Komunikaty PR

Serwerownie na zamówienie. Jak projektuje się najnowsze szafy teleinformatyczne?

2019-09-02  |  09:00
Do pobrania Schneider ( 0.04 MB )

Szafy rack można stosować do wielu potrzeb: serwerowe przeznaczone są do montażu serwerów, switchy, routerów, natomiast sieciowe są dedykowane osprzętowi sieciowemu, czyli okablowaniu i patch panelom. Jednak niezależnie od przeznaczenia, każda szafa teleinformatyczna wymaga rozprowadzania energii wewnątrz niej. Jak dobrze zaplanować dystrybucję energii w szafach i dostosować je do oczekiwań klientów?

Zasilanie wewnątrz szafy

Energię elektryczną do serwerowni dostarcza zewnętrzny dostawca. Następnie prąd musi zostać rozprowadzony wewnątrz szafy teleinformatycznej. Na tym etapie potrzebny jest Rack PDU (power distribution unit) rodzaj rozgałęziacza lub rozdzielnicy, który pozwala na dystrybucję energii do odbiorników zainstalowanych w szafach.

– Obecnie na rynku jest dostępnych kilka rodzajów listew zasilających  do szaf teleinformatycznych, które różnią się od siebie m.in. stopniem zaawansowania. Część z nich ma możliwość monitorowania i opomiarowania takich paramentów jak pobór mocy czy napięcie. Bardziej zaawansowane mogą być włączane i wyłączane zdalnie. Dobór odpowiedniego rack PDU zależy od potrzeb i wielkości serwerowni. – mówi Cezary Gutowski, kierownik wsparcia sprzedaży systemów zasilania gwarantowanego i szaf teleinformatycznych w Schneider Electric.

Aby wybrać odpowiedni rack PDU należy przede wszystkim zdecydować jak bardzo zaawansowane urządzenie jest potrzebne w serwerowni – dostarczające wyłącznie zasilanie, z opomiarowaniem, czy może z możliwością zdalnego włączania i wyłączania. Kolejne elementy, które trzeba rozważyć to m.in. sposób montażu (pionowy czy poziomy), rodzaj wejścia (od przodu czy od tyłu), a także rodzaj zasilania (jednofazowe lub trójfazowe).

Skrojone do potrzeb

Pomimo szerokiej oferty rack PDU, klienci poszukują zindywidualizowanych rozwiązań, które jak najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby.

- Klienci coraz częściej oczekują, że znajdą na rynku rozwiązanie odpowiadające ich konkretnym wymaganiom, dlatego wprowadziliśmy gamę Custom Rack PDU oraz towarzyszący im konfigurator, który zwiększa liczbę opcji wyboru listew PDU. Dzięki temu odbiorcy mogą dostosowywać parametry i funkcje do swoich potrzeb: m.in. mogą zmienić liczbę gniazd wyjściowych, dodać brakujące gniazda, a nawet wybrać kolor gniazd oraz kabli – mówi Cezary Gutowski.

Polski rynek data center jest największy w regionie Europy Środkowo- Wschodniej, w ciągu ostatniego roku o 5% wzrosła dostępność powierzchni kolokacyjnych w centrach danych[1]. Grupę szczególnie zainteresowaną tworzeniem rack PDU pod własne wymagania stanowią właśnie właściciele serwerowni kolokacyjnych, którzy wynajmują przestrzeń serwerowni dla innych firm. Jak pokazują badania, ten rynek jest w fazie wzrostowej, a konkurencyjność można zapewnić wprowadzając ofertę rack PDU dostosowaną do potrzeb najemców. 

 

O Schneider Electric 

W Schneider Electric wierzymy, że dostęp do energii i zasobów cyfrowych to podstawowe prawo każdego człowieka. Stwarzamy warunki do poprawy efektywności energetycznej dla każdego, w każdym miejscu i w każdej chwili. Nazywamy to Life Is On.

 

Oferujemy cyfrowe rozwiązania z zakresu zarządzania energią i automatyki, zapewniające wydajność i zrównoważony rozwój. Łączymy najlepsze na świecie technologie energetyczne, automatykę w czasie rzeczywistym, oprogramowanie i usługi w ramach zintegrowanych rozwiązań dla domów, budynków, centrów danych, infrastruktury i przemysłu.

 

Wykorzystujemy nieskończone możliwości, jakie zapewnia otwarta, globalna, innowacyjna społeczność z pasją podzielająca nasze wartości, takie jak Szczytny Cel, Otwartość i Zaangażowanie.

 

www.se.com/pl

 


[1] Polska ma największy rynek data center największy w regionie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Priorytety Ministerstwa Klimatu i Środowiska a biznes Biuro prasowe
2021-02-25 | 13:00

Priorytety Ministerstwa Klimatu i Środowiska a biznes

Opublikowane w pierwszym tygodniu lutego priorytety rozwoju krajowej energetyki w interpretacji polskiego rządu, mogą rzucić nowe światło na współpracę sektora państwowego z
Energetyka Największe instalacje OZE. Wśród krajów z rekordowymi inwestycjami PV...Polska
2021-02-22 | 11:00

Największe instalacje OZE. Wśród krajów z rekordowymi inwestycjami PV...Polska

Wymykające się przyjętym standardom inwestycje, wciąż wzbudzają dużo emocji w branży energetycznej. W kategorii powierzchni i przepustowości prym wiodą przede wszystkim elektrownie
Energetyka Wysokie rachunki za ogrzewanie? Dowiedz się, jak je zredukować
2021-01-11 | 14:26

Wysokie rachunki za ogrzewanie? Dowiedz się, jak je zredukować

Czy automatyka grzewcza pozwoli przeciętnemu Polakowi realnie obniżyć koszty ogrzewania? A jeśli tak, to w jaki sposób? Jakie kroki warto podjąć, by na co dzień wydawać mniej na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Robotyka i SI

Roboty i skanery 3D przyszłością edukacji. Już dziś pozwalają uczyć programowania i mogą stworzyć model ciała człowieka

Nowe technologie coraz mocniej zaznaczają swoją obecność w dziedzinie edukacji. Roboty edukacyjne uczą programowania nawet najmłodsze dzieci, roboty społeczne potrafią czytać książki i uczyć języków, a skanery 3D ułatwią naukę ludzkiej anatomii. Choć pandemia utrudniła prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla dzieci, to tempo tworzenia nowych rozwiązań nie maleje. – Sztuczna inteligencja i robotyzacja to zdecydowanie właściwe kierunki dla rozwoju edukacji – mówi Maciej Trojnacki, prezes zarządu Eduroco.

Robotyka i SI

Neuromarketing coraz silniejszym narzędziem sprzedaży. Coraz silniej wpływa na nasze decyzje zakupowe

Analiza reakcji mózgu klienta na bodziec wizualny jest coraz częściej wykorzystywana w procesie projektowania produktów i opakowań. Znajduje również zastosowanie przy budowaniu stron internetowych, etykiet cenowych czy ekspozycji w sklepach. W przyszłości neuromarketing będzie się prawdopodobnie posiłkował innymi technologiami, jak wirtualna rzeczywistość czy analiza Big Data. – Neuromarketing zbiera całą wiedzę o mózgu i próbuje te procesy wytłumaczyć i przełożyć na skuteczniejsze mechanizmy rynkowe – tłumaczy Wojciech Broniatowski, dyrektor operacyjny CortiVision.