SERES 3: pierwsze kroki na polskim rynku pojazdów elektrycznych
Wśród polskich kierowców rośnie zainteresowanie ekologicznym transportem. Niedawno firma Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm SERES i Yutong w krajach bałtyckich i w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych SERES, która jest dostępna u polskich dealerów.
- Cieszymy się, że nasze plany rozwojowe przynoszą efekty. Sieć sprzedaży SERES szybko się powiększa – za sprzedaż samochodów SERES 3 odpowiada już 5 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim SERES spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – mówi Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.
-Jako wiodący dealer nowych samochodów w Polsce, czujemy się odpowiedzialni za kreowanie rzeczywistości i budowanie świadomości technologii przyszłości – mówi Kamil Kroplewski, kierownik ds. sprzedaży flotowej w Grupie Plichta. – Elektryfikacja to przyszłość, która zaczyna się już dziś. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie dużego projektu, którego celem jest wprowadzenie samochodów elektrycznych na polski rynek i upowszechnienie technologii jutra. Mity na temat pojazdów elektrycznych mogą być zaskakujące i uważam, że potrzebna jest edukacja klientów poprzez możliwość dotknięcia i przetestowania samochodów elektrycznych na własną rękę. Grupa Plichta zawsze podchodziła do biznesu w sposób innowacyjny, co zaowocowało wyborem nowej, jeszcze mało znanej w Polsce marki – SERES. Uważamy, że SERES jest marką niezwykle atrakcyjną, z wysokiej jakości designem i interesującymi rozwiązaniami i to właśnie będziemy prezentować klientom, którzy zdecydują się odwiedzić nasz salon i odbyć jazdę próbną.
Zdaniem Dariusza Olejnika, współwłaściciela Kingsman Finance, z perspektywy ekonomicznej SERES jest dobrą alternatywą dla innych marek EV. – Pod względem jakości, designu i technologii dorównuje liderom w branży. Ponadto SERES gwarantuje natychmiastową dostępność, co jest rzadkością w porównaniu z konkurencją. Planujemy zaoferować SERES firmom działającym na rynku wynajmu i leasingu jako niezawodną i ekonomiczną opcję. Samochody elektryczne to przyszłość. Co tydzień obserwujemy wzrost liczby rejestracji nowych pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym. Obecnie, w związku ze zmianami w polityce cenowej paliw, widzimy jeszcze większe zainteresowanie branżą EV. Ceny tych samochodów, jak również ich jakość, są praktycznie na tym samym poziomie, co tradycyjne alternatywy transportowe, dlatego coraz więcej osób rozważa ich zakup.
Witold Jakubowski, dyrektor handlowy w Satall Łódź, podzielił się spostrzeżeniem, że klienci wybierający SERES mają podobną mentalność, nastawioną na rozwiązania przyjazne środowisku. – Widzimy, jak nasi klienci mówią o chęci ograniczenia produkcji CO2, wspierania inicjatyw ekologicznych przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Nic dziwnego, że wybierają SERES jako alternatywę dla coraz droższych pojazdów napędzanych tradycyjnymi paliwami. Kierowcy SERES mówią, że lubią nowo wprowadzoną markę ze względu na wysokiej jakości komponenty i niesamowity komfort. Innym ważnym czynnikiem, o którym mówiono, jest pojemność baterii, która bezpośrednio wpływa na zasięg pojazdu i pozwala na pokonywanie znacznych dziennych dystansów bez konieczności dodatkowego ładowania.
SERES EVs to technologia pojazdów elektrycznych, opracowana w Dolinie Krzemowej w USA, której komponenty wyprodukowane są w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Podczas opracowywania tych samochodów elektrycznych szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska. W samochodach elektrycznych zastosowano bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) – jeden z najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów litowych, zapewniający stabilność i długowieczność.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.