Komunikaty PR

Stoen Operator inwestuje w cyfrowe innowacje dla rozwoju energetyki

2023-08-28  |  16:00
Biuro prasowe

Energetyka i cyfryzacja to dwa obszary gospodarki, które  łączą się i współdziałają. Digitalizacja wkracza do branży energetycznej i wspiera transformację tego sektora za pośrednictwem zaawansowanych narzędzi i rozwiązań. Wpływają one na rozwój systemu energetycznego, usprawnienie procesów wewnętrznych, zwiększenie bezpieczeństwa, jak również odporności infrastruktury - zwłaszcza na zagrożenia cyfrowe. Przykładem metodycznej realizacji założeń strategii rozwoju z pomocą rozwiązań z obszaru IT jest spółka Stoen Operator. Dostawca energii elektrycznej do ponad miliona klientów na terenie Warszawy systematycznie rozwija inteligentną sieć i wdraża u siebie innowacyjne projekty IT.

Inteligentne rozwiązania w zarządzaniu obsługą procesową klienta

Sprawna i uporządkowana obsługa klienta to jeden z obszarów wyzwań, z którymi mierzy się branża energetyczna. W związku z wymogami ustaw obowiązujących ten sektor, gromadzenie i bezpieczne przechowywanie danych, umów, historii rozliczeń czy udostępnianie klientom i podwykonawcom cyfrowych kanałów obsługi to jedynie część z nich. Stoen Operator postawił na kompatybilność z wymogami związanymi z cyfryzacją sektora energetycznego i wdraża nowy system klasy CRM – Salesforce Customer 360. Zastąpi on systemy istniejące już w zasobach warszawskiego OSD i usprawni, m.in., obsługę procesową klienta w ramach realizowanego przez całą branżę Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Firma, która odpowiada za wdrożenie tego projektu to PwC Polska.

 

Nowy CRM przyczyni się zwłaszcza do sprawnego sposobu zarządzania procesami klienckimi. Zgromadzi wszystkie dane dotyczące klientów, historii ich rozliczeń, umów i zgłaszanych spraw, a także przedstawi je w opcji widoku 360 stopni. Docelowo zautomatyzuje liczne procedury i posłuży jako wsparcie cyfrowych kanałów obsługi klienta i podwykonawcy. Ma umożliwić także szybką możliwość reakcji na potrzeby obsługi dystrybucji energii oraz digitalizacji procesów biznesowych end to end, jak również pozwolić na otwarcie rozwiązania na Internet rzeczy (Internet of Things – IoT).

 

AI i uczenie maszynowe z pomocą nowoczesnej energetyce

W Stoen Operator dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym możliwa jest nie tylko sprawniejsza obsługa procesowa klienta. Stołeczny operator systemu dystrybucyjnego postawił także na optymalizację pracy w zakresie danych z umów obligacyjnych i aktów notarialnych. Nawiązał w tym obszarze współpracę z firmą Globema, która wdrożyła w spółce narzędzie iDoc. Innowacyjna usługa to platforma informatyczna, która wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) i znacząco usprawniła prace zespołu Regulacji Prawnej Nieruchomości Stoen Operator.

 

Wyuczone modele AI kategoryzują rodzaje dokumentów oraz rozpoznają i interpretują ponad 30 informacji różnego typu. Po przetworzeniu dokumentów przez iDoc, użytkownik ma możliwość weryfikacji odczytanych wartości. Jeśli wszystko się zgadza, akceptuje i przekazuje dane wraz z otagowanym dokumentem do wewnętrznej bazy firmowej.

 

Wdrożenie platformy pozwoliło Stoen Operator przyspieszyć i uprościć kategoryzację umów, zastąpić tradycyjną analizę dokumentów ich cyfrową interpretacją, zautomatyzować manualne uzupełnianie danych w systemie IT i zapewnić większą bezbłędność danych umieszczonych w bazie. Narzędzie skróciło z 40 do 15 godzin roboczych (o 63%) czas poświęcany na archiwizację dokumentów dotyczących nieruchomości. Zespół, który wykorzystuje w pracy to rozwiązanie, wzbogaca również swoje kompetencje w zakresie pracy z technologią AI.

