PRZEDSIĘBIORCY POMAGAJĄ PRZEDSIĘBIORCOM W CZASACH KRYZYSU
Od początku pandemii z dnia na dzień kolejne przedsiębiorstwa coraz gorzej radzą sobie z utrzymaniem biznesu. Sytuacja zmusiła większość z nich do ograniczenia swojej działalności, a część do całkowitego jej zamknięcia. Chcąc pomóc przedsiębiorcom w przetrwaniu trudnego czasu na rynku, w geście solidarności i wsparcia wiele firm, serwisów internetowych oraz mediów oferuje pomoc reklamową za symboliczną złotówkę, a nawet za darmo.
W kwietniu jedna z największych stacji telewizyjnych udostępniła wstępnie 500 darmowych pakietów reklamowych z dostępem do wszystkich kanałów grupy. Po ogromnej ilości zgłoszeń grupa udostępniła jeszcze 500 dodatkowych pakietów. Niedawno również jeden z serwisów ekonomicznych w specjalnej zakładce oferuje miejsce na artykuł informujący o danych usługach. Obie akcje za symboliczną złotówkę są gestem w stronę przedsiębiorstw, które próbują ratować się w związku z kryzysem związanym z epidemią. Ale to nie jedyne firmy, które oferują wsparcie w tych trudnych czasach.
Firmą również oferującą wsparcie dla przedsiębiorców jest DATAPAX, która w związku z pandemią postanowiła udostępnić całkowicie za darmo dostęp do nowej platformy dpx. Zakładając konto na platformie, użytkownik otrzymuje dostęp do ofert dostawców lub producentów. W zależności od potrzeb, może skontaktować się z poszukującymi, np. wolnej linii produkcyjnej czy dodatkowych mocy produkcyjnych, jak i zamieszczać swoje potrzeby czy prośby o pomoc. Oprócz wymiany wszelkiego rodzaju „mocy przerobowych”, na platformie umieszczane są projekty, analizy i gotowe rozwiązania z zakresu optymalizacji i automatyzacji procesów produkcji. Każdego rodzaju opracowania są przygotowywane przez ekspertów DATAPAX oraz wysoko zaawansowane technologicznie algorytmy. Wszystkie rozwiązania są również konsultowane z użytkownikami platformy. W ramach pomocy dla przedsiębiorców platforma dpx udostępniła 200 kont z darmowym dostępem. Takie konto umożliwia dostęp do wszystkich funkcji serwisu. W chwili obecnej zostało jeszcze około 100 profili, a na platformie codziennie publikowane są nowe oferty.
– Okres zamrożenia gospodarki był dla nas niesamowicie pracowitym czasem. Nowe realia przyczyniły się do szybszego wprowadzenia intensywnie opracowywanych ulepszeń, co przełożyło się na wygodę w użytkowaniu platformy. Można na niej dodawać projekty, przeprowadzać analizy online swojego przedsiębiorstwa, są dostępne bazy gotowych rozwiązań. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą wzajemnie sobie pomagać. Obecnie staramy się dostarczyć jak najlepsze rozwiązania utrzymującym ekonomię produkcji, przy aktualnych wymogach automatyzacji, ale także sanitarnych. Tylko tworząc społeczność mającą dobre narzędzia do współpracy, jesteśmy w stanie pokonać kryzys gospodarczy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.
Warto zaznaczyć, że z rozwiązań umieszczanych na platformie mogą korzystać zarówno managerowie, jak i szefowie firm, którzy mają wszystko pod ręką, zgromadzone w jednym miejscu. Jeśli ich przedsiębiorstwo ma nadwyżkę zleceń i potrzebuje rąk do pracy, zgłasza taki problem. I odwracając sytuację, gdy tych zleceń ma mniej, nie chcąc zwalniać ludzi, może zaoferować swoją pomoc innej firmie. Jest to idealne narzędzie do zarządzania. Dostępne są również funkcje serwisu takie jak zbiór i podgląd aktualnych projektów. Umożliwia to łatwe zarządzanie. Dla pracowników jest to baza wiedzy, jak operować zasobami ograniczonymi przez kryzys.
– Platforma dpx jest również świetnym rozwiązaniem na oszczędności, ponieważ firmy nie muszą zatrudniać całych działów, by odpowiednio nadzorować projekty czy specjalistów do badań. Wszystkie te funkcje znajdziemy na platformie, w jednym miejscu online, więc oszczędzamy czas i pieniądze – dodaje Mikołaj Dramowicz.
Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów
Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.