Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja. Wykorzystanie nie tylko w biznesie

2024-06-18  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Sztuczna inteligencja jako obszar informatyki rozwijający systemy przetwarzania danych i wykonywania zadań, w których co do zasady niezbędna jest inteligencja ludzka, ma bardzo szeroki zakres zastosowania i ogromny potencjał. Warstwa technologiczna sztucznej inteligencji obejmuje różne techniki i algorytmy, z których wiele opiera się na maszynowym uczeniu się. Jej celem jest stworzenie rozwiązań, które potrafią myśleć, uczyć się, rozumieć, przetwarzać język naturalny, planować, rozpoznawać obrazy i podejmować decyzje.

Wśród różnych podejść i technik w AI wymienić można uczenie maszynowe (machine learning), czyli algorytmy uczące się na podstawie zbiorów danych, dzięki czemu mogą doskonalić się w zmieniających warunkach, bez konieczności dodatkowego programowania wprost względem zmiennych. Kolejnym popularnym modelem jest przetwarzanie języka naturalnego (Natural Language Processing – NLP), które pozwala komputerom rozumieć, interpretować i generować ludzki język. Sieci neuronowe inspirują się natomiast strukturą i funkcją ludzkiego mózgu, pozwalając na tworzenie modeli zdolnych do rozpoznawania wzorców. Synergia AI z robotyką umożliwia znów budowanie niemalże autonomicznych urządzeń.

W jakim stopniu można zastosować ją w faktoringu? Integracja AI w tego typu biznesie pozwoli zoptymalizować funkcjonowanie wielu działów w organizacji, choć nie zastąpi jeszcze przez bardzo długi czas człowieka. Algorytmy sztucznej inteligencji mogą być używane do automatyzacji procesów oceny ryzyka i decydowania o akceptacji czy odrzuceniu faktur. Machine learning może analizować dane historyczne, wzorce płatności klientów i inne czynniki, aby dokładniej określić, które faktury są najbardziej wiarygodne. AI może także pomóc w wykrywaniu potencjalnych oszustw poprzez analizę danych transakcyjnych i identyfikację podejrzanych wzorców. Niepokojące sygnały dotyczące tego typu zdarzeń są zazwyczaj dostępne w Internecie, jednak źródła danych są na tyle rozproszone, że trudno je skutecznie integrować i oceniać ich jakość bez wykorzystania inteligentnego narzędzia.

Widzimy potencjał tej technologii w wielu obszarach – w ramach działalności operacyjnej firmy faktoranta z pewnością sprawdzi się system do rozliczania należności. Rozwiązanie może się uczyć schematów zachowań klientów i dostosowywać model rozliczania faktur w taki sposób, w jaki nasz klient uznaje za najbardziej optymalny. Kolejnym narzędziem o potencjale wdrożeniowym byłby algorytm analizujący zachowania portfelowe oraz procesy zachodzące w przedsiębiorstwie naszego klienta i opracowujący na podstawie tych danych rekomendacje optymalizacji operacji biznesowych – taki asystent faktoringowy może wspierać bezpośrednio faktoranta lub dział analiz wewnątrz naszej organizacji w przygotowaniu takich materiałów – mówi Mariusz Łukasiewicz, prezes zarządu BNP Paribas Faktoring.

Moc obliczeniową komputerów można także oddelegować do monitorowania trendów rynkowych. Algorytmy mogą śledzić i analizować zmiany w otoczeniu ekonomicznym, co pozwala dostosować strategie faktoringowe do bieżących trendów i warunków gospodarczych. Integracja sztucznej inteligencji w proces faktoringu może także przynieść korzyści w postaci efektywnej i lepiej dopasowanej obsługi klientów.

W procesie rozwoju klienta warto przyjrzeć się narzędziu, które dzięki pogłębionej analizie sposobu wykorzystania naszych usług, będzie mogło rekomendować optymalizację oferty i dostosowanie produktu do faktycznych potrzeb faktoranta. Zestawianie danych z rozproszonych źródeł informacji z pewnością wspierać będzie naszych doradców w ich codziennej pracy – dodaje Mariusz Łukasiewicz.

Automatyzację i modele przetwarzania języka można także wykorzystać do dostosowania lokalnych ofert na nowe rynki, gdzie usługi faktoringu są niedostępne. W krajach, gdzie budowanie struktur biznesowych od podstaw nie ma ekonomicznego uzasadnienia, idealnie sprawdzi się narzędzie, które przetłumaczy i dopasuje do potrzeb lokalnych klientów usługi oferowane centralnie, na przykład z Polski.

Choć sztuczna inteligencja jest coraz bardziej niezawodna, nie zastąpi ona tak zwanego procesu data informed. W odróżnieniu od data driven – opartego na podejmowaniu decyzji i wyciąganiu wniosków wyłącznie w oparciu o zbiory danych, proces informed opiera się także na wnioskowaniu opartym na intuicji, której AI nie posiada. Ważne jest więc zachowanie równowagi między automatyzacją a nadzorem ludzkim, aby unikać potencjalnych błędów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Finanse Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.