Komunikaty PR

Firmy faktoringowe wspierają zmiany w obszarze odpowiedzialności ekologicznej

2024-07-08  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Branża finansowa jest pionierem we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju. Rosnąca rola faktoringu w biznesie znajduje swoje odzwierciedlenie w zmianach, jakie zachodzą w obszarze odpowiedzialności społecznej i ekologicznej (ESG). Klienci mogą korzystać z dodatkowych rabatów na usługi faktoringowe. Angażując się w tego typu inicjatywy, firmy faktoringowe również zyskują zarówno wizerunkowo, jak i w ujęciu biznesowym.

Branża finansowa coraz odważniej orientuje się na politykę zrównoważonego rozwoju, uwzględniając wytyczne ESG – Environmental, Social, Governance – w działaniach podejmowanych na poziomie funkcjonowania samych instytucji oraz w sposobie budowania oferty dla swoich klientów. Istotny, przy podejmowaniu decyzji o współpracy i wsparciu faktoringowym, jest także rating ESG klienta. Faktoring jest jedną z wiodących form finansowania dla przedsiębiorstw. Jednocześnie ważnym aspektem jest ocena środowiskowa, która ma wpływ na ocenę wiarygodności klientów oraz na cenę oferowanych produktów.    

Związek ESG z faktoringiem polega na uwzględnieniu parametrów i działań podejmowanych przez firmy w celu wdrożenia zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Oceniając wyniki spółki w zakresie ESG, faktorzy mogą wziąć pod uwagę następujące składowe – zarządzanie łańcuchem dostaw firmy, zużycie energii, gospodarka odpadami, praktyki pracy czy różnorodność składu zarządu. Takie firmy często ponoszą wysokie koszty związane z inwestycjami w technologie ekologiczne, odnawialne źródła energii czy efektywność energetyczną. Faktoring pozwala uzyskać dodatkową płynność, bezpieczeństwo finansowe. Może również służyć jako instrument zachęcający przedsiębiorstwa do wdrażania i utrzymania zrównoważonych strategii biznesowych – mówi Mariusz Łukasiewicz, prezes zarządu BNP Paribas Faktoring.

Faktorzy przykładają dużą wagę do monitorowania spełniania przez firmy wskaźników środowiska, zmian społecznych i zarządczych praktyk przedsiębiorstw. Firma stosująca zrównoważone oraz odpowiedzialne społecznie praktyki może być postrzegana jako bardziej atrakcyjna z perspektywy podmiotu faktoringowego.

Ze względu na wzrost świadomości ekologicznej, inwestorzy oczekują, że przedsiębiorstwa będą podejmować działania mające na celu redukcję negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Firmy coraz częściej są oceniane pod kątem działań w zakresie zmniejszania emisji gazów cieplarnianych, efektywności energetycznej, gospodarki wodnej czy zarządzania odpadami. Ponadto, wartości ESG wymagają, aby przedsiębiorstwa działały w sposób etyczny, przestrzegały praw człowieka i zapewniały bezpieczne warunki pracy. Inwestorzy przywiązują coraz większą wagę do tego, jak firma zarządza swoimi relacjami z pracownikami, klientami czy dostawcami. Elementy zarządcze firmy, takie jak skład zarządu, struktura korporacyjna, polityka wynagrodzeń i przejrzystość raportowania, również mają duże znaczenie dla inwestorów, a w konsekwencji także instytucji finansowych.

Umiejętnie zarządzane firmy często osiągają lepsze wyniki finansowe oraz są mniej podatne na ryzyko. Faktoring odgrywa kluczową rolę w finansowaniu projektów ESG, umożliwiając firmom szybkie pozyskanie środków finansowych i promując zrównoważone praktyki biznesowe. Uwzględnienie czynników ESG w ocenie zrównoważonego rozwoju oraz oddziaływania społecznego przedsiębiorstwa może mieć pozytywny wpływ na dostęp do faktoringu i bezpiecznego finansowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej Biuro prasowe
2024-11-20 | 08:30

SWIFF zmniejszy straty w branży faktoringowej

Jednym z wyzwań, z jakim mierzą się firmy faktoringowe, są przypadki oszustw związanych z dublowaniem obsługi tych samych faktur przez różne podmioty. Nowa platforma SWIFF (System
Finanse „Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe
2024-11-04 | 17:30

„Milioner z Afryki”, „Żołnierz z USA” – popularne oszustwa internetowe

Internet to nieskończona przestrzeń możliwości i wygody, ale również potencjalne pole pułapek. Z roku na rok rośnie liczba zagrożeń związanych z aktywnością online, od oszustw
Finanse Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami
2024-10-22 | 16:00

Kredytowanie transakcji pomiędzy kontrahentami

W obliczu wymagającej sytuacji gospodarczej, zarządzanie płynnością finansową firm staje się coraz większym wyzwaniem. Zmienne warunki makroekonomiczne, wyższe koszty prowadzenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.