Nestlé Polska i GoldenPeaks Capital: umowa na energię słoneczną
Nestlé Polska i fundusz GoldenPeaks Capital podpisują umowę PPA na odbiór energii elektrycznej z elektrowni słonecznych
Jedna trzecia energii elektrycznej, zasilającej wszystkie fabryki Nestlé w Polsce, będzie wkrótce pochodzić z farm fotowoltaicznych, zlokalizowanych w naszym kraju.
Przełomowa umowa podpisana przez polski oddział Nestlé oraz globalny fundusz GoldenPeaks Capital zakłada dostarczanie 44 GWh energii elektrycznej pochodzenia słonecznego rocznie przez kolejne lata. Energia dla 7 polskich fabryk Nestlé popłynie z 22 wysokowydajnych farm fotowoltaicznych zlokalizowanych w północno-zachodniej i zachodniej części kraju. Pierwsze dostawy pochodzącego z nich prądu rozpoczęły się na przełomie sierpnia i września br.
– Inwestycja w odnawialne źródła energii ma dla nas strategiczne znaczenie. To oczywiście element dywersyfikacji dostaw i źródeł energii, bo już wcześniej wszystkie lokalne fabryki korzystały z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych, nabywanej u autoryzowanych dostawców, z gwarancją pochodzenia w postaci odpowiednich certyfikatów. To także istotny krok na drodze realizacji planu zerowej emisyjności firmy – mówi Artur Jankowski, Prezes Zarządu Nestlé Polska. – Nestlé w skali globalnej podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą nam ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku. Pochodzący ze słońca prąd będzie zasilał wszystkie nasze fabryki w Polsce: w Kaliszu, Kargowej, Toruniu, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej i Rzeszowie.
Porozumienie Nestlé Polska i GoldenPeaks Capital zakłada dołączenie do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego farm fotowoltaicznych o mocy, która wystarczyłaby do zasilenia energią ze źródeł odnawialnych ok. 17 tys. gospodarstw domowych przez cały rok.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com | |||

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Praca
Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.