Cyfryzacja, automatyzacja i inteligentne algorytmy
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Wskaźnik NPS (gotowość do polecenia usług innym firmom) w BNP Paribas Faktoring wynosi obecnie 58, niezmiennie rosnąc od czterech lat. Firma świadczy podstawowe usługi na poziomie oczekiwanym przez klientów. Dzięki temu w ciągu najbliższych 2-3 lat planuje skoncentrować się na bardziej innowacyjnych kierunkach rozwoju.
Pierwszym krokiem jest wprowadzenie automatycznych procesów i inteligentnych algorytmów do obsługi faktoringu. Przykład stanowi chatbot wykorzystujący algorytm uczący się, wbudowany w system do obsługi faktoringu, który będzie w stanie udzielić klientowi odpowiedzi kontekstowo, bez potrzeby znajomości funkcjonalności całego systemu. Im więcej informacji klient będzie w stanie uzyskać samodzielnie, tym więcej czasu jego opiekun będzie miał na rozmowę na temat potencjalnych kierunków rozwoju współpracy.
Drugim obszarem jest wewnętrzy proces oceny ryzyka kredytowego transakcji, który jest niezbędny do przedłużania limitu. Wymaga on również pewnego wysiłku od klienta pod względem dostarczenia wymaganych danych. Celem jest automatyzacja procesu oceny ryzyka i ograniczenie wymogów dokumentowych. Z perspektywy klienta będzie to oznaczać zarówno mniej uciążliwy proces przedłużenia limitu, jak i skrócenie samego procesu – będzie praktycznie zamykać się w ciągu 24 godzin.
Nasz udział rynkowy wynosi aktualnie prawie 20% i nie planujemy go za wszelką cenę zwiększać. Naszym celem biznesowym jest maksymalne wydłużenie naszej relacji z klientem. Chcemy, żeby minimum 75% z nich współpracowało z nami ponad trzy lata. I dlatego też nasz kierunek rozwoju jest nakierowany na maksymalne uproszczenie procesu kredytowego oraz możliwość samodzielnego pozyskiwania informacji, bez udziału opiekuna w naszej firmie. Czyli jeszcze więcej wartości dodanej dla klienta przy jednoczesnym ograniczeniu wymagań formalnych wobec niego – mówi Paweł Kacprzak, członek zarządu BNP Paribas Faktoring.
W tym roku BNP Paribas Faktoring zakończył implementację zupełnie nowej aplikacji online dla klienta do obsługi faktoringu, która została bardzo wysoko oceniona. 92% klientów jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z bieżącego systemu – w oparciu o wewnętrzne badania poziomu satysfakcji. Co więcej, ponad 70% dokumentów jest podpisywanych całkowicie cyfrowo. Co ciekawe procent ten (90%) jest o wiele wyższy w przypadku firm dużych, niż średnich i małych przedsiębiorstw (poniżej 50%).
Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
Mocny złoty wyzwaniem dla polskich eksporterów
Zatory płatnicze i spowolnienie gospodarcze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.