Pekao Leasing podarowało samochód dla NIZP-PZH
W obliczu wielu wymagań dotyczących transportu pracowników laboratorium oraz próbek, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny i podarowało instytutowi Forda Focusa. Samochód będzie przede wszystkim wykorzystywany do transportu próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
Odpowiednie zabezpieczenie i opisanie próbek przeznaczonych do badań stanowi ważną część działań laboratoryjnych. Dotychczasowe doświadczenia wykazały, że około 5 proc. próbek przekazywanych do diagnostyki, jest nieodpowiednio przygotowywanych i przesyłanych, co uniemożliwia ich dalsze badanie. Dlatego, chcąc zminimalizować ten problem, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć NIZP-PZH i podarować samochód, który umożliwi, m.in. bezpieczne transportowanie próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
- Zminimalizowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa jest obecnie priorytetem dla wszystkich, jednak aby to osiągnąć należy przeprowadzić setki badań nad różnymi próbkami. Dlatego, chcąc pomóc służbie zdrowia, postanowiliśmy podarować NIZP-PZH samochód Ford Focus, by za jego pomocą można było w bezpieczny sposób przewozić nie tylko próbki materiałów do badań, ale również pracowników laboratorium. Dzięki temu będą unikali transportu zbiorowego i w bezpieczny sposób dojeżdżali do swojego miejsca pracy – mówi Janusz Konopka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Pekao Leasing.
Darowizna samochodu na rzecz Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego-Państwowego Zakładu Higieny została przekazana pod koniec kwietnia. Jest to pierwszy z samochodów, który Pekao Leasing postanowiło podarować, by wesprzeć instytucje walczące z pandemią.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.