E.ON Polska pomaga klientom sprawdzić, ile energii elektrycznej zużywają
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
E.ON Polska pomaga klientom sprawdzić, ile energii elektrycznej zużywają i czy mieszczą się w limicie wyznaczonym przez Tarczę Solidarnościową. W serwisie Mój E.ON firma oddaje w ich ręce szereg cyfrowych narzędzi. Dzięki nim mogą na bieżąco kontrolować zużycie prądu i płacić za jego realne wykorzystanie.
Dynamiczna sytuacja na rynku energetycznym oraz zamrożenie cen prądu sprawiły, że wiele osób zwraca coraz większą uwagę na swoje zużycie energii. Aby zmieścić się w limicie i cały rok korzystać z najniższej ceny, trzeba na bieżąco monitorować wykorzystanie prądu. Najpopularniejsze dotychczas rozwiązanie – prognozy zużycia – może nie być już wystarczające. Nawet najlepsze prognozy nie są w stanie tak dokładnie odwzorować miesięcznego zużycia, szczególnie wtedy, gdy w naszym życiu zachodzą jakieś zmiany. Z pomocą jednak przychodzą wygodne i proste w obsłudze e-rozwiązania. Do wielu tego typu narzędzi klienci E.ON Polska mają dostęp w serwisie Mój E.ON.
- Nasi klienci są dla nas najważniejsi. Jako firma tworzymy rozwiązania z myślą o nich, by jeszcze lepiej mogli zarządzać swoim zużyciem energii. Chcemy ich wesprzeć, bo wiemy, że tego potrzebują. – mówi Janusz Moroz, członek zarządu E.ON Polska ds. handlu. – Nasze narzędzia cyfrowe, takie jak e-odczyty i wykresy zużycia, pomagają na bieżąco kontrolować wykorzystanie energii. Jest to szczególnie ważne w kontekście zamrożenia cen prądu i limitów zużycia. Dlatego zależy nam na tym, by jeszcze więcej osób dowiedziało się o nich i mogło z nich skorzystać.
Można płacić za realne zużycie energii elektrycznej
W ramach serwisu Mój E.ON firma udostępnia swoim klientom kilka usług, które pomagają kontrolować zużycie energii. Jednym z nich jest bezpłatna usługa e-odczyty, która zastępuje prognozy i pozwala płacić tylko za wykorzystaną energię. Klient, który korzysta z takiego rozwiązania, regularnie podaje wskazania licznika, a firma na tej podstawie wystawia e-fakturę. Dodatkowo, z aktywną usługą e-odczyty można wygodnie opłacać rachunki z pomocą darmowych, bezprowizyjnych e‑płatności. Nie trzeba się także martwić o przegapienie terminu podania e-odczytu. Każdy klient może włączyć powiadomienia mejlowe lub SMS, które o tym przypomną.
Równie praktycznym, dostępnym w serwisie Mój E.ON narzędziem są wykresy zużycia energii, które w graficznej formie pokazują ilość zużytej energii. Klienci z włączoną usługą e-odczyty mogą porównywać swoje zużycie miesiąc do miesiąca. Tym samym mogą regularnie sprawdzać, ile energii elektrycznej jeszcze mogą zużyć, zanim przekroczą swój roczny limit, obowiązujący w ramach Tarczy Solidarnościowej.
Ustawowe przepisy w praktyce
Tarcza Solidarnościowa wprowadziła zamrożone ceny prądu na poziomie średnich cen z 2022 roku i tzw. limity zużycia. Każde gospodarstwo domowe ma automatycznie zagwarantowaną cenę za prąd po zeszłorocznych stawkach, do zużycia na poziomie 2000 kilowatogodzin. Jeśli w ciągu roku przekroczy tę wartość, to sprzedawcy energii rozliczą zaistniałą nadwyżkę zgodnie z ceną maksymalną, wyznaczoną przez przepisy.
Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Przyszłość energii elektrycznej w Polsce: wyzwania i perspektywy
SPIE wdraża w Polsce system sterowania dedykowany dla instalacji OZE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.