SunSol potraja przychód do 17,6 mln i dąży do zeroemisyjności z nową siedzibą
Panele fotowoltaiczne zdecydowanym liderem
Choć zainteresowanie OZE (Odnawialnymi Źródłami Energii) w Polsce już od kilku lat rośnie, to największym cieszą się panele fotowoltaiczne - nasz kraj znajduje się na 4. miejscu w Unii Europejskiej pod względem uruchomionych nowych mocy PV. Firma SunSol w roku 2020 sprzedała o ponad 300 proc. MW instalacji PV więcej w stosunku do roku 2018. W tym samym okresie na popularności zyskały również rozwiązania takie jak pompy ciepła – ich sprzedaż w ciągu ostatnich trzech lat z kolei wzrosła 7-krotnie.
– Według szacunków OZE stanowią obecnie 15 proc. wytwarzanej energii w kraju. Ze wszystkich odnawialnych źródeł energii największą popularnością cieszą się szczególnie panele fotowoltaiczne. Ich sprzedaż w ciągu ostatnich lat rośnie w Polsce w tempie około 200 proc. rocznie – mówi Michał Kitkowski, CEO SunSol. – Dostrzegamy zwiększone zainteresowanie również pompami ciepła. Jest ono rozwiązaniem nawet od 3 do 5 razy bardziej efektywnym niż kotły na paliwa kopalne, ale przede wszystkim dużo korzystniejszym dla środowiska. Wdrażaniu tego rozwiązania może pomóc m.in. skorzystanie z ulgi termomodernizacyjnej – jako firma pomagamy nie tylko w realizacji projektu i wykonaniu, ale także informujemy naszych klientów o dodatkowych możliwościach finansowania inwestycji.
Firma z misją. Realizacje na Polskiej Stacji Antarktycznej na biegunie południowym
SunSol projektuje systemy fotowoltaiczne już od ponad 8 lat. Firma powstała w 2013 roku, gdy w Polsce nie było jeszcze ustawodawstwa związanego z PV i wówczas była jedną z pierwszych Polsce, która oferowała tę usługę na rodzimym rynku. Od tego momentu rozwijała swoją działalność w kraju, wykonując instalacje fotowoltaiczne domowe i organizacji, takich jak Dom Zdrojowy w Sopocie czy gdańskiej Termy – producenta systemów grzewczych, jednocześnie sukcesywnie realizując projekty w różnych częściach globu, m.in. biegunie północnym i południowym, Malediwach czy Finlandii. Wraz z rozwojem stopniowo rozszerzała także zakres usług o pompy ciepła i elektromobilność.
Ideą, która przyświecała założycielowi firmy i jednocześnie genezą jej powstania ponad 8 lat temu była chęć polepszenia obecnego stanu środowiska naturalnego i dążenia do zeroemisyjności. Stąd firma nie tylko dba o powiększanie portfolio produktów o bardziej przyjazne dla niego m.in. panele bezołowiowe, ale także odbiera od klientów te już zużyte i oddaje je specjalistycznej, znajdującej się we Francji firmie utylizującej tego typu produkty. Założeniem SunSolu jest jednak edukacja klienta i przekonywanie do rozwiązań, które posłużą możliwie najdłużej – z korzyścią planety i zapewniając mu energetyczną niezależność.
– W naszej ofercie znajdują się produkty znanych i sprawdzonych marek premium, których panele są sprawne i wydajne. Doradzamy je naszym klientom, mając na uwadze zarówno motywacje względami ekonomicznymi, ale przede wszystkim aspekty ekologiczne, dlatego zawsze podkreślamy, że inwestując w takie rozwiązania nie warto iść na kompromis. Średni koszt inwestycji w panele produkujące 5 tys. kWh rocznie to około 25-35 tys. złotych, a czas zwrotu z inwestycji to obecnie 6-7 lat, lecz czas ten może ulec skróceniu. Dlatego w celu zapewnienia klientowi maksimum bezpieczeństwa i najwyższej jakości usług, procesem projektowania oraz instalacją zajmują się wyłącznie nasze zespoły – dodaje Michał Kitkowski, CEO SunSol.
Zeroemisyjna siedziba, zwiększenie zatrudnienia i elektromobilność. Plany na rok 2021
Ostatnie trzy lata działalności były dla firmy czasem intensywnego rozwoju, stąd w trzech kolejnych SunSol planuje zwiększenie zatrudnienia z 80 do 200 pracowników, szczególnie skupiając się na powiększeniu m.in. zespołów zajmujących się badaniami i rozwojem, projektowaniem i montażem instalacji. W planach firmy jest również przeprowadzka do nowej, pierwszej w regionie zeroemisyjnej i zeroenergetycznej siedziby – prace nad nią rozpoczęły się w tym roku i będzie to kolejny krok organizacji do ograniczenia wpływu na środowisko naturalne. Zamierzeniem organizacji w najbliższych latach jest także rozwój kompetencji w zakresie elektromobilności.
Instalacje fotowoltaiczne a turbiny wiatrowe – w co warto zainwestować?
Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł
Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.