Komunikaty PR

Zielona energia w PepsiCo w trosce o przyszłość naszej planety

2020-01-16  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania inf_pras ( 0.04 MB )

Już w tym roku do obsługi wszystkich zakładów na terenie USA PepsiCo zapewni energię elektryczną pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych. Stany Zjednoczone to największy rynek zbytu dla producenta napojów i przekąsek, który odpowiada za prawie połowę całkowitego zużycia energii elektrycznej firmy na całym świecie. Niebawem ulubione przekąski i napoje Ameryki, w tym Lay's, SunChips, bubly, Gatorade czy Pepsi będą produkowane z wykorzystaniem energii elektrycznej w pełni pochodzącej ze źródeł takich jak słońce i wiatr.

Coraz więcej przedsiębiorstw kładzie nacisk na zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność swojego biznesu, poszukując rozwiązań przyjaznych środowisku. Strategia firmy PepsiCo „Winning with Purpose” oparta jest na filozofii zakładającej realizację celów ekonomicznych przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko. Aktualnie zapotrzebowanie operacyjne PepsiCo w dziewięciu krajach europejskich, w tym w Polsce, w 100% zaspokajane jest przez odnawialne źródła energii.

– W swojej strategii PepsiCo zobowiązuje się dbać o naturalne zasoby planety, stale poszukując nowych sposobów na ograniczenie zużycia surowców, w tym energii elektrycznej. W Polsce już od początku 2019 roku wszystkie 4 zakłady produkcyjne oraz centrala firmy w Warszawie zasilane są wyłącznie zieloną energią, pochodzącą w szczególności z wiatru – powiedział Michał Jaszczyk, prezes zarządu PepsiCo Polska. – Aktualnie jesteśmy na etapie analizowania innych korzystnych dla środowiska rozwiązań – dodał Jaszczyk.

Aby osiągnąć 100% udział energii odnawialnej w działalności na terenie USA, PepsiCo planuje wdrożyć zróżnicowany pakiet rozwiązań. Należą do niego umowy o zakup energii elektrycznej (PPA) oraz wirtualnej energii elektrycznej (VPPA), których celem jest finansowanie rozwoju nowych projektów w zakresie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Obejmują one farmy słoneczne i wiatrowe, a także certyfikaty energii odnawialnej (REC), czyli dokumenty certyfikowane przez niezależne podmioty wspierające produkcję zielonej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W 2020 roku portfel PepsiCo obejmować będzie więcej certyfikatów REC, aby w kolejnych latach do roku 2025 stopniowo zastępować je umowami PPA oraz VPPA.

– Rozpoczynamy dekadę, która okaże się krytyczna dla przyszłości naszej planety – powiedział Ramon Laguarta, prezes i dyrektor generalny PepsiCo. – PepsiCo zamierza zapewnić 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych niezbędnej do funkcjonowania firmy na terenie USA, ponieważ poważne zagrożenia związane z postępującymi zmianami klimatu wymagają od nas wszystkich szybszego i odważniejszego działania – dodał Laguarta.

Przewiduje się, że przejście na energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych w USA doprowadzi do 20% redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w skali całej działalności firmy (emisje z zakresu 1 i 2) względem stanu z roku 2015. Jest to istotny wkład w realizację celu firmy, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z prowadzonej działalności firmy o 20% do roku 2030 względem poziomu z roku 2015.

– Jako lider w naszej branży mamy obowiązek inspirować innych do korzystania z energii odnawialnej, a jednocześnie zachęcać do zmian systemowych, które przyczynią się do stworzenia bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności – powiedział Simon Lowden, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w PepsiCo.

PepsiCo kontynuuje rozbudowę własnych sieci energetycznych zasilanych ze źródeł odnawialnych. Niedawno w siedzibie głównej firmy w miejscowości Purchase w stanie Nowy Jork zainstalowane zostały nowe panele słoneczne, które stanowią uzupełnienie powstałych wcześniej instalacji na terenie całego kraju. Wśród nich są m. in. innymi panele słoneczne zainstalowane w zakładach Frito-Lay w Modesto w Kalifornii oraz Casa Grande w Arizonie, a także w zakładach produkujących napoje we Fresno w Kalifornii oraz Tolleson w Arizonie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności Biuro prasowe
2024-03-28 | 09:00

Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności

Zapobieganie zmianom klimatycznym oraz walka o ochronę naszej planety to powszechne tematy, które kraje rozwinięte uważają za absolutną konieczność. Ograniczenie emisji gazów
Energetyka Schneider Electric i NVIDIA tworzą projekty centrów danych AI
2024-03-27 | 01:00

Schneider Electric i NVIDIA tworzą projekty centrów danych AI

Schneider Electric połączy swoje doświadczenie w zakresie infrastruktury centrów danych z zaawansowanymi technologiami AI firmy NVIDIA, aby zaprezentować pierwsze publicznie dostępne
Energetyka Dekada stołecznych mikroinstalacji i stałe zainteresowanie OZE
2024-03-24 | 09:00

Dekada stołecznych mikroinstalacji i stałe zainteresowanie OZE

Stoen Operator, w dziesięciolecie pierwszego przyłączenia mikroinstalacji do swojej sieci, podsumowuje wyniki za 2023 rok związane z przyłączeniami fotowoltaiki i magazynów energii.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.