Komunikaty PR

Kompleksowa obsługa procesu projektowania sieci elektroenergetycznej online dla

2021-10-04  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 0.03 MB )

innogy Stoen Operator (iSO), operator sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na terenie Warszawy stworzył wspólnie z firmą e-point aplikację do kompleksowej obsługi procesu projektowania sieci elektroenergetycznych oraz komunikacji pomiędzy firmami projektowymi. Aplikacja jest alternatywą dla wykorzystywania wiadomości e-mail.

Zdecydowaliśmy się na zbudowanie Portalu dla Dostawców, ponieważ zależało nam na zautomatyzowaniu i usprawnieniu współpracy z podwykonawcami. Wcześniej komunikacja odbywała się głównie przez szyfrowane wiadomości e-mail, przez co informacje o projektach były rozproszone i nieuporządkowane. Potrzebowaliśmy narzędzia, które umożliwi wygodne przechowywanie całej dokumentacji wraz ze wszystkimi uwagami i pozwoli na sprawną, dwukierunkową komunikację pomiędzy dostawcą zewnętrznym a opiekunem projektu po stronie iSO - mówi Maria Pacholska, Kierownik Projektów IT, innogy Stoen Operator.

Aplikacja webowa dla dostawców

Punktem wyjścia do realizacji aplikacji było stworzenie kluczowych elementów ułatwiających współpracę pomiędzy firmą a dostawcami.

Pierwszy z nich to “Podgląd harmonogramu projektu”. To w nim zawarte są wszystkie zamówienia, które podzielone na tzw. kroki milowe odpowiadają kolejnym etapom procesu realizacji zamówienia. Dla każdego z nich można wybrać określony status oraz dodać adnotację dotyczącą terminu realizacji. Opóźnione zamówienia zostają specjalnie oznaczone na liście zamówień.

Drugi to “Raportowanie postępów prac nad zamówieniami” w którym dostawcy mają możliwość wprowadzania do systemu informacji oraz dokumentów, które są niezbędne do realizacji zamówienia, na każdym kroku milowym. Po uzupełnieniu wszystkich danych krok milowy zostaje oznaczony jako zakończony, co automatycznie odblokowuje kolejne kroki.

W ramach pracy nad projektem przygotowaliśmy 4 dedykowane rodzaje kroków milowych oraz jeden generyczny, który umożliwia tworzenie konfigurowalnych, dynamicznych formularzy. Za pomocą powyższych elementów zbudowane są wszystkie kroki milowe, które składają się na harmonogram procesu projektowania sieci elektroenergetycznej - mówi Hubert Terlecki, Senior Developer, Lider Techniczny, e-point SA

Uzupełnieniem kluczowych funkcjonalności aplikacji są moduły usprawniające składanie wniosków, wymianę informacji czy gromadzenie danych. Dostawcy realizujący projekt mogą za pomocą przejrzystych formularzy online składać różne typy wniosków projektowych. Są to m.in. formularze pism, czy kart, które wykorzystywane są przy pozyskiwaniu praw do terenu. Dodatkowo dla usprawnienia elektronicznej wymiany informacji wprowadzono moduł korespondencji, który ułatwia wymianę wiadomości i plików pomiędzy dostawcami, a pracownikami iSO. Natomiast dla zachowania przejrzystości realizowanych projektów zastosowano moduł umożliwiający przechowywanie dokumentacji projektowej w jednym miejscu. Dzięki temu pracujący nad zamówieniem dostawcy oraz pracownicy iSO mogą dodawać i pobierać pliki z dedykowanego miejsca.

Technologia, która wspiera funkcjonalność, czyli zwinne planowanie i realizacja

Projekt “Portal dla Dostawców” został zrealizowany przy pomocy metodyki zwinnej w ramach pięciu etapów. Takie podejście pozwala zarówno firmie informatycznej jak i klientowi na efektywną współpracę na każdym etapie prac. Realizację ułatwiał również fakt, że to trzeci projekt realizowany przez firmę e-point dla innogy Stoen Operator.

Zespół projektowy rozpoczął prace od szczegółowej analizy biznesowej, która pozwoliła na zebranie istotnych informacji biznesowych od iSO oraz dostawców, jak również dogłębne poznanie elementów procesu realizacji zamówień na nowe przyłączenia do sieci elektroenergetycznej. Wyniki analizy umożliwiły opracowanie projektu aplikacji z uwzględnieniem doświadczenia użytkownika (User Experience) oraz interfejsu użytkownika (User Interface). Najważniejszy element, czyli 20 dwutygodniowych sprintów obejmujących prace analityczne, deweloperskie oraz bieżące testy wypracowanych rozwiązań zostały zakończone testami akceptacyjnymi (UAT), a następnie wdrożeniem.

Dzięki temu w niespełna 12 miesięcy powstała od podstaw aplikacja webowa, która w pełni digitalizowała współpracę z firmami projektowymi i dostawcami zewnętrznymi. Od momentu wdrożenia portalu, wszystkie nowe zamówienia inwestycyjne pojawiają się na Portalu Dostawców.

Więcej informacji o projekcie: https://www.e-point.pl/case-studies/portal-dla-dostawcow-innogy-stoen-operator

Kontakt dla mediów: pporeba@-epoint.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Instalacje fotowoltaiczne a turbiny wiatrowe – w co warto zainwestować? Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:05

Instalacje fotowoltaiczne a turbiny wiatrowe – w co warto zainwestować?

W ostatnim czasie wzrosło zainteresowanie przydomowymi turbinami wiatrowymi. Wynika ono z ogłoszenia nowego programu dotacji „Moja elektrownia wiatrowa“, który ma wejść w
Energetyka Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł
2024-04-22 | 01:00

Solplanet uruchomił SOLcash. Instalatorzy falowników dostaną zwrot aż do 1300 zł

Na początku kwietnia Solplanet ruszył z programem cashbacku dla instalatorów swoich falowników. Promocja dotyczy trzech serii przeznaczonych do instalacji domowych, biznesowych
Energetyka Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności
2024-03-28 | 09:00

Droga polskiego przemysłu do zeroemisyjności

Zapobieganie zmianom klimatycznym oraz walka o ochronę naszej planety to powszechne tematy, które kraje rozwinięte uważają za absolutną konieczność. Ograniczenie emisji gazów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.