Komunikaty PR

Oferta instalacji pompy ciepła – na co zwrócić uwagę?

2024-02-14  |  12:07
Biuro prasowe

Analiza oferty montażu pompy ciepła jest kluczowym etapem dla inwestorów planujących instalację tego urządzenia grzewczego w swoim domu.  Nieuczciwe praktyki niektórych firm działających na rynku pomp ciepła sprawiają, że klienci często mogą nie być zadowoleni z wykonanej instalacji urządzenia. Zazwyczaj przyczyną tego jest złe dopasowanie pompy do gospodarstwa domowego oraz wykonanie montażu w sposób wadliwy.

Jak prawidłowo analizować ofertę zakupu pompy ciepła? Tłumaczy ekspert firmy Woltair, Michał Chaberski.

Podstawowe elementy, które muszą być dokładnie sprecyzowane to:

  • zakres dostawy oraz prac, które będą wykonane;
  • jasna i transparentna informacja na temat końcowej ceny;
  • warunki płatności oraz termin realizacji.

Bardzo ważnym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę przy analizie oferty jest to, czy materiały i towar z jakich ma zostać wykonana instalacja, zostały jasno zdefiniowane i nie pozostaje żadne pole do zastosowania tanich i mało jakościowych zamienników. Istotna, m.in. ze względu na poziom dofinansowania, jest także klasa energetyczna urządzenia. Ponadto w przypadku opcji finansowania należy przeanalizować warunki tego kredytu, z jakim oprocentowaniem mamy do czynienia oraz sprawdzić RRSO.

Jakie zapisy w ofercie powinny nas zaniepokoić?

Niektóre firmy podają jedynie model pompy ciepła, zaś reszta komponentów opisana jest bardzo ogólnie, co daje szerokie pole do nadużyć. Takie praktyki prowadzą do tego, że można je w dowolny sposób zamieniać na etapie przystępowania do realizacji. Klient może nie znać tych produktów i nie mieć pewności co do ich klasy i jakości.

Kolejną kwestią jest to, że w ramach jednego modelu pompy ciepła występuje czasem kilka jej wersji, np. przeznaczonych do grzania, do grzania i chłodzenia, 1- lub 3-fazowe. Bez szczegółowej specyfikacji możemy zdecydować się na urządzenie, które nie będzie spełniało naszych oczekiwań. Ponadto oferta, która nie zawiera dokładnych, doprecyzowanych zapisów w zakresie wykonania prac instalacyjnych, może okazać się rozczarowująca dla inwestora na etapie przystąpienia do ich realizacji, czyli niestety już zbyt późno.

Jak powinna być opracowana prawidłowa oferta?

Każda oferta powinna być dopasowana w bardzo indywidualny sposób. Takie jest nasze podejście w Woltair, gdyż przygotowujemy ofertę pod kątem doboru samego urządzenia, jak i usług dodatkowych, np.: budowa posadowienia pod pompę ciepła, wycięcie i wyniesienie pieca, polisa ubezpieczeniowa czy system antyzamrożeniowy w przypadku pomp ciepła monoblok. Oprócz tego pompę ciepła możemy m.in.  integrować z kotłem gazowym czy stałopalnym, rozbudowywać standardowy pakiet o drugi obieg grzewczy, zmieniać zasobnik na solarny (z dwoma wężownicami do pompy ciepła i solarów). Kluczowe komponenty zawierają informacje na temat producenta i modelu. Nie podajemy na przykład ogólnej informacji o buforze o pojemności 100 l, tylko konkretny model wraz z producentem. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która przedstawia ofertę w sposób tak szczegółowy.

Dzięki modelowi działalności w formie marketplace posiadamy w ofercie 12 marek pomp ciepła, w tym swój własny model – WLTR. Tak szeroka gama urządzeń daje nam pewność, że nasza oferta jest zawsze dopasowana do potrzeb klienta i warunków budynku.

Jak długo trzeba czekać na ofertę instalacji pompy ciepła?

Kalkulator online Woltair dla zapytań dotyczących pomp ciepła i fotowoltaiki: https://www.woltair.pl/kalkulator prowadzi klientów przez wycenę i pomaga określić zapotrzebowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb. Pozwoli to zaoszczędzić czas dla obu stron – klienta i firmy. Podczas gdy zwykle na rynku przygotowanie odpowiednio dopasowanej oferty  zajmuje od kilku dni do kilku tygodni, Woltair zrobi to w ok. 3 minuty. Klienci oczekują szybkości, oszczędności czasu i pieniędzy. Dlatego chcemy być tak wydajni, jak to tylko możliwe, jeśli chodzi o sprzedaż cyfrową.

Michał Chaberski, Woltair HVAC Product Manager

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł Biuro prasowe
2024-04-22 | 01:00

Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł

Na początku kwietnia Solplanet ruszył z programem cashbacku dla instalatorów swoich falowników. Promocja dotyczy trzech serii przeznaczonych do instalacji domowych, biznesowych
Energetyka Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności
2024-03-28 | 09:00

Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności

Zapobieganie zmianom klimatycznym oraz walka o ochronę naszej planety to powszechne tematy, które kraje rozwinięte uważają za absolutną konieczność. Ograniczenie emisji gazów
Energetyka Schneider Electric i NVIDIA tworzą projekty centrów danych AI
2024-03-27 | 01:00

Schneider Electric i NVIDIA tworzą projekty centrów danych AI

Schneider Electric połączy swoje doświadczenie w zakresie infrastruktury centrów danych z zaawansowanymi technologiami AI firmy NVIDIA, aby zaprezentować pierwsze publicznie dostępne

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Ochrona środowiska

Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne

Marzec 2024 roku był 10. miesiącem z rzędu, który pobił rekord temperatur w historii globalnych pomiarów dla danego miesiąca roku – wskazują dane Copernicus Climate Change Service (C3S). Średnia temperatura wyniosła 14,14 st. C, czyli o 0,73 st. C więcej niż średnia dla marca z lat 1991–2020. Marzec był też o 1,68 st. cieplejszy niż w okresie przedindustrialnym, do którego odnoszą się globalne cele zawarte w porozumieniu paryskim. Kolejny miesiąc z rekordem ciepła oznacza nasilone zjawiska klimatyczne, również te ekstremalne. 2023 rok był w Europie okresem rekordów w tym zakresie, m.in. największych pożarów, powodzi czy fal upałów – wynika z raportu C3S i Światowej Organizacji Meteorologicznej.

Transport

Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację

Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.