Innowacje Fiserv wygrywają na Payments Awards 2020
Business Edge
ul. Bohomolca 15
01-613 Warszawa
k.gapinska|businessedge.pl| |k.gapinska|businessedge.pl
604 127 133
businessedge.pl
Innowacje Fiserv dla przedsiębiorców i ubezpieczycieli
wygrywają na Payments Awards 2020
Nagrodzone rozwiązania umożliwiają realizację płatności bezgotówkowych
w punktach sprzedaży i zdalnie
Warszawa, 18 grudnia 2020 r. – Fiserv, światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych, zdobył dwie nagrody w konkursie Payments Awards 2020 za innowacyjne i pionierskie podejście do płatności bezgotówkowych.
– Te nagrody to przede wszystkim wyraz uznania dla pracy całego zespołu, a także innowacyjnego podejścia i odwagi w działaniu naszych partnerów. Cieszę się, że mogę na co dzień współpracować z ludźmi, którzy wyznaczają trendy w świecie płatności bezgotówkowych. Otrzymane wyróżnienia to powód do dumy, ale też dodatkowy impuls do dalszego działania – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska, należącej do Fiserv.
Nagrodę w kategorii Innowacji Płatniczej Roku 2020 otrzymała technologia SoftPOS PIN on Mobile od Fiserv opracowana wspólnie z Visa, Samsung i PayCore. Umożliwia ona i upraszcza przyjmowanie płatności bezgotówkowych przez przedsiębiorców na ich własnych urządzeniach, takich jak smartfony lub tablety, niezależnie od kwoty i bez konieczności zastosowania dodatkowego sprzętu. Rozwiązanie, które obecnie jest pilotażowo wdrażane w Polsce, pozwoli w skali świata zwiększyć wykorzystanie mobilnych urządzeń jako terminali płatniczych.
– Popularność płatności bezgotówkowych na polskim rynku nieustannie rośnie. W tej chwili mamy w Polsce ponad milion terminali, a podłączenie do tej ogromnej sieci smartfonów i tabletów nie tylko powiększy udział obrotu bezgotówkowego, lecz przede wszystkim pozytywnie wpłynie na płynność i bezpieczeństwo finansów przedsiębiorców niezależnie od wielkości ich biznesu – mówi Rafał Galiński, Dyrektor Rozwoju Produktów w First Data Polska, należącej do Fiserv.
Innowacją Płatniczą B2B Roku 2020 została TubaPay - aplikacja opracowana wspólnie przez Fiserv i Bacca Sp z o.o., polską firmę specjalizującą się w rozwijaniu usług płatniczych na rynku ubezpieczeniowym. W połączeniu z terminalem płatniczym Polcard, TubaPay umożliwia agentom ubezpieczeniowym przyjmowanie składek ubezpieczeniowych wielu towarzystw za pomocą jednego urządzenia. Po aktywacji usługi płatności zlecane są automatycznie w odpowiednich terminach, podobnie jak dzieje się to z abonamentem za dostęp do serwisów streamingowych, takich jak np. Netflix. Aplikacja jest dostępna w systemie Android i można ją pobrać w Google Play. Z aplikacji TubaPay korzysta już dziewięć towarzystw ubezpieczeniowych, a w najbliższej przyszłości dołączą do nich kolejne.
– To prawdziwa rewolucja na rynku ubezpieczeniowym. Do tej pory płatności za polisy realizowane były przelewem albo gotówką, a terminale nie były popularne ze względu na koszty operacyjne. Dla każdego towarzystwa ubezpieczeniowego agent musiał mieć osobny terminal. Multifunkcjonalność terminala Polcard, współpraca z Bacca i aplikacja TubaPay zmieniły to, a proces podpisywania umów i płatności stały się dużo wygodniejsze – mówi Eleni Damps, Dyrektor ds. Sprzedaży Departament Klientów Kluczowych w First Data Polska, należącej do Fiserv.
Przyznawane od ośmiu lat nagrody Payments Awards to wyróżnienie dla firm, które dążą do doskonałości i wykazują się największą innowacyjnością w świecie nowoczesnych płatności.
Fiserv
First Data nalężąca do Fiserv.
Fiserv, Inc. (NASDAQ: FISV) jako światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych pomaga klientom osiągać najlepsze wyniki dzięki zaangażowaniu w innowacje. Jest partnerem firm w dążeniu do doskonałości w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach. Dostarcza Clover™ innowacyjne, oparte na chmurze rozwiązanie POS. Fiserv jest notowana w indeksach S&P 500® i FORTUNE® 500, a także należy do FORTUNE Magazine World’s Most Admired Companies®. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji i najnowsze informacje o firmie.
Bacca Sp z.o.o.
Bacca Sp. z o.o. zajmuje się płatnościami na rynku ubezpieczeń. Z sukcesem wprowadziła w Polsce pierwsze bezgotówkowe płatności ratalne, a następnie cykliczne płatności z kart płatniczych. Obecnie rozwija usługę TubaPay, opartą o zintegrowany terminal płatniczy, który umożliwia bezgotówkowe rozliczenia między zakładem ubezpieczeń a agentem oraz płatność kartą za polisę.
SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej
„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.