Europa Centralna sięga po sztuczną inteligencję i ogłasza konkurs na „Centrum Ha
Każdy, kogo choć trochę interesuje rozwój sztucznej inteligencji, ma teraz okazję samodzielnie przetestować jej możliwości. Na fanpage Europy Centralnej na Facebooku został ogłoszony niecodzienny konkurs, w który galeria angażuje fascynujący obszar jakim jest AI.
Mimo zaawansowanych technologii, które zostaną wykorzystane w tym konkursie, zadanie dla uczestników jest bardzo proste. Wystarczy zastanowić się nad swoją wizją „centrum handlowego przyszłości”, a następnie w kilku zdaniach opisać ją w komentarzu pod postem konkursowym na fanpage Europy Centralnej. Można opisać zarówno wygląd budynku jak i np. proces robienia zakupów.
Następnie Europa Centralna, za pomocą sztucznej inteligencji wygeneruje obrazy ukazujące wygląd centrum handlowego przyszłości, na podstawie poszczególnych wizji opisanych w komentarzach.
„Chcemy zaprosić naszych klientów, by wspólnie z nami stworzyli wizję „centrum handlowego przyszłości”, które jest nowoczesne, ekologiczne, wspiera zrównoważony rozwój oraz jest przestrzenią, spełniającą oczekiwania i odpowiadającą na potrzeby lokalnych społeczności. Wykorzystanie do tego niesamowitych możliwości AI pozwoli nam zobrazować opisane hasłowo pomysły i zobaczyć na własne oczy jak mogą wyglądać takie centra w przyszłości, może wcale nie tak dalekiej. Jesteśmy bardzo podekscytowani i ciekawi tych projektów” – mówi Paulina Szymczukiewicz, Head of Marketing Sierra Balmain, spółki zarządzającej EC, która jest pomysłodawcą konkursu.
Specjalne Jury konkursowe wybierze 10 najbardziej kreatywnych obrazów, a ich autorzy przejdą do drugiego etapu konkursu, w którym to internauci, na Facebooku będą głosować na najciekawszy ich zdaniem projekt centrum handlowego przyszłości, wygenerowany przez sztuczną inteligencję.
Trzy zwycięskie obrazy zostaną nagrodzone kartami pre-paid na zakupy w Europie Centralnej. Za zajęcie pierwszego miejsca przewidziano karty o wartości 500 zł, a za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca karty o wartości 250zł.
Konkurs rozgrywa się na fanpage Europy Centralnej na Facebooku. Komentarze, w ramach pierwszego etapu konkursu publikować można do 27 czerwca, do godziny 23.59. Drugi etap rozpocznie się 29 czerwca i potrwa do 5 lipca. Szczegółowe informacje oraz regulamin dostępne są na stronie https://europacentralna.eu/centrum-handlowe-przyszlosci-wez-udzial-w-konkursie-i-wygraj-500-zl/
ZTE Z1320 – stabilne i niezawodne WiFi
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Zyxel Networks wprowadza na rynek inteligentne przełączniki zarządzalne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.