Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj
W odpowiedzi na realne potrzeby sektora finansowego, zespół Ailleron powołał do życia Ailleron Innovation Forum (AIF) – wydarzenie skoncentrowane na wymianie wiedzy, praktycznych doświadczeniach i prezentacji przełomowych rozwiązań technologicznych. 12 czerwca 2025 roku w Krakowie, podczas trzeciej już edycji, AIF ponownie stanie się platformą spotkań liderów cyfrowej transformacji, ekspertów branży finansowej oraz twórców innowacji – wszystkich, którzy realnie kształtują przyszłość bankowości i usług finansowych.
Z każdą kolejną edycją Ailleron Innovation Forum, organizowane w krakowskim Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, rośnie zarówno pod względem skali, jak i znaczenia. To, co rozpoczęło się w 2023 roku jako odważne, oparte na dialogu spotkanie 100 profesjonalistów z branży, stało się flagowym wydarzeniem dla liderów technologii finansowych w całej Europie. Rok później AIF24 podwoiło liczbę uczestników, poszerzyło agendę i zyskało nowe partnerstwa, wyznaczając nowy standard wydarzeń branżowych.
Chris Skinner i topowa konferencja FinTech tego sezonu
Tegoroczny gość specjalny na AIF to Chris Skinner. Jeden z najbardziej uznanych na świecie autorytetów w dziedzinie bankowości cyfrowej i autor bestsellerów, takich jak When Money Thinks For You, Digital Human oraz Doing Digital. Jako częsty doradca zarządów czołowych banków i poszukiwany głos na światowych forach, Skinner wnosi unikalne spojrzenie na to, jak ludzkie zachowanie i technologia przenikają się we współczesnych finansach.
Podczas AIF25 Chris Skinner będzie rozważał, w jaki sposób instytucje finansowe muszą ponownie przemyśleć tożsamość, cel i zwinność, aby zaoferować wizjonerski plan na następną erę bankowości.
Cztery ścieżki tematyczne.
Oprócz wystąpienia głównego, program #AIF25 obejmuje cztery narracyjne ścieżki tematyczne, które pokazują, jak technologia zmienia instytucje finansowe od środka.
Przesunięcie zaangażowania. W czasach, gdy relacje z klientami definiuje szybkość i inteligencja AI, banki muszą na nowo przemyśleć sposoby angażowania klientów. Podczas tej ścieżki uczestnicy zobaczą, jak instytucje finansowe przechodzą od statycznych punktów styku do intuicyjnej, stałej obecności — reagującej na potrzeby klienta w czasie rzeczywistym.
Mądrzejsza/y niż kiedykolwiek. Za automatyzacją stoi coś więcej niż algorytmy — to inteligencja, także ludzka. Jest to ścieżka tematyczna poświęcona AI, analityce predykcyjnej i nowoczesnej strukturze organizacyjnej. Dzięki rzeczywistym studiom przypadków uczestnicy AIF dowiedzą się, w jaki sposób myślące przyszłościowo banki wykorzystują sztuczną inteligencję do wspierania zespołów, podnoszenia jakości usług i polepszenia wyników biznesowych.
Zaprojektowany dla wszystkich. Empatia staje się nowym motorem biznesu. Ta ścieżki o dostępności skupi się na projektowaniu inkluzywnym, które przestaje być obowiązkiem, a staje się szansą. Od aplikacji mobilnych po bezbarierowe doświadczenia użytkownika — zobaczymy, jak projektowanie z myślą o wszystkich otwiera nowe rynki i lojalność klientów.
Bank autonomiczny. Czy banki mogą działać samodzielnie? Dynamiczna branża FinTech już nie pyta czy, lecz jak szybko się to stanie. Na koniec #AIF25 omawiana będzie automatyzacja procesów, API otwartej bankowości i architektura banków cyfrowych nowej generacji - z rzeczywistymi przykładami z banków, które już są liderami.
#AIF25 przyciąga międzynarodowe grono uczestników: liderów bankowości, leasingu, ubezpieczeń, ośrodków badawczych i globalnych firm technologicznych. Wśród potwierdzonych gości i partnerów są już:
- Eksperci z Gartner, George Labs, Hop Tech Insights, Stelarator
- Przedstawiciele takich marek jak Enterprise Investors, MongoDB, Revolut
- Kadra kierownicza czołowych globalnych i polskich banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, SGB-Bank S.A., mBank oraz mLeasing.
W programie znajdą się keynote'y, panele dyskusyjne, sesje networkingowe i case studies. Wszystko po to, aby dostarczyć inspiracji i praktycznej wiedzy — w jednym miejscu. Sprawdź szczegóły na stronie.
Jednak AIF to nie tylko know-how i rozwój. To także wyjątkowa energia i atmosfera. Każdego roku zespół Ailleron tworzy przestrzeń, która sprzyja rozmowie, współpracy i budowaniu relacji. Jak zawsze, wydarzenie zakończy się wieczornym afterparty nad Wisłą z widokiem na Wawel — idealnym tłem do rozmów, które naprawdę mają znaczenie.
Aby poczuć atmosferę AIF, trzeba tam po prostu być. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest rejestracja na stronie wydarzenia.
Źródło: Ailleron

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po ludzku o PIT-8C
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.