Pekao Leasing podarowało samochód dla NIZP-PZH
W obliczu wielu wymagań dotyczących transportu pracowników laboratorium oraz próbek, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny i podarowało instytutowi Forda Focusa. Samochód będzie przede wszystkim wykorzystywany do transportu próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
Odpowiednie zabezpieczenie i opisanie próbek przeznaczonych do badań stanowi ważną część działań laboratoryjnych. Dotychczasowe doświadczenia wykazały, że około 5 proc. próbek przekazywanych do diagnostyki, jest nieodpowiednio przygotowywanych i przesyłanych, co uniemożliwia ich dalsze badanie. Dlatego, chcąc zminimalizować ten problem, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć NIZP-PZH i podarować samochód, który umożliwi, m.in. bezpieczne transportowanie próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
- Zminimalizowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa jest obecnie priorytetem dla wszystkich, jednak aby to osiągnąć należy przeprowadzić setki badań nad różnymi próbkami. Dlatego, chcąc pomóc służbie zdrowia, postanowiliśmy podarować NIZP-PZH samochód Ford Focus, by za jego pomocą można było w bezpieczny sposób przewozić nie tylko próbki materiałów do badań, ale również pracowników laboratorium. Dzięki temu będą unikali transportu zbiorowego i w bezpieczny sposób dojeżdżali do swojego miejsca pracy – mówi Janusz Konopka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Pekao Leasing.
Darowizna samochodu na rzecz Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego-Państwowego Zakładu Higieny została przekazana pod koniec kwietnia. Jest to pierwszy z samochodów, który Pekao Leasing postanowiło podarować, by wesprzeć instytucje walczące z pandemią.

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.