Hitachi Energy zmierza do osiągnięcia neutralności węglowej
Hitachi Energy udaje się przejść w 100% na energię elektryczną wolną od paliw kopalnych we własnej działalności.
Światowy lider w dziedzinie technologii i rynku sieci energetycznych osiągnął pierwszy krok w realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju (Sustainability 2030) i przyspiesza działania zmierzające do osiągnięcia neutralności węglowej.
Firma Hitachi Energy ogłosiła, że osiągnęła pierwszy cel określony w jej strategii Sustainability 2030 – wykorzystanie w swojej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych*. Firma dąży do osiągnięcia neutralności węglowej we własnej działalności do 2030 roku**, zgodnie z celem, jakim się kieruje: „Wspierając zrównoważoną przyszłość energetyczną dla wszystkich”.
‒ Osiągając wykorzystanie w naszej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, zredukowaliśmy naszą emisję ekwiwalentu CO2 o ponad 50% w porównaniu do roku 2019 ‒ powiedział Claudio Facchin, CEO Hitachi Energy. ‒ Wyzwanie zerowej emisji netto ma charakter globalny i wymaga działania już teraz, tworząc innowacje i nawiązując współpracę pomiędzy krajami. Razem z klientami, partnerami i wszystkimi interesariuszami wspieramy światowy system energetyczny, aby stawał się bardziej zrównoważony, odporny i bezpieczny.
Docelowa redukcja o 50%, osiągnięta przed założonym czasem, wyniesie około 175 kiloton CO2e rocznie, co odpowiada usunięciu z dróg ponad 35 000 samochodów osobowych.
Aby osiągnąć w swojej działalności 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych - oraz w ramach wspierania celu Grupy Hitachi w zakresie neutralności węglowej*** - firma realizuje szereg inicjatyw, w tym wspiera projekty wytwarzania własnej energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, takie jak inwestycje w dachowe instalacje fotowoltaiczne w połączeniu z cyfrowymi rozwiązaniami e-mesh dla rozproszonych źródeł energii, maksymalizującymi wydajność energetyczną i minimalizującymi emisję CO2. W fabryce Hitachi Energy w Zhongshan w Chinach, prawie 20% całkowitego zużycia energii stanowi energia z paneli fotowoltaicznych. Oczekuje się, że w pierwszym roku działalności, energia wytworzona w fabryce osiągnie poziom 1 510 megawatogodzin (MWh), przyczyniając się do zmniejszenia rocznej emisji dwutlenku węgla o ponad 1000 ton.
Aby uzyskać wykorzystanie w 100% energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych, firma Hitachi Energy przeszła również na ekologiczne taryfy, zakupiła certyfikaty EAC (Energy Attribute Certificates) i podpisała umowy zakupu energii odnawialnej (PPA) w swoich zakładach i fabrykach w 90 krajach.
Patrząc w przyszłość, Hitachi Energy kontynuuje inwestycje na drodze ku neutralności węglowej poprzez dalsze zwiększanie efektywności energetycznej, a także elektryfikację własnych zakładów. W Ludvice, w Szwecji, firma korzysta obecnie w 100% z odnawialnej energii elektrycznej wytwarzanej z energii wodnej i paneli fotowoltaicznych. Ludvika, która jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Hitachi Energy, jest bliska całkowitego wyeliminowania paliw kopalnych z całej swojej działalności.
Firma może poszczycić się osiągnięciami we wdrażaniu własnych technologii w swoich zakładach w celu umożliwienia integracji energii odnawialnej. Przykładowo w 2015 r. jej oddziały w RPA uruchomiły dachową instalację fotowoltaiczną o mocy 750 kW oraz akumulatorowy magazyn energii PowerStore o mocy 1 MVA/380 kWh w celu zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i zapewnienia ciągłych dostaw energii.
Poprzez swoją strategię Sustainability 2030 firma wzmacnia swoje zaangażowanie w przyspieszenie działań zmierzających do prowadzenia działalności w sposób zrównoważony. Oparta na czterech filarach - Planeta, Ludzie, Pokój i Partnerstwo - strategia czerpie z Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals – SDGs), ze szczególnym uwzględnieniem następujących ośmiu: Cel 3 (Dobre zdrowie i jakość życia), Cel 4 (Dobra jakość edukacji), Cel 5 (Równość płci), Cel 6 (Czysta woda i warunki sanitarne), Cel 7 (Czysta i dostępna energia), Cel 12 (Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja), Cel 16 (Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje) oraz Cel 17 (Partnerstwa na rzecz celów). Zgodnie z SDGs, każdy filar ma odpowiadające mu cele, które sprawiają, że firma wnosi wartość społeczną, środowiskową i ekonomiczną.
Przypisy:
* Kontrakt na działalność w Korei Południowej (odpowiadający 0,4% całkowitego zużycia energii elektrycznej) ma zostać podpisany w lutym 2022 r. z mocą wsteczną dzięki zielonym taryfom.
** Więcej o strategii Hitachi Sustainability 2030 można znaleźć tutaj: https://www.hitachienergy.com/sustainability/sustainability-overview
*** Raport dot. zrównoważonego rozwoju Hitachi 2021
Fala uderzeniowa – rewolucja w oczyszczaniu kotłów
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
AkzoNobel inwestuje w nowoczesną elektrownię fotowoltaiczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.