Implant płatniczy Walletmor nowym eksponatem w muzeum NBP
Centrum Pieniądza NBP ma w swojej kolekcji nowy, ciekawy nabytek
Podskórny implant płatniczy Walletmor, którego pomysłodawcą jest Wojciech Paprota, został najnowszym nabytkiem Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego - warszawskiego muzeum popularyzującego wiedzę na temat ekonomii i historii pieniądza. Implant umieszczono w gablocie wraz z opisem i zdjęciami, które wyjaśniają zasadę działania urządzenia.
- Jest mi niezmiernie miło, że Centrum Pieniądza NBP zainteresowało się naszym implantem i postanowiło umieścić go w swoich zbiorach - mówi Wojciech Paprota, założyciel firmy Walletmor i pomysłodawca implantu płatniczego. - Jestem przekonany, że wiele osób odwiedzających to nowoczesne muzeum, a zwłaszcza ci, którzy po raz pierwszy zetkną się z taką formą płatności, wyjdą z Centrum Pieniądza bogatsi o rzetelną wiedzę na temat implantów płatniczych. Gablota jest przygotowana bardzo merytorycznie a jednocześnie przystępnie, za co duże brawa dla zespołu muzeum.
Implant płatniczy Walletmor pojawił się w sprzedaży wiosną 2021 roku. Produkt lubelskiego przedsiębiorcy od początku wzbudzał kontrowersje, ale też ogromne profesjonalne zainteresowanie zwłaszcza wśród osób z branży implantologicznej, finansowej oraz high-tech. Wykonany z biopolimeru implant umożliwia dokonywanie płatności wszędzie tam, gdzie wykorzystywana jest technologia NFC (Near Field Communication), czyli bezdotykowa metoda płatności. Jest to o tyle wygodniejsze, że nie ma konieczności noszenia przy sobie portfela, a pieniądze mamy zawsze przy sobie - a właściwie… w sobie.
Co ciekawe implant płatniczy Walletmor cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych, gdzie technologia NFC nie wyparła płatności kartami starego typu, a część Amerykanów nadal używa czeków. O implancie Walletmor rozpisywały się amerykańskie media, a ostatnio w swoim programie rozmawiała o nim z ekspertami słynna aktorka Drew Barrymore. Obecnie z pomysłu Polaka korzysta na świecie ponad 600 osób. Nie mija także zainteresowanie implantem na rynkach blisko i dalekowschodnich, którego efektem było m.in. zaproszenie Wojciecha Paproty jako prelegenta na polskie stoisko Expo 2022 w Dubaju.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.