Komunikaty PR

Centralny nadzór nad umowami faktoringowymi

2024-01-09  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej inwestują i przejmują biznesy na globalnym rynku. Plany ekspansji zagranicznej dotyczą głównie Europy – szczególnie Niemiec, ale bardziej odległe kierunki, jak Stany Zjednoczone, Bliski Wschód czy Indie także przyciągają uwagę zarządów polskich firm. Jak wynika z danych przedstawionych przez NBP, na koniec 2022 roku wartość polskich inwestycji bezpośrednich za granicą wynosiła 130,5 mld zł.

Największy udział mają podmioty z sektora przetwórstwa przemysłowego, górnictwa i wydobywania oraz handlu. Istotne w tym procesie jest nie tylko wsparcie w finansowaniu akwizycji i capexu, ale także komfort w szybkim dostępie lokalnym do kapitału obrotowego, który może oferować polskim spółkom o zasięgu międzynarodowym odpowiednio dobrany partner faktoringowy.

Dla firm, którym zależy na lokalnej obsłudze operacyjnej i chcą zachować centralny nadzór nad umowami, BNP Paribas Faktoring przygotował usługę Multi-Local. Zakłada ona efektywną, zintegrowaną koordynację i regionalną realizację. W tym przypadku, klienci BNP Paribas Faktoring mogą zarządzać majątkiem całej grupy międzynarodowej za pośrednictwem portalu Multi-Local Factoring Web. Podległym spółkom udostępniany jest dostęp do platform faktoringowych na konkretnych rynkach zagranicznych.

Spółki faktoringowe Grupy działają w dwunastu krajach na świecie, a Polska jest w stanie obsłużyć w sposób scentralizowany takie kraje Europy Środkowej i Wschodniej, jak Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia. Nasza oferta w sposób optymalny pomaga zachować kontrolę narzędzi finansowych i zapewnia dostęp do kapitału obrotowego na globalnym rynku. Dzięki temu podmioty Klienta za granicą korzystać będą z analogicznych produktów, z jakich korzysta ich centrala w Polsce. Multi-Local to rozwiązanie faktoringowe koordynowane centralnie i realizowane lokalnie – mówi Agnieszka Fieback, dyrektorka ds. sprzedaży faktoringu w BNP Paribas Faktoring.

Dodatkową korzyścią dla klientów może być fakt, że w ramach Grupy BNP Paribas wszystkie podmioty działające na rynkach danego kraju ściśle ze sobą współpracują. Obsługa międzynarodowych biznesów odbywa się więc z uwzględnieniem, bądź dostosowaniem, zbieżnych standardów przyjętych na rynku, do którego już przyzwyczajony jest biznes klienta z siedzibą w Polsce. Krajowi doradcy zawsze pozostają w relacji z klientem i lokalną spółką Grupy, stanowią pomost gwarantujący odpowiednią obsługę. Korzyścią dla faktoranta jest bezpieczeństwo oraz oszczędność czasu, a jednocześnie dotychczasowa współpraca w Polsce uwiarygadnia firmę i może wpływać na przebieg negocjacji z faktorem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj
2025-05-28 | 09:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj

W odpowiedzi na realne potrzeby sektora finansowego, zespół Ailleron powołał do życia Ailleron Innovation Forum (AIF) – wydarzenie skoncentrowane na wymianie wiedzy, praktycznych
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Transport

Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.