Komunikaty PR

BNP Paribas Faktoring podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego

2023-05-24  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Jak długo jeszcze będziemy oswajać się z sytuacją, że zmiana jest po prostu elementem towarzyszącym naszej biznesowej rzeczywistości, a jej proces będzie tylko przyspieszać? – pytał Mariusz Łukasiewicz, prezes zarządu BNP Paribas Faktoring podczas debaty „Lider na trudne czasy” XV-ego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jak zauważa, do każdego wyzwania można, a nawet powinno się odpowiednio przygotować – między innymi dzięki właściwemu planowaniu i mechanizmom, które pozwalają nauczyć się odpowiednich reakcji na nowe okoliczności.

Debata ekspercka pt. „Lider na trudne czasy, czyli wyzwania i oczekiwania wobec zarządzających firmami w środowisku VUCA” (ang. volatility, uncertainty, complexity, ambiguity – zmienność, niepewność, złożoność, niejednoznaczność) stanowiła skondensowaną analizę największych zagrożeń, z jakimi muszą mierzyć się przedsiębiorstwa oraz ich przywódcy w kontekście postpandemicznej rzeczywistości, wojny na terytorium Ukrainy, wyścigu największych gospodarek świata czy obserwowanej ostatnio rewolucji technologicznej, związanej między innymi z rozwojem sztucznej inteligencji.

Wyzwaniem, także dla naszego sektora, jest AI, której zakres możliwości jest wciąż niezbadany, ale już wiemy na pewno, że nie możemy uniknąć jej wdrożenia w procesach biznesowych.  Duża część procesów analitycznych może być przejęta m.in. przez AI, tak samo aspekty obsługi klienta będą mogły być zasilane przez inteligentne chatboty. Przy tym należy jednak zadać pytanie, w jaki sposób wykorzystać i angażować dostępne zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie wspieranym przez sztuczną inteligencję? Technologia daje możliwości wzmocnienia przewagi konkurencyjnej, jeśli jest odpowiednio dopasowana do biznesu. W finansach jest to szczególnie istotne, by implementować rozwiązania dedykowane, precyzyjne i sprawdzone, ponieważ w firmach finansowych ogromny nacisk kładziony jest na zaufanie klientów, bezpieczeństwo i ochronę danych – mówił Mariusz Łukasiewicz, prezes zarządu BNP Paribas Faktoring.

Co lider powinien zrobić, by organizacja była odporna na VUCA? Nie można mówić o jednym, uniwersalnym modelu, będącym odpowiedzią na wyzwania. BNP Paribas Faktoring jest firmą  zwinną,  umiejąca dostosować się  do wyzwań, jakie niesie otoczenie. Praktykuje m.in. model agile przy wdrażaniu nowych rozwiązań systemowych oraz jest instytucją stosującą ciągłe doskonalenie procesowe. Pod kątem procesowym, BNP Paribas Faktoring stworzył organizację opierającą się na koncepcji zarządzania procesami, co oznacza, że reprezentanci danych jednostek zaangażowanych w proces współpracują ze sobą w ramach codziennych obowiązków. Firma patrzy przez pryzmat klienta, transakcji, a nie przez pryzmat silosów – departamentów. Jej model jest modelem  gniazd procesowo-operacyjnych.   

W związku z tym z perspektywy organizacji może błyskawicznie i sprawnie reagować na nowe sytuacje. W przedsiębiorstwie kładziony jest też duży nacisk na szybki przepływ informacji pomiędzy członkami zespołu w procesie.

Uważam, że cechy lidera to nie tylko uczciwość, ale również transparentność. Dzięki niej zespół dysponuje kompletem informacji, które pomagają mu podejmować samodzielne decyzje na wszystkich poziomach organizacji, także na najniższych, mających bezpośredni kontakt z klientem. W tym kontekście pojawia się kolejna kompetencja przywódcza – praktyczne delegowanie uprawnień oparte na zaufaniu i doświadczeniu zespołu. Taki sposób działania naszej organizacji – transparentny,  z szeroką delegacją kompetencji – daje nam wysoki poziom elastyczności oraz znakomicie skraca czas niezbędny na konsultacje oraz decyzje w zmiennym otoczeniu biznesowym – dodał Mariusz Łukasiewicz.

Budowanie pozycji przedsiębiorstwa to nie tylko realizacja celów strategicznych czy finansowych. Istotne jest także zarządzanie przez wartości. To one stanowią dla wszystkich członków zespołu kompas, który pomaga nawigować przedsiębiorstwo przez wzburzone i niepewne wody pogrążonej w szalejącej inflacji, doświadczonej wojną, pandemią i przerwanymi łańcuchami dostaw gospodarki.

W panelu dyskusyjnym ponadto uczestniczyli: Zofia Dzik, prezes zarządu Instytutu Humanites – Człowiek i Technologia, Magdalena Bogucka, prezes zarządu Zakładu Farmaceutycznego AMARA Sp. z o.o., Agnieszka Leszczyńska, prezes zarządu Angelini Pharma Polska Sp. z o.o., Krzysztof Domarecki, główny akcjonariusz Grupy Selena, Wojciech Wolny, prezes zarządu Euvic SA oraz Marek Kamiński, zdobywca biegunów, założyciel Life Plan Academy i Kamiński Academy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:30

Perspektywa wzrostów w faktoringu już w drugim kwartale

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób
Finanse Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
2024-04-22 | 09:00

Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy

Toyota Bank kontynuuje wprowadzanie korzystnych zmian w ofercie lokat, reagując na oczekiwania klientów. Bank podnosi oprocentowanie swojej flagowej Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.