Schneider Electric rozwija generatywną AI wraz z Microsoft Azure OpenAI
- Klienci i pracownicy Schneider Electric wykorzystują możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), która zapewnia wzrost produktywności, dając dostęp do nowych metod pracy
- Współpraca z Microsoft w zakresie sztucznej inteligencji koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Schneider Electric, lider cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, wykorzystuje możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), aby wzmocnić pozycję klientów i usprawnić swoje działania wewnętrzne.
Schneider Electric integruje się z Microsoft Azure OpenAI w celu opracowania rozwiązań, które wykorzystują algorytmy do generowania tekstu, kodu i innego rodzaju treści. W efekcie firma zmienia swoje podejście do różnych procesów operacyjnych, usprawniając czasochłonne zadania, optymalizując dystrybucję zasobów, a także zwiększając wydajność. To kolejne wdrożenie w ramach wieloletniej współpracy z Microsoft. Równocześnie Schneider Electric kontynuuje stosowanie rozwiązań GenAI do wprowadzania innowacji w swoim portfolio.
Najważniejsze aspekty wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji przez Schneider Electric obejmują:
- Resource Advisor Copilot – wykorzystując algorytmy dużych modeli językowych (LLM) dzięki Microsoft Azure OpenAI, Schneider Electric narzędzie Copilot jako wygodnego cyfrowego towarzysza wbudowanego w architekturę Resource Advisor. Copilot zapewnia klientom zaawansowaną analizę danych, optymalizację wydajności, wizualizację i wspomaganie decyzji, a także możliwość płynnego przetwarzania skomplikowanej wiedzy branżowej i informacji z systemu Resource Advisor, przy zachowaniu zasad cyberbezpieczeństwa.
- Jo-Chat GPT – wewnętrzny asystent konwersacji oparty na usłudze Microsoft Azure OpenAI umożliwia pracownikom korzystanie z potencjału generatywnej sztucznej inteligencji w bezpieczny sposób.
- Finance Advisor – ten asystent konwersacyjny zapewnia analitykom prosty i skuteczny sposób na znalezienie precyzyjnych informacji dotyczących kwestii księgowych, obejmując również inne funkcje w globalnej strukturze finansowej. Umożliwia spójne, zgodne z przepisami i terminowe podejmowanie decyzji.
- Knowledge Bot – to asystent konwersacji, który wspiera pracowników działów obsługi klienta w znalezieniu dokładnych odpowiedzi na zapytania klientów oraz proponuje właściwą odpowiedź w oparciu o obszerną dokumentację wewnętrzną.
- Wyszukiwanie dialogowe – pomaga klientom Schneider Electric wyszukać rozwiązania, których potrzebują, a wszystko to w naturalnym stylu konwersacji przy użyciu funkcji wyszukiwania znaczeniowego.
Schneider Electric planuje też integrację Github Copilot w celu udoskonalenia procesów i operacji związanych z tworzeniem ofert, a także Sales Copilot do dalszego wsparcia pracowników pierwszej linii.
Philippe Rambach, dyrektor ds. sztucznej inteligencji w Schneider Electric, komentuje postęp technologiczny i biznesowy firmy. – Generatywna sztuczna inteligencja zmienia zasady gry, dlatego właśnie inwestujemy w tę technologię. Dzięki niej udało nam się zwiększyć wewnętrzną produktywność. GenAI wprost wpisuje się w nasze zaangażowanie w ciągłe doskonalenie rozwiązań i usług oraz dążenie do innowacyjności opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju.
Hub AI w Schneider Electric został uruchomiony w 2021 roku, zanim technologia generatywnej sztucznej inteligencji stała się powszechna. Wraz z pojawieniem się nowych narzędzi, firma stworzyła dedykowany, kluczowy zespół GenAI, który ściśle współpracuje z wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami, aby szybko wykrywać i implementować nowe możliwości zastosowania tej technologii.
Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji oraz integracja z Microsoft Azure OpenAI przez Schneider Electric podkreśla zaangażowanie firmy w bycie liderem innowacji technologicznych w zarządzaniu energią i automatyce przemysłowej. Zarówno Microsoft, jak i Schneider Electric są skoncentrowane na wykorzystaniu zaawansowanych technologii w celu zwiększenia wydajności, wspierania innowacji i osiągania celów zrównoważonego rozwoju.
– Microsoft Azure OpenAI umożliwia firmie Schneider Electric sprawne opracowywanie, wyskalowanych, opłacalnych i opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań, które są zgodne z naszymi wspólnymi ambicjami dotyczącymi zrównoważonej i zdigitalizowanej przyszłości – mówi Dominik Wee, wiceprezes ds. produkcji i mobilności w firmie Microsoft.
Oferta Schneider Electric bazująca na Microsoft Azure obejmuje rozwiązania Internetu Rzeczy (IoT) nowej generacji oparte na chmurze, a także zaawansowane możliwości w zakresie danych i sztucznej inteligencji.
Obie firmy współpracują ze sobą, pomagając klientom wypełnić lukę między wyznaczaniem ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju a ich realizacją.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.