Komunikaty PR

Oferta instalacji pompy ciepła – na co zwrócić uwagę?

2024-02-14  |  12:07
Biuro prasowe

Analiza oferty montażu pompy ciepła jest kluczowym etapem dla inwestorów planujących instalację tego urządzenia grzewczego w swoim domu.  Nieuczciwe praktyki niektórych firm działających na rynku pomp ciepła sprawiają, że klienci często mogą nie być zadowoleni z wykonanej instalacji urządzenia. Zazwyczaj przyczyną tego jest złe dopasowanie pompy do gospodarstwa domowego oraz wykonanie montażu w sposób wadliwy.

Jak prawidłowo analizować ofertę zakupu pompy ciepła? Tłumaczy ekspert firmy Woltair, Michał Chaberski.

Podstawowe elementy, które muszą być dokładnie sprecyzowane to:

  • zakres dostawy oraz prac, które będą wykonane;
  • jasna i transparentna informacja na temat końcowej ceny;
  • warunki płatności oraz termin realizacji.

Bardzo ważnym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę przy analizie oferty jest to, czy materiały i towar z jakich ma zostać wykonana instalacja, zostały jasno zdefiniowane i nie pozostaje żadne pole do zastosowania tanich i mało jakościowych zamienników. Istotna, m.in. ze względu na poziom dofinansowania, jest także klasa energetyczna urządzenia. Ponadto w przypadku opcji finansowania należy przeanalizować warunki tego kredytu, z jakim oprocentowaniem mamy do czynienia oraz sprawdzić RRSO.

Jakie zapisy w ofercie powinny nas zaniepokoić?

Niektóre firmy podają jedynie model pompy ciepła, zaś reszta komponentów opisana jest bardzo ogólnie, co daje szerokie pole do nadużyć. Takie praktyki prowadzą do tego, że można je w dowolny sposób zamieniać na etapie przystępowania do realizacji. Klient może nie znać tych produktów i nie mieć pewności co do ich klasy i jakości.

Kolejną kwestią jest to, że w ramach jednego modelu pompy ciepła występuje czasem kilka jej wersji, np. przeznaczonych do grzania, do grzania i chłodzenia, 1- lub 3-fazowe. Bez szczegółowej specyfikacji możemy zdecydować się na urządzenie, które nie będzie spełniało naszych oczekiwań. Ponadto oferta, która nie zawiera dokładnych, doprecyzowanych zapisów w zakresie wykonania prac instalacyjnych, może okazać się rozczarowująca dla inwestora na etapie przystąpienia do ich realizacji, czyli niestety już zbyt późno.

Jak powinna być opracowana prawidłowa oferta?

Każda oferta powinna być dopasowana w bardzo indywidualny sposób. Takie jest nasze podejście w Woltair, gdyż przygotowujemy ofertę pod kątem doboru samego urządzenia, jak i usług dodatkowych, np.: budowa posadowienia pod pompę ciepła, wycięcie i wyniesienie pieca, polisa ubezpieczeniowa czy system antyzamrożeniowy w przypadku pomp ciepła monoblok. Oprócz tego pompę ciepła możemy m.in.  integrować z kotłem gazowym czy stałopalnym, rozbudowywać standardowy pakiet o drugi obieg grzewczy, zmieniać zasobnik na solarny (z dwoma wężownicami do pompy ciepła i solarów). Kluczowe komponenty zawierają informacje na temat producenta i modelu. Nie podajemy na przykład ogólnej informacji o buforze o pojemności 100 l, tylko konkretny model wraz z producentem. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która przedstawia ofertę w sposób tak szczegółowy.

Dzięki modelowi działalności w formie marketplace posiadamy w ofercie 12 marek pomp ciepła, w tym swój własny model – WLTR. Tak szeroka gama urządzeń daje nam pewność, że nasza oferta jest zawsze dopasowana do potrzeb klienta i warunków budynku.

Jak długo trzeba czekać na ofertę instalacji pompy ciepła?

Kalkulator online Woltair dla zapytań dotyczących pomp ciepła i fotowoltaiki: https://www.woltair.pl/kalkulator prowadzi klientów przez wycenę i pomaga określić zapotrzebowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb. Pozwoli to zaoszczędzić czas dla obu stron – klienta i firmy. Podczas gdy zwykle na rynku przygotowanie odpowiednio dopasowanej oferty  zajmuje od kilku dni do kilku tygodni, Woltair zrobi to w ok. 3 minuty. Klienci oczekują szybkości, oszczędności czasu i pieniędzy. Dlatego chcemy być tak wydajni, jak to tylko możliwe, jeśli chodzi o sprzedaż cyfrową.

Michał Chaberski, Woltair HVAC Product Manager

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną! Biuro prasowe
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
2024-12-04 | 12:30

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu

Projekt Baltic Sea Hydrogen Valley został wyróżniony przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska podczas IV Konferencji Porozumienia Wodorowego Nagrodzony projekt to pionierska

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.