E.ON Polska pomaga klientom sprawdzić, ile energii elektrycznej zużywają
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
E.ON Polska pomaga klientom sprawdzić, ile energii elektrycznej zużywają i czy mieszczą się w limicie wyznaczonym przez Tarczę Solidarnościową. W serwisie Mój E.ON firma oddaje w ich ręce szereg cyfrowych narzędzi. Dzięki nim mogą na bieżąco kontrolować zużycie prądu i płacić za jego realne wykorzystanie.
Dynamiczna sytuacja na rynku energetycznym oraz zamrożenie cen prądu sprawiły, że wiele osób zwraca coraz większą uwagę na swoje zużycie energii. Aby zmieścić się w limicie i cały rok korzystać z najniższej ceny, trzeba na bieżąco monitorować wykorzystanie prądu. Najpopularniejsze dotychczas rozwiązanie – prognozy zużycia – może nie być już wystarczające. Nawet najlepsze prognozy nie są w stanie tak dokładnie odwzorować miesięcznego zużycia, szczególnie wtedy, gdy w naszym życiu zachodzą jakieś zmiany. Z pomocą jednak przychodzą wygodne i proste w obsłudze e-rozwiązania. Do wielu tego typu narzędzi klienci E.ON Polska mają dostęp w serwisie Mój E.ON.
- Nasi klienci są dla nas najważniejsi. Jako firma tworzymy rozwiązania z myślą o nich, by jeszcze lepiej mogli zarządzać swoim zużyciem energii. Chcemy ich wesprzeć, bo wiemy, że tego potrzebują. – mówi Janusz Moroz, członek zarządu E.ON Polska ds. handlu. – Nasze narzędzia cyfrowe, takie jak e-odczyty i wykresy zużycia, pomagają na bieżąco kontrolować wykorzystanie energii. Jest to szczególnie ważne w kontekście zamrożenia cen prądu i limitów zużycia. Dlatego zależy nam na tym, by jeszcze więcej osób dowiedziało się o nich i mogło z nich skorzystać.
Można płacić za realne zużycie energii elektrycznej
W ramach serwisu Mój E.ON firma udostępnia swoim klientom kilka usług, które pomagają kontrolować zużycie energii. Jednym z nich jest bezpłatna usługa e-odczyty, która zastępuje prognozy i pozwala płacić tylko za wykorzystaną energię. Klient, który korzysta z takiego rozwiązania, regularnie podaje wskazania licznika, a firma na tej podstawie wystawia e-fakturę. Dodatkowo, z aktywną usługą e-odczyty można wygodnie opłacać rachunki z pomocą darmowych, bezprowizyjnych e‑płatności. Nie trzeba się także martwić o przegapienie terminu podania e-odczytu. Każdy klient może włączyć powiadomienia mejlowe lub SMS, które o tym przypomną.
Równie praktycznym, dostępnym w serwisie Mój E.ON narzędziem są wykresy zużycia energii, które w graficznej formie pokazują ilość zużytej energii. Klienci z włączoną usługą e-odczyty mogą porównywać swoje zużycie miesiąc do miesiąca. Tym samym mogą regularnie sprawdzać, ile energii elektrycznej jeszcze mogą zużyć, zanim przekroczą swój roczny limit, obowiązujący w ramach Tarczy Solidarnościowej.
Ustawowe przepisy w praktyce
Tarcza Solidarnościowa wprowadziła zamrożone ceny prądu na poziomie średnich cen z 2022 roku i tzw. limity zużycia. Każde gospodarstwo domowe ma automatycznie zagwarantowaną cenę za prąd po zeszłorocznych stawkach, do zużycia na poziomie 2000 kilowatogodzin. Jeśli w ciągu roku przekroczy tę wartość, to sprzedawcy energii rozliczą zaistniałą nadwyżkę zgodnie z ceną maksymalną, wyznaczoną przez przepisy.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.