszarach technologii drewna, obróbki plastycznej, pojazdów szynowych, technologii rolniczej i spożywczej, logistyki oraz technologii.
Zwycięzca konkursu otrzyma kampanię wizerunkową wzmacniającą jego markę, darmowe członkostwo na rok i inne nagrody. Głosowanie trwa do 30 września, wystarczy kliknąć w link: https://ahk.pl/pl/glosowanie
Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów
Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg.
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Problemy społeczne
Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać
Choroby mózgu nie są zbyt rozpowszechnionym tematem wśród Polaków. Znacznie więcej wiedzą o zdrowiu ogólnie czy otyłości. Tym samym trudno im wskazać konkretne choroby, a tym bardziej powiedzieć coś o związanej z nimi profilaktyce. O tzw. higienie mózgu słyszał tylko co trzeci badany, a 13 proc. rozumie, czym ona jest. Dlatego też eksperci wskazują na większą potrzebę edukacji w tym zakresie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.