Saule Technologies pokazało produkt, który zrewolucjonizuje rynek fotowoltaiczny
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Saule Technologies, polska spółka tworząca elastyczne ogniwa fotowoltaiczne na bazie technologii perowskitowej, zaprezentowała lamele – łamacze światła, które mogą zdefiniować przyszłość hi-tech. Prezentacja produktu odbyła się przy współpracy z partnerami – Somfy oraz Aliplast. Spółka zamierza skomercjalizować lamele we współpracy z firmą, która zostanie wyłoniona w przetargu.
Ogniwa słoneczne nawet na fasadach
Saule Technologies, polska spółka tworząca elastyczne ogniwa słoneczne na bazie technologii perowskitowej, oficjalnie wychodzi ze swoją ofertą do europejskiego biznesu. Spółka, która ma już podpisane listy intencyjne na kilkaset tysięcy m2 lekkich konstrukcji dachowych i fasadowych opartych na ogniwach perowskitowych, zaprezentowała kolejny komercyjny produkt oparty na własnym pomyśle: automatyczne lamele – łamacze światła wyposażone w perowskitowe ogniwa słoneczne. Po raz pierwszy zostały one zaprezentowane na torze Silesia Ring. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele kadry zarządzającej z kilkudziesięciu największych polskich firm z branż, takich jak: logistyka, retail, FMCG, telekomunikacja czy nieruchomości. Prezentowany podczas premiery produkt posiadał system automatyzacji i smart sterowania osłoną firmy Somfy i wykonany był na konstrukcji aluminiowej dostarczonej przez Aliplast.
Zaprezentowane przez Saule Technologies lamele mogą także współpracować z instalowaną na dachach stacją pogodową. Dzięki aktualizowanym na bieżąco danym automatycznie zmieniają swoje ustawienie względem pozycji Słońca, by zapewnić użytkownikom budynków komfort cieplny i wizualny niezależnie od pory roku. System pozwala na integrację z niemal każdą automatyką budynkową BMS (Building Management System) i w pełni wpisuje się w trendy smart building czy smart house. Lamele mogą być dostosowane do preferencji konsumentów, począwszy od użytego materiału, jak aluminium, drewno, szkło czy tworzywa sztuczne, przez kształt i szerokość, po kolor. Dodatkowo rozwiązanie zabezpiecza budynek przed przegrzewaniem czy wychłodzeniem, znacząco redukując koszty eksploatacji klimatyzacji i ogrzewania we wszystkich rodzajach budynków.
W przeciwieństwie do tradycyjnych ogniw krzemowych, ogniwa perowskitowe są elastyczne, lekkie, ultracienkie i półprzezroczyste. Ich wytwarzanie nie wymaga wysokich temperatur, co przekłada się na znacząco mniejsze zużycie energii, niższe koszty produkcji i możliwość wykorzystywania jako podłoża rozmaitych powierzchni, nawet folii lub tekstyliów. Ogniwa perowskitowe mogą generować energię ze sztucznego światła i, w odróżnieniu od paneli krzemowych, są wydajne nawet wtedy, gdy promienie słoneczne padają pod innym kątem niż 90 stopni. Dzięki tej przewadze nad ogniwami krzemowymi, a także wspomnianej bardzo małej wadze, można je montować nawet na pionowych elementach elewacji.
Rywalizacja o wysoką stawkę
Podczas premiery spółka Saule Technologies poinformowała o organizacji przetargu na licencję produktu na Europę. Jego zwycięzca zyska możliwość sprzedaży rozwiązania na wyłączność na całym kontynencie lub wybranych rynkach. Oferty można składać do 15.01.2021 Szczegóły przetargu są dostępne na stronie Saule Technologies pod adresem: sauletech.com/newproducts.
– To dla nas wyjątkowy moment. Nasze ogniwa perowskitowe opuszczają laboratorium i możemy zaprezentować światu, jak będą zmieniały otaczającą nas rzeczywistość – powiedział Piotr Krych, CEO Saule Technologies. – Udowadniamy, że polska firma jest w stanie przygotować produkt, który zrewolucjonizuje branżę fotowoltaiczną, spełniając wysokie wymagania klientów B2B utility scale. Nie bez powodu na miejsce premiery wybraliśmy tor Silesia Ring, gdzie w otoczeniu samochodów elektrycznych Porsche Taycan zaprezentowaliśmy nasze rozwiązanie – motoryzację i fotowoltaikę łączy coraz więcej. Zwłaszcza w odsłonie 2.0, pozwalającej dzięki ogniwom perowskitowym czerpać energię elektryczną ze światła niemal wszędzie. Teraz, chcąc wykonać kolejny krok w drodze do komercjalizacji lameli, ogłaszamy przetarg na partnera, z którym już wkrótce sprawimy, że to rozwiązanie pojawi się na elewacjach budynków biurowych, centrów handlowych, magazynów polskich i innych europejskich miast.
– Przygotowywaliśmy się do tej premiery od wielu miesięcy, tworząc system automatyki i smart sterowania, pozwalający na jak największą ekspozycję paneli fotowoltaicznych na światło dzienne – dodał Waldemar Niedziela, Business Developer CBS w Somfy. – Łamacze słońca z ogniwami perowskitowymi to kolejny krok w stronę budownictwa zrównoważonego, które opiera się o efektywność energetyczną obiektów budowlanych przy jednoczesnym dążeniu do jak najwyższego poziomu well-being użytkowników przestrzeni biurowych, komercyjnych, a nawet mieszkalnych.
– Wykorzystując nasze kilkudziesięcioletnie doświadczenie, stworzyliśmy dla rozwiązania konstrukcję, która pozwoli przetrwać porywiste wiatry i niesprzyjające warunki atmosferyczne – podsumował Marek Sałaga, Dyrektor Handlowy w Aliplast. – Cieszymy się, że nasze wspólne rozwiązanie ujrzało światło dzienne i jesteśmy dumni, że razem z Saule Technologies i Somfy stajemy się częścią rewolucji solarnej, która, mamy nadzieję, zmieni oblicze zielonej energii, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Zaproszeni do Porsche Experience Center Silesia Ring goście mieli okazję nie tylko wziąć udział w prezentacji rozwiązań Saule Technologies, ale też przekonać się, pod czujnym okiem instruktorów z Porsche Experience, że rewolucja energetyczna to także samochody elektryczne będące w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 2,8 s.
Podsumowanie, zawierające wypowiedzi gości na temat rozwiązań zaprezentowanych w trakcie Perovskite Day, jest dostępne pod adresem: sauletech.com/newproducts. Wydarzenie było zorganizowane przez Saule Technologies, Somfy, Aliplast i Columbus Energy.
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.