Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązanie fintechowe na pomoc gospodarkom w kryzysie

2020-06-02  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W obecnej sytuacji odmrażania gospodarki rządy krajów europejskich podejmują działania mające na celu pobudzenie konsumpcji. W tym celu uruchamiają m.in. ogromne programy pomocowe, których zadaniem jest zminimalizowanie negatywnego wpływu pandemii na gospodarkę zarówno poprzez wspieranie strony podażowej gospodarki, jak i aktywizowanie popytu. Aby środki pomocowe trafiały precyzyjnie do lokalnych przedsiębiorstw oraz tych gospodarstw domowych, które najpilniej ich potrzebują, europejskie firmy Loyaltek i Paynovate z branży fintech udostępniły wyspecjalizowane narzędzie – Unity Card, kartę prepaid umożliwiającą wspieranie określonych grup ludności, np. lokalnych sprzedawców i usługodawców, którzy musieli zamknąć swoje sklepy. Karta będzie dostępna bezpłatnie dla gmin również w Polsce.

W miarę stopniowego wypłaszczania krzywych zakażeń koronawirusem, Europa staje przed kolejnym wyzwaniem – odmrożenia gospodarki. Zarówno rządy krajowe, jak i organizacje międzynarodowe wprowadziły bezprecedensowe środki walki z kryzysem, ale trudno obecnie stwierdzić, czy okażą się one wystarczające, a przede wszystkim — czy zostaną wdrożone na tyle szybko, aby pomóc potrzebującym. Niespotykana skala kryzysu sprawia, że podejmowane przez władze kroki powinny być odważne i zdecydowane.

W związku z tym spółki Loyaltek i Paynovate — europejscy pionierzy i weterani branży fintech — nawiązały współpracę, w ramach której przygotowały wyjątkową ofertę dla rządów starających się wesprzeć krajowe przedsiębiorstwa. Jest to przedpłacona karta Unity Card, która umożliwia szybkie i  precyzyjne kierowanie środków pomocowych do potrzebujących ich obywateli. To innowacyjne fintechowe narzędzie daje możliwość zawężenia obszarów geograficznych, na których można dokonać płatności (np. jednej gminy) czy definiowania rodzajów przedsiębiorstw, których towary i usługi można nabyć. Pomaga to w precyzyjnym wsparciu tych  obszarów, które w szczególności ucierpiały w trakcie pandemii, np. hoteli, restauracji, barów, zakładów fryzjerskich, sklepów budowlanych czy sklepów odzieżowych. Unity Card umożliwia stymulowanie gospodarki w skali lokalnej i zapobiega odpływowi pieniędzy na zagraniczne rynki, np. poprzez zakupy on-line bądź przekazy pieniężne dla rodziny przebywającej poza granicami kraju. Duża część osób otrzymujących pomocowe środki finansowe po zaspokojeniu najbardziej podstawowych potrzeb decyduje się często na oszczędzanie pozostałych pieniędzy, co nie jest korzystne w sytuacji próby pobudzenia gospodarki – wykorzystanie Unity Card eliminuje również to ryzyko.

– Liderzy polityczni, od poziomu gminy do poziomu kraju, szukają sposobów na łagodzenie skutków kwarantanny oraz przygotowanie ludzi i gospodarki do powrotu do normalnego życia wspierają przedsiębiorców, którzy musieli zamknąć swoje zakłady, i pomagają rodzinom związać koniec z końcem — wyjaśnia Robert Masse, założyciel i CEO firmy Loyaltek oraz ekspert w dziedzinie płatności przy użyciu kart. – Czasu pozostało już jednak niewiele, dlatego należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jak redystrybuować środki pomocowe szybko i efektywnie, unikając jednocześnie ryzyka oszustw. Należy przy tym mieć również na uwadze to, aby środki publiczne były wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem oraz przynosiły korzyści wszystkim stronom i społeczeństwu jako całości.

