Komunikaty PR

Lidl Polska: ekologiczne rozwiązania sposobem na bezpieczeństwo energetyczne

2022-09-22  |  07:00

Zbliżająca się zima i rosnące ceny gazu oraz energii są realnym wyzwaniem dla wielu sektorów gospodarki, w tym handlu. To wpływa na rosnącą w ostatnim czasie popularność energooszczędnych rozwiązań. Lidl Polska od lat inwestuje w ekologiczne rozwiązania, jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła, a z początkiem tego roku zawarła umowę ze sprzedawcą energii na wydanie certyfikatów pochodzenia energii w całości z odnawialnych źródeł. Firma wierzy, że technologie te mogą korzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo energetyczne i ciągłość prowadzenia biznesu w nadchodzących miesiącach.

W 2022 roku w Polsce otwarto ponad 20 nowych sklepów Lidl – w tym 12-tysięczny sklep sieci na świecie, który jest zlokalizowany w Warszawie. Wszystkie one zostały wyposażone w instalację fotowoltaiczną i inne ekologiczne rozwiązania, których zadaniem jest zwiększenie efektywności energetycznej obiektów sieci. Są to: niezwykle efektywna energetycznie technologia odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych i wentylacji mechanicznej (rekuperacja), gruntowe pompy ciepła oraz energooszczędne oświetlenie LED – zarówno wewnątrz obiektów, jak i na parkingach.

Z początkiem 2022 roku sieć zawarła również umowę ze sprzedawcą energii na wydanie certyfikatów pochodzenia energii w całości z odnawialnych źródeł. Oznacza to, że Lidl Polska przez cały rok będzie pracować wyłącznie z wykorzystaniem zielonej energii, płynącej z wody, wiatru, biomasy i słońca. Poza ogromnym znaczeniem dla środowiska, współpraca przyniesie także duże oszczędności. Podczas gdy zwyczajna elektryczność generuje ponad 600 gramów spalin i dwutlenku węgla na kilowatogodzinę, emisja energii z OZE jest do nawet 15 razy mniejsza. Sieć dąży w ten sposób do osiągnięcia celu na 2023 rok, którym jest certyfikacja tytułem zrównoważonych nieruchomości 75% swoich budynków.

Grupa Schwarz, której Lidl Polska jest częścią, postawiła sobie również za cel zmniejszenie emisji operacyjnych o 55% do 2030 roku (w porównaniu z 2019 rokiem). W ten sposób cała Grupa Schwarz działa zgodnie z celem paryskiego porozumienia klimatycznego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Lidl jako jeden z największych detalistów spożywczych wspiera ten cel. W związku z tym Lidl opracował własne cele klimatyczne w różnych krajach, które opierają się na metodologii Naukowych Celów Klimatycznych (Science Based Targets) i przyczyniają się do osiągnięcia celu ogólnogrupowego. Strategia klimatyczna sieci spożywczej polega na unikaniu, ograniczaniu i kompensowaniu emisji w sklepach Lidl i w łańcuchach dostaw, aby wnieść pozytywny wkład w ochronę klimatu.

- Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat inwestujemy w ekologiczne technologie, zarówno w sklepach, jak i centrach dystrybucji.  Choć bodźcem do przejścia na odnawialne źródła energii była w pierwszej kolejności myśl o środowisku naturalnym, jesteśmy dzisiaj świadomi korzyści, jakie niesie OZE. Wierzymy, że ekologiczne technologie są  również rozwiązaniem zapewniającym bezpieczeństwo energetyczne całemu sektorowi handlu detalicznego – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Lidl Polska bezpłatnie udostępnia także swoim klientom stacje do ładowania pojazdów elektrycznych, które funkcjonują przy wybranych sklepach w Polsce oraz przy dwóch centrach dystrybucji i centrali firmy.


Inne działania na rzecz środowiska

Warto także dodać, że przy powstającym Centrum Dystrybucji Lidl w Dobroszycach, została posadzona największa łąka kwietna w Polsce, spośród tych zasadzonych przez Lidl Polska. Firma stworzyła już łąki kwietne obok swoich wybranych sklepów, a pierwsze efekty tych działań widać m.in. w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim, Swarzędzu oraz Warszawie. Łąki kwietne nie tylko cieszą oko różnorodnością roślin i pełnią barw, ale przede wszystkim stanowią cenne otoczenie dla pszczół, motyli i innych owadów. Te posadzone są niemal identyczne jak naturalne. Lidl wierzy, że w ten sposób zainspiruje inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną! Biuro prasowe
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
2024-12-04 | 12:30

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu

Projekt Baltic Sea Hydrogen Valley został wyróżniony przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska podczas IV Konferencji Porozumienia Wodorowego Nagrodzony projekt to pionierska

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.