PRZEDSIĘBIORCY POMAGAJĄ PRZEDSIĘBIORCOM W CZASACH KRYZYSU
Od początku pandemii z dnia na dzień kolejne przedsiębiorstwa coraz gorzej radzą sobie z utrzymaniem biznesu. Sytuacja zmusiła większość z nich do ograniczenia swojej działalności, a część do całkowitego jej zamknięcia. Chcąc pomóc przedsiębiorcom w przetrwaniu trudnego czasu na rynku, w geście solidarności i wsparcia wiele firm, serwisów internetowych oraz mediów oferuje pomoc reklamową za symboliczną złotówkę, a nawet za darmo.
W kwietniu jedna z największych stacji telewizyjnych udostępniła wstępnie 500 darmowych pakietów reklamowych z dostępem do wszystkich kanałów grupy. Po ogromnej ilości zgłoszeń grupa udostępniła jeszcze 500 dodatkowych pakietów. Niedawno również jeden z serwisów ekonomicznych w specjalnej zakładce oferuje miejsce na artykuł informujący o danych usługach. Obie akcje za symboliczną złotówkę są gestem w stronę przedsiębiorstw, które próbują ratować się w związku z kryzysem związanym z epidemią. Ale to nie jedyne firmy, które oferują wsparcie w tych trudnych czasach.
Firmą również oferującą wsparcie dla przedsiębiorców jest DATAPAX, która w związku z pandemią postanowiła udostępnić całkowicie za darmo dostęp do nowej platformy dpx. Zakładając konto na platformie, użytkownik otrzymuje dostęp do ofert dostawców lub producentów. W zależności od potrzeb, może skontaktować się z poszukującymi, np. wolnej linii produkcyjnej czy dodatkowych mocy produkcyjnych, jak i zamieszczać swoje potrzeby czy prośby o pomoc. Oprócz wymiany wszelkiego rodzaju „mocy przerobowych”, na platformie umieszczane są projekty, analizy i gotowe rozwiązania z zakresu optymalizacji i automatyzacji procesów produkcji. Każdego rodzaju opracowania są przygotowywane przez ekspertów DATAPAX oraz wysoko zaawansowane technologicznie algorytmy. Wszystkie rozwiązania są również konsultowane z użytkownikami platformy. W ramach pomocy dla przedsiębiorców platforma dpx udostępniła 200 kont z darmowym dostępem. Takie konto umożliwia dostęp do wszystkich funkcji serwisu. W chwili obecnej zostało jeszcze około 100 profili, a na platformie codziennie publikowane są nowe oferty.
– Okres zamrożenia gospodarki był dla nas niesamowicie pracowitym czasem. Nowe realia przyczyniły się do szybszego wprowadzenia intensywnie opracowywanych ulepszeń, co przełożyło się na wygodę w użytkowaniu platformy. Można na niej dodawać projekty, przeprowadzać analizy online swojego przedsiębiorstwa, są dostępne bazy gotowych rozwiązań. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą wzajemnie sobie pomagać. Obecnie staramy się dostarczyć jak najlepsze rozwiązania utrzymującym ekonomię produkcji, przy aktualnych wymogach automatyzacji, ale także sanitarnych. Tylko tworząc społeczność mającą dobre narzędzia do współpracy, jesteśmy w stanie pokonać kryzys gospodarczy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.
Warto zaznaczyć, że z rozwiązań umieszczanych na platformie mogą korzystać zarówno managerowie, jak i szefowie firm, którzy mają wszystko pod ręką, zgromadzone w jednym miejscu. Jeśli ich przedsiębiorstwo ma nadwyżkę zleceń i potrzebuje rąk do pracy, zgłasza taki problem. I odwracając sytuację, gdy tych zleceń ma mniej, nie chcąc zwalniać ludzi, może zaoferować swoją pomoc innej firmie. Jest to idealne narzędzie do zarządzania. Dostępne są również funkcje serwisu takie jak zbiór i podgląd aktualnych projektów. Umożliwia to łatwe zarządzanie. Dla pracowników jest to baza wiedzy, jak operować zasobami ograniczonymi przez kryzys.
– Platforma dpx jest również świetnym rozwiązaniem na oszczędności, ponieważ firmy nie muszą zatrudniać całych działów, by odpowiednio nadzorować projekty czy specjalistów do badań. Wszystkie te funkcje znajdziemy na platformie, w jednym miejscu online, więc oszczędzamy czas i pieniądze – dodaje Mikołaj Dramowicz.
Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów
Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Handel
Europoseł PiS: Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle. Wszystko przez „kaganiec pseudoekologiczny”
– Donald Trump tak przyspiesza Amerykę, że my zostaniemy w tyle – uważa europoseł PiS Jacek Ozdoba, odnosząc się do wycofania się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Polityk krytykuje władze UE oraz przedstawicieli koalicji rządzącej w Polsce za negatywne oceny i wypowiedzi pod adresem nowego prezydenta USA, które mogą utrudnić współpracę.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.