Kartę Unity Card można zasilić dowolną ilością środków dowolną liczbę razy. Działa ona jak zwykła karta debetowa na terminalach płatniczych. Okres ważności można zmieniać w zależności od potrzeb i czasu trwania planowanej pomocy. Użytkownicy mogą sprawdzać saldo za pomocą kodu QR zamieszczonego na odwrocie karty, natomiast sieć ekstranet umożliwia wydawcy karty monitorowanie i analizowanie sposobu wykorzystania środków znajdujących się na karcie oraz zarządzanie nim, a nawet jego modyfikowanie. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym. Proponując takie narzędzie, branża fintechowa wychodzi naprzeciw potrzebom rządów starających się wesprzeć krajowe przedsiębiorstwa, zapewniając wsparcie w sytuacji, która na początku wydawała się bez wyjścia.

W duchu społecznego zaangażowania nasze działy badań i rozwoju chciały pomóc w walce z pandemią. W ostatecznym rozrachunku o nawiązaniu współpracy potrzebnej do wdrożenia tego rozwiązania w całej Europie zadecydowała jego praktyczność i ogromny potencjał — stwierdza Robert Masse. – Nazwa, oznaczająca oczywiście solidarność, przyszła do nas naturalnie. Pierwsze 5000 kart postanowiliśmy zaoferować wszystkim gminom, które wyrażą chęć skorzystania z tego narzędzia, ponieważ to właśnie władze lokalne walczą ze skutkami pandemii na pierwszej linii. Koszty implementacji kart są ograniczone do minimum i stanowią jedynie niewielką część typowych kosztów podobnych tradycyjnych rozwiązań. Nie pobieramy też żadnych marży od transakcji. Dwa lata temu dostarczyliśmy już 12 000 kart dla programu World Food Program na potrzeby pomocy humanitarnej.

Proponowane rozwiązanie dobrze sprawdziło się już w Niemczech w czasie kryzysu migracyjnego. Loyaltek dostarczył wówczas lokalnym władzom dziesiątki tysięcy kart, dzięki którym mogły one zarządzać zasiłkami dla syryjskich uchodźców i zaspokoić ich podstawowe potrzeby poprzez umożliwienie im dokonywania zakupów w lokalnych sklepach.

Karta Unity Card, która będzie dostępna bezpłatnie dla gmin jako dla pierwszego lokalnego poziomu władzy, może być natychmiast dostarczona do dowolnego miejsca w Europie. Karty mogą zostać dostarczane beneficjentom bezpośrednio lub wysyłane zbiorczo do odpowiedniego urzędu, który następnie dokonuje ich dalszej dystrybucji – pozwala to uniknąć uciążliwych nakładów logistycznych i administracyjnych. W razie potrzeby wygląd kart Unity Card można spersonalizować. Płatności wykonywane przez obywateli kartą są zarządzane razem z pozostałym ruchem płatniczym, a wsparcie dla właścicieli kart zapewnia Loyaltek lub sam „klient”, czyli urząd wydający kartę.

Dotychczas w Europie złożono już wnioski na prawie milion kart.


Loyaltek NV to europejski lider branży kart o ograniczonym zasięgu, zarządzający licznymi programami kart podarunkowych i kart do wydatków służbowych w 14 krajach. Do jego klientów należą firmy Sodexo, Ingenico i Total oraz wiele dużych firm z branży nieruchomości komercyjnych. Korzystają one z doświadczenia firmy Loyaltek przy realizacji projektów branżowych i projektów zaawansowanych technologicznie.

Paynovate NV to jeden z sześciu belgijskich emitentów elektronicznych środków płatniczych, podlegający regulacjom Narodowego Banku Belgii i upoważniony do emisji instrumentów płatniczych we wszystkich państwach europejskich. Paynovate jest również głównym członkiem organizacji Visa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG Biuro prasowe
2024-12-19 | 17:30

Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG

W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, jednym z kluczowych wyzwań pozostają zatory płatnicze. Rozwiązaniem, które nie tylko pomaga w zarządzaniu bieżącymi środkami, ale także
Finanse Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów
2024-12-12 | 17:00

Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów

Ożywienie na krajowym rynku w połączeniu ze spowolnieniem gospodarek strefy euro i umacniającym się złotym stanowi wyzwanie dla polskich eksporterów, rozliczających
Finanse Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze
2024-12-04 | 17:30

Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze

Zatory płatnicze, spadki w produkcji budowlano-montażowej czy niepokojące sygnały z europejskich rynków to tylko niektóre z czynników, które mogą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.