 

Z potencjału sztucznej inteligencji stołeczny OSD korzysta również podczas monitoringu i diagnostyki stanu urządzeń elektroenergetycznych. Algorytmy AI analizują dane dotyczące stanu urządzeń i są w stanie dostarczyć precyzyjne informacje na temat rodzaju awarii, lokalizacji problemu oraz sugerować najlepsze kroki naprawcze. Umożliwia to szybsze i bardziej efektywne naprawy, co z kolei skraca czas przestojów i minimalizuje negatywne skutki dla klientów. Dzięki temu OSD jest w stanie zapewnić niezawodne i bezpieczne dostawy energii elektrycznej dla mieszkańców i przedsiębiorstw w Warszawie.

 

W planach inwestycyjnych operatora znajdują się także kolejne wdrożenia, które zapewnią spółce dynamiczną i efektywną transformację cyfrową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Oferta instalacji pompy ciepła – na co zwrócić uwagę? Biuro prasowe
2024-02-14 | 12:07

Oferta instalacji pompy ciepła – na co zwrócić uwagę?

Analiza oferty montażu pompy ciepła jest kluczowym etapem dla inwestorów planujących instalację tego urządzenia grzewczego w swoim domu.  Nieuczciwe praktyki niektórych
Energetyka Schneider Electric rozwija generatywną AI wraz z Microsoft Azure OpenAI
2024-01-22 | 09:00

Schneider Electric rozwija generatywną AI wraz z Microsoft Azure OpenAI

Klienci i pracownicy Schneider Electric wykorzystują możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), która zapewnia wzrost produktywności, dając dostęp do nowych metod
Energetyka Schneider Electric w Davos: elektryfikacja dla dekarbonizacji gospodarki
2024-01-17 | 09:00

Schneider Electric w Davos: elektryfikacja dla dekarbonizacji gospodarki

Aby powstrzymać niekontrolowane zmiany klimatyczne, konieczne jest zwiększenie wykorzystania istniejących technologii. Schneider Electric, lider cyfrowej transformacji zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Nauka

Prognozy bólu powiązanego z pogodą byłyby pożyteczną innowacją. Osoby wrażliwe na zmiany aury mogłyby się lepiej do nich przygotować

Ponad 70 proc. osób cierpiących na migrenę zależną od warunków pogodowych chętnie skorzystałoby z narzędzia prognozującego wystąpienie u nich bólu. Niemal połowa z nich uważa, że taka wiedza pozwoliłaby im podjąć działania w celu uniknięcia przykrych dolegliwości lub ograniczenia aktywności we wskazanym czasie. Do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Georgii w Athens. Skutecznego narzędzia prognostycznego jeszcze nie wynaleziono. Z meteopatią zmaga się nawet co trzeci człowiek na świecie, a 10 proc. ludzi doświadcza natomiast migreny.

Konsument

Rozwój technologii nie idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To zagrożenie dla ochrony danych osobowych

Użytkownicy różnych aplikacji, systemów czy urządzeń nie zawsze są świadomi, czy i w jakim stopniu, przez kogo i do jakich celów będą gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Nierzadko nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że ktoś w ogóle takimi danymi zaczął administrować. Zdaniem ekspertów to efekt z jednej strony szybkiego rozwoju technologii, która pozwala coraz większe zbiory danych gromadzić na coraz mniejszych urządzeniach, a z drugiej – braku kampanii informacyjnej o prawach związanych z tymi danymi. Za zmianami nie nadąża też system prawny. Choć RODO działa już od niemal sześciu lat, to wciąż nie funkcjonuje tak jak zakładano. W międzyczasie powstają nowe regulacje, a przed rządem stoi wyzwanie wdrożenia ich do polskiego systemu prawnego oraz opracowania norm krajowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.