Reakto z 1,5 mln zł z kampanii crowdfundingu udziałowego
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Reakto – spółka tworząca rozwiązania dedykowane sieciom stacji dokujących i dronom, przekroczyła próg minimalny 1,5 mln zł w zakończonej 4 listopada br. kampanii crowdfundingu udziałowego. Tym samym będzie mogła zrealizować swoje cele, w tym przede wszystkim kontynuować prace R+D nad infrastrukturą dedykowaną bezzałogowym statkom powietrznym. Za kwotę 1,5 mln zł inwestorzy uzyskają 12,9% udziałów w spółce. Jednym z kolejnych kroków rozwoju firmy są plany giełdowe. Reakto celuje z wejściem na rynek NewConnect w 2023 r.
- Cieszymy się z przekroczenia kwoty 1,5 mln zł, co pokazuje, że inwestorzy chcą wspierać rynek ochrony, jak i innowacyjną gałąź polskiej gospodarki, jaką jest branża bezzałogowych statków powietrznych. Dziękujemy inwestorom za okazane zaufanie i witamy ich w projekcie Reakto. Drony to perspektywiczny biznes. Kapitał z kampanii przeznaczymy na kontynuację prac badawczo – rozwojowych nad infrastrukturą dedykowaną dronom, certyfikację oraz realizację pilotażu z agencjami ochrony. Dodatkowo planujemy poszerzyć nasz zespół, co przełoży się na przyspieszenie naszych prac i umożliwi realizację działań, na które nie mogliśmy sobie pozwolić w ramach własnego finansowania – informuje Wojciech Stawiarski, założyciel i prezes zarządu Reakto.
W ramach kampanii crowdfundingu udziałowego Reakto zapisy złożyło 179 inwestorów. Za kwotę 1,5 mln zł uzyskają oni 12,9% udziałów w spółce. Wycena spółki przed inwestycją (pre-money) wynosiła 9,8 mln zł.
- Cieszymy się z sukcesu kolejnej kampanii crowdfundingowej na platformie Smartfunds i gratulujemy zespołowi Reakto. Wierzymy, że osiągnięty wynik w realny sposób przyłoży się do rozwoju spółki. Dziękujemy też inwestorom, którzy zaufali zespołowi REAKTO i zaangażowali się w ten przyszłościowy projekt – mówi Janusz Maruszewski, wiceprezes zarządu platformy Smartfunds.
Reakto to firma tworząca system szybkiego reagowania dla agencji ochrony oraz ich klientów - indywidualnych i biznesowych. Spółka rozwija autorską technologię półautonomicznych, a docelowo autonomicznych lotów patrolowych i interwencyjnych za pomocą dronów.
- Naszą zaletą jest unikatowy model biznesowy Anything as a Service. Dzięki temu nasi partnerzy nie będą musieli kupować stacji dokujących, czy dronów na własność, szkolić personelu i certyfikować się przed Urzędem Lotów Cywilnych. Znacząco obniża to próg wejścia we współpracę, w porównaniu do konwencjonalnego procesu sprzedaży. Zamiast tego, dana agencja ochrony dołączać będzie sieć Reakto do swojego wachlarza usług. Partnerstwo z Reakto jest dla agencji ochrony nie tylko korzyścią, w postaci redukcji kosztów operacyjnych, gdyż zajmiemy się fałszywymi alarmami. Pozwoli również generować wymierny przychód z tytułu prowizji od abonamentu – mówi prezes zarządu Reakto.
Kilka dni temu spółka podpisała list intencyjny z VIP Security System. W ramach zawartej umowy zrealizowany zostanie program pilotażowy na terenie Nowego Sącza, zaplanowany na 2022 rok.
W 2021 roku, w ramach programu NCBiR, Reakto wraz z Wyższą Szkołą Biznesu National Louis University, złożyły wniosek na realizację projektu integratora multisensorycznego wspomagającego proces obsługi i kontroli lotu bezzałogowego statku powietrznego. Celem projektu jest zapewnienie bezpiecznego przelotu dronów przy wykorzystaniu ogólnodostępnych danych i pomiaru z czujników oraz wsparcie procesów decyzyjnych operatora bezzałogowego statku powietrznego. Oprogramowanie będzie analizowało dane z publicznie dostępnych źródeł oraz z czujników podłączonych do pojazdu.
Reakto przeszło już ocenę formalną wniosku i oczekuje na wyniki oceny merytorycznej.
W planach rozwoju spółki jest także debiut giełdowy. Dołączenie do grona spółek notowanych na NewConnect Reakto planuje w 2023 roku.
Na koniec 2021 roku wartość rynku ochrony w Polsce może wynieść ponad 11 mld zł.